Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Gry na konsole (https://forum.cdrinfo.pl/f120/)
-   -   Podsumowanie generacji PS3/X360/Wii (https://forum.cdrinfo.pl/f120/podsumowanie-generacji-ps3-x360-wii-96066/)

Berion 14.12.2016 22:46

Podsumowanie generacji PS3/X360/Wii
 
Blisko 300 tytułów godnych co najmniej uwagi. Około 40 bardzo dobrych, w tym kilkanaście wybitnych. I choć po zestawieniu liczby mogą robić wrażenie to już jakościowo-procentowo wypada to blado przy np. PSX. Nie mniej jednak trochę mi teraz głupio bo ileż to razy twierdziłem, że "teraz to już nie ma tylu gier co kiedyś"? A tak naprawdę jest ich dwa, a nawet trzy razy tyle! :D

Co przyniosła nam ta generacja?
  • darmowe granie online (PS3)
  • wysokiej jakości usługi online (X360)
  • e-sklep
  • oficjalną emulację starszych konsol
  • gry homebrew w oficjalnych kanałach dystrybucji dzięki kodowi zarządzanemu (XNA, PSM)
  • gry deweloperów niezależnych
  • systemy operacyjne w konsolach
  • pożegnanie kart pamięci na rzecz USB Mass (oby na dobre...)
  • wsparcie multimediów od teraz oficjalnie
  • społecznościowe systemy nagród (trofea/osiągnięcia)
  • brak blokady regionalnej (PS3)
  • niedokończone gry na premierę, które są (o ile są) patchowane po
  • gry z powycinanymi treściami sprzedawanymi osobno
  • szyfrowanie i podpisywanie danych użytkownika
  • dystrybyucja tylko cyfrowa (są gry, niedostępne na nośniku optycznym)
  • masowe cache'owanie bardzo dużej ilości danych na HDD
  • brak możliwości wykonywania offline kopii zapasowych swoich danych, które dadzą się przywrócić bez pośredniczenia w tym infrastruktury sieciowej producenta konsoli
  • gigantyczna awaryjność konsol
  • prawo do decydowania o zawartości konsoli przez jej producenta

Więc w sumie nie wiem czy jest się z czego cieszyć... Dla mnie te minusy przesłaniają plusy.

mgit 14.12.2016 23:02

+ Ta dystrybucja gier - cyfrowo to nie minus, a plus! Wygoda...
+ To, że dane są szyfrowane to dobrze! A nie źle! Nikt przynajmniej nie namiesza i nie podrobi nic...

Berion 14.12.2016 23:10

Podaj przykład teoretycznego ataku bo to co napisałeś jest bezsensu. Kto miałby mi namieszać, w czym, za pomocą czego i po co? ;p

mgit 14.12.2016 23:26

Przykład:
- Osoba A nie może przejść danej gry. Postanawia oszukać i dodaje zapis gry pobrany z neta. Coś poszło nie tak... profil zostaje uszkodzony. Grzebie dalej... uszkadza pliki systemowe, grzebie dalej. Konsola się nie uruchamia... z winy użytkownika...

Jak by nie miał dostępu do danych... by nie uszkodził... Proste i logiczne...

Berion 14.12.2016 23:42

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1373550)
Przykład:
- Osoba A nie może przejść danej gry. Postanawia oszukać i dodaje zapis gry pobrany z neta. Coś poszło nie tak... profil zostaje uszkodzony.

Jeśli save (lub jakikolwiek plik który wchodzi w jego skład) jest uszkodzony to gra go nie wczyta... I koniec rozmyślań na ten temat bo ani podpisywanie, ani szyfrowanie nie uchroni przed uszkodzeniem systemu operacyjnego czy firmware, ponieważ nie ma z nim nic wspólnego, i tak samo jest z profilem konta. Więc nie grzebie dalej bo nie ma w czym, jak i po co. Save'y bywały już szyfrowane jeszcze w czasach Windows 95...

Jeśli pijesz do exploitów w save'ach to te eliminuje sam wymóg podpisu cyfrowego. W historii konsol nikt jeszcze nie stworzył exploitu tylko po to aby zabijać konsole i jak pokazuje przykład PSVity i lewych gier, nie potrzeba do tego akurat save'a, wystarczy nakłonić użytkownika aby uruchomił piracką grę. Jedno z drugim się średnio klei. Xbox360 nie szyfrował dysku twardego i umożliwiał zapis wszystkich danych użytkownika na MU, a później na pendrive. Czy ktoś shackował X360 dlatego że miał dostęp do swoich danych (na FATX, ale jednak miał), już nie mówiąc o jego uszkodzeniu?

Podpisywanie i szyfrowanie danych użytkownika zostało zaimplementowane tylko ze względów biznesowych, żeby przykuć nieszczęśnika do usług sieciowych... Zamiast racjonalizować kurestwo, mądrzej jest uświadamiać, narzekać i walczyć.

misiozol 15.12.2016 09:36

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1373542)
+ Ta dystrybucja gier - cyfrowo to nie minus, a plus! Wygoda...
+ To, że dane są szyfrowane to dobrze! A nie źle! Nikt przynajmniej nie namiesza i nie podrobi nic...

:czytaj: gadasz bez sensu :P :taktak:

A youkai of love 15.12.2016 13:33

Zgadzam się z Miśkiem i Biedronem, cyfrowa dystrybucja gdzie bez dodatkowych kosztów na pudełko, intrukcje itd. gra jest droższa niż na płycie, pomijam oczywiście nielegalny aspekt 'posiadania piratów' i serwery, jak padną, można sobie pomarzyć o uruchomieniu gry nawet offline (nie wiem jak teraz, ale jak swego czasu nie miałem neta, trochę gier na ps3 i x360 nie chciały się uruchomić, te z PSN i XBN). No i do plusów dodałbym brak blokady regionalnej bez żadnych hard i softmodów, co prawda tylko dla gier ps3 ale jednak.

Berion 15.12.2016 17:30

O właśnie, zapomniałem o blokadzie regionalnej.

Co do stałego połączenia z siecią to żadna gra, którą kupiłem nie wymagała internetów. No jeszcze tego by brakowało...

mgit 15.12.2016 17:50

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1373558)
:czytaj: gadasz bez sensu :P :taktak:

Co masz do dystrybucji cyfrowej?

Niektórym nie przeszkadza - w żadnym razie dystrybucja cyfrowa!

misiozol 15.12.2016 22:37

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1373594)
Co masz do dystrybucji cyfrowej?

Niektórym nie przeszkadza - w żadnym razie dystrybucja cyfrowa!

https://forum.cdrinfo.pl/f120/podsum...6/#post1373572

:czytaj: /\ , pomijam fakt > konsola umiera a z nia wszystkie twoje dane i gry , tfu toz to badziewie nawet danych nie odzyskasz bo jakis de.bil wpadl na pomysl szyfrowania dysku :sciana:

Berion 15.12.2016 23:00

No właśnie... Na X360 przynajmniej można zrobić kopię całego dysku lub wybranych danych użytkownika, można też po prostu przepiąć dysk do sprawnej konsoli i wszystko będzie działać. Ale nie, na PS3 zostaje tylko zaoranie i strata wszystkiego. Aha, i jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności nikt nie exploitował danych na HDD. Chyba cud... a może to kolejny dowód na to, że piernik nie ma nic wspólnego z wiatrakiem Mgit. ;p

mgit 15.12.2016 23:08

Kolejna teoria spiskowa... chmura zło, szyfrowanie zło... zabezpieczenia to zło...

Jak tak dalej pójdzie to złem będzie i internet...

Co mieli zrobić PSX1 z grafiką PS3 i funkcjonalnością PSX1? Bo kilka osób ma opory co do chmur? I szukają teorii spiskowych... oraz sztucznych ograniczeń?

Berion 16.12.2016 00:12

Podałeś przykład, wyjaśniłem Ci dlaczego jest chybiony. Teraz znowu piszesz to samo tylko w inny sposób. Trolujesz czy co? To lepiej od razu powiedz bo szkoda mojego czasu na jałowe dyskusje.

misiozol 16.12.2016 13:55

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1373624)
Podałeś przykład, wyjaśniłem Ci dlaczego jest chybiony. Teraz znowu piszesz to samo tylko w inny sposób. Trolujesz czy co? To lepiej od razu powiedz bo szkoda mojego czasu na jałowe dyskusje.

Toz to naczelny troll, dopiero sie domyslasz? :rotfl:

mgit 16.12.2016 20:31

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1373624)
Podałeś przykład, wyjaśniłem Ci dlaczego jest chybiony. Teraz znowu piszesz to samo tylko w inny sposób. Trolujesz czy co? To lepiej od razu powiedz bo szkoda mojego czasu na jałowe dyskusje.

Bo dalej nie rozumiem co ci przeszkadza dystrybucja cyfrowa?

Zgadzam się - że cena dystrybucji cyfrowej jest za duża... powinna być przynajmniej na identycznym poziomie jak wersja klasyczna... No ale po za ceną w czym ci ona przeszkadza... Bo nie masz fizycznie płytki? I co ci z tej płytki jak coraz częściej dane gry są i tak przypisywane do konta...

W czym ci przeszkadzają zabezpieczenia? Odbierają ci możliwość użytkowania ich produktu - legalnie zakupionego?

Po co ci ten backup - klasyczny?

Jak znikną serwery.... to nie pograsz... i co z tego? Za nim znikną to grę już dawno przejdziesz... i nie oszukujmy się... nie wrócisz do niej...

To jest sztuczne szukanie problemu i teorii spiskowych...

Co do trolowania - jakieś hobby trzeba mieć... :szczerb: Istnieje coś takiego jak wolność wypowiedzi...

Berion 16.12.2016 21:44

Cytat:

Bo dalej nie rozumiem co ci przeszkadza dystrybucja cyfrowa?
1. Wysokie ceny.
2. Gra przechowywana na nietrwałym nośniku.
3. Gra przechowywana na nośniku z możliwym zapisem.
4. Gra nie jest moją własnością, nie mogę jej sprzedać, oddać, przepisać w spadku etc.
5. Producent może mi ją skasować z listy kupionych i/lub skasować licencję (np. PSS i demo "Silent Hills").
6. Deweloper może zmodyfikować moją grę (np. Steam i afera z "GTA: Vice City").
7. Gra może zniknąć ze sklepu całkowicie, a nie tylko z listy (np. PSS i demo "Silent Hills")
8. Producent może splajtować.
9. Producent może zaprzestać świadczenia usługi.
10. Producent może usunąć/zablokować konto.

A kiedy mam na płycie to na wszystko powyżej mogę nalać ciepłym moczem. Wtedy to producent konsoli, wydawca i deweloper gry są na mojej łasce, a nie odwrotnie. A do tego to maszyna słucha mnie, a nie ja jej.

Cytat:

W czym ci przeszkadzają zabezpieczenia? Odbierają ci możliwość użytkowania ich produktu - legalnie zakupionego?
Odbierają mi własność moich danych. Nie mogę przenieść save'ów, trofeów i licencji na inną konsolę czy w przyszłości emulator.

Cytat:

Po co ci ten backup - klasyczny?
Po to, że produkowane konsole to teraz kupa jednorazowego złomu.

Cytat:

Jak znikną serwery.... to nie pograsz... i co z tego? Za nim znikną to grę już dawno przejdziesz... i nie oszukujmy się... nie wrócisz do niej...
Może Ty nie wracasz. Ja po pierwsze gram nieraz w stare tytuły, po drugie chcę aby moi potomkowie też mieli taką możliwość i po trzecie co z tego, że już dawno przeszedłem. Sztuka to nie paczka chipsów, którą zjesz i sięgasz po kolejną...

M@X 17.12.2016 07:10

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1373682)
chcę aby moi potomkowie też mieli taką możliwość

A to zanosi się? :wow:

Berion 18.12.2016 13:28

Nigdy nie wiadomo. ;]

Trilu 18.12.2016 14:49

Wpadł w sidła miłości :P

mgit 18.12.2016 16:07

Tylko jak on teraz przekona swoich potomków - co by zrezygnowali z chmur i dystrybucji cyfrowej, na rzecz rozwiązań lat 90-tych :szczerb:

M@X 18.12.2016 19:16

Ilość załączników: 1
:szczerb:

https://forum.cdrinfo.pl/attachments...o-19.16.07.jpg

szczuru 18.12.2016 20:54

Cytat:

Napisany przez mgit (Post 1373768)
Tylko jak on teraz przekona swoich potomków - co by zrezygnowali z chmur i dystrybucji cyfrowej, na rzecz rozwiązań lat 90-tych :szczerb:

Oni będą mieli to już we krwi :D

mgit 18.12.2016 20:57

Cytat:

Napisany przez szczuru (Post 1373791)
Oni będą mieli to już we krwi :D

Pewnie - przerzucą się na kasety od AMIGI :rotfl:

Co by mieć w pełni dostęp do danych :taktak:

Berion 18.12.2016 23:19

Jeśli nie kontrolujesz danych to na pewno kiedyś je stracisz. Powinno to być oczywiste. Zupełnie inną kwestią jest czy zależy Ci na tych danych, z tego co piszesz nie, więc nie powinieneś zabierać głosu w dyskusji nad sensownością wykonywania kopii i szydzić przyrównując to do rozwiązań lat 90-tych... Zupełnie inną kwestią jest też czy zamknięty system umożliwia tworzenie lokalnej niezależnej kopii wszystkiego, a jeszcze lepiej wybranego contentu przez użytkownika (może być zaszyfrowana w trzy dupy, to najmniej istotne tutaj, ważne że nie jest zależna od kogoś innego zamiast mnie samego). Skoro takiej zrobić nie można, a jedyną formą jest chmura, więc będę hackować aby wydrzeć to co należy mi się jak psu buda.

mgit 18.12.2016 23:28

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1373798)
Jeśli nie kontrolujesz danych to na pewno kiedyś je stracisz. Powinno to być oczywiste. Zupełnie inną kwestią jest czy zależy Ci na tych danych, z tego co piszesz nie, więc nie powinieneś zabierać głosu w dyskusji nad sensownością wykonywania kopii i szydzić przyrównując to do rozwiązań lat 90-tych... Zupełnie inną kwestią jest też czy zamknięty system umożliwia tworzenie lokalnej niezależnej kopii wszystkiego, a jeszcze lepiej wybranego contentu przez użytkownika (może być zaszyfrowana w trzy dupy, to najmniej istotne tutaj, ważne że nie jest zależna od kogoś innego zamiast mnie samego). Skoro takiej zrobić nie można, a jedyną formą jest chmura, więc będę hackować aby wydrzeć to co należy mi się jak psu buda.

Szczerze?

Na backup gier mi nie zależy zupełnie... to co oferuje producent mi wystarcza w zupełności...

Dla czego miałbym nie zabierać głosu w dyskusji? Uważasz, że jak ktoś ma odmienny punkt widzenia do twojego - to jego zdanie jest nie istotne?

Zaburzenie doktryny? Opór wobec subiektywnej krytyki? Obawiasz się odmiennego punktu widzenia na sprawy związane z grami?

Dla mnie gra - to źródło rozrywki... nie jest ona istotna i nie przywiązuje wagi do danych z mojego punktu widzenia nie istotnych...

Berion 18.12.2016 23:30

Trudno uznać za sensowną dyskusję o backupie podczas gdy backupu nie robisz/nie zależy ci na nim. To logiczne chyba...

mgit 18.12.2016 23:32

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1373800)
Trudno uznać za sensowną dyskusję o backupie podczas gdy backupu nie robisz/nie zależy ci na nim. To logiczne chyba...

Backup gier - a backup danych istotnych to znacząca różnica!
To, że nie uważam tych danych za istotnych - nie oznacza, że ignoruję backup danych istotnych... :czytaj:

Berion 18.12.2016 23:36

Ale rozmawiamy o grach, a nie zawartości komputera... Przypominam, że ten temat to podsumowanie generacji i jednym z minusów jest brak kontroli, którą wyszydzasz. Więc rozmawiamy o backupie gier, save'ów gier, trofeów gier i licencji do tychże gier... Jeśli na nich Ci nie zależy jak deklarowałeś, to nie widzę sensu zabierania głosu w sprawie owego growego backupu.

mgit 18.12.2016 23:52

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1373803)
Ale rozmawiamy o grach, a nie zawartości komputera... Przypominam, że ten temat to podsumowanie generacji i jednym z minusów jest brak kontroli, którą wyszydzasz. Więc rozmawiamy o backupie gier, save'ów gier, trofeów gier i licencji do tychże gier... Jeśli na nich Ci nie zależy jak deklarowałeś, to nie widzę sensu zabierania głosu w sprawie owego growego backupu.

To - że mi nie zależy na backup lokalnych to - moja subiektywna opinia... a tym samym wnosi istotny wątek do dyskusji.

A mianowicie - o sensowności lokalnych kopi tych backup w dobie chmur i rozwiązań producenta... które jak twierdzisz są nie wystarczające...

Nie przytoczyłeś wiarygodnych dowodów - jakoby rozwiązania producenta były nie wystarczające....

Stawiasz tezy... bo zniknie.. bo nie mam na dysku / płytce lokalnie...

Może byś podał dowód zniknięcia serwera... producenta który skutkował brakiem możliwości odpalenia konkretnego tytułu... który spowodował istotną stratę dla użytkownika... który zakupił daną grę...

Poproszę o podanie konkretnych przykładów... może takie są... nie śledzę tego tematu.... więc chętnie się dowiem o takich przypadkach...

Berion 19.12.2016 00:05

Jest mnóstwo aplikacji, które zniknęły z list w Google Play. Jest jeden przypadek kiedy gra zniknęła z list i serwera w PlayStation Store. Jest mnóstwo przykładów kiedy gry zniknęły ze sklepu, ale na szczęście wciąż są na listach klientów którzy je zakupili. Jest kilka przykładów na to kiedy zawartość gry edytował deweloper (w postaci automatycznej aktualizacji, którą z tego co wiem można wyłączyć, ale nie już nie można przywracając z kopii) na Steam. Jest mnóstwo przykładów kiedy ktoś dostał bana "bo tak", bo ma złe nazwisko etc. i stracił wszystko na PSS i XLA.

Na dodatek wszystkie firmy i usługi kiedyś znikną co jest przecież pewne. Nie sądzisz chyba, że te firmy będą wiecznie świadczyć usługi i wiecznie online... Może to być za kilka lat, może być za 20, a może i za sto...

misiozol 19.12.2016 10:16

Dokladnie, trzeba zrozumiec ze ci co kolekcjonuja preferuja miec fizyczny nosnik a nie zapewnienie ze cos tam w chmurach bedzie za 5 czy iles tam lat , cale mnostwo serwerow pada regularnie i slad po nich znika.

puchatek9 23.12.2016 15:09

Moim zdaniem bardzo udana generacja ;D

Patrix 23.12.2016 17:35

W związku z tutejszym #gównoburza

serwery steam leżą :)
http://downdetector.com/status/steam

Arepo 24.12.2016 00:17

Dystrybucja cyfrowa ma dla mnie kilka zalet. Możliwość natychmiastowego otrzymania produktu bez wychodzenia z domu. Gry są na dysku twardym, czyli od razu dostępne po włączeniu konsoli, szybciej się uruchamiają i co najważniejsze nie przycinają - co jest zmorą przy grze z płyty. Jeszcze taki drobiazg, że nie słychać denerwującego skrobania napędu, niekiedy można od tego zwariować ;).

Szkoda, że ktoś kto kupił płytę, nie może pobrać za darmo lub niewielką opłatą wersji cyfrowej. Nie oceniłbym jednak tej formy dystrybucji jako wadę, gdyż każdy ma swoje potrzeby. Nikt nikogo nie zmusza, aby kupić grę w ten sposób.

misiozol 24.12.2016 11:25

Problemem to nie jest bo majac CFW tez nie ma skrobania napedu i tez sie gry uruchamiaja z hdd :D

Berion 24.12.2016 19:11

@Arepo
Natychmiastowy nie jest, zwykle dłuższy niż przechadzka do sklepu. ;] A jak jeszcze serwery są obciążone to już cud miód... O, taka premiera Wiedźmina 2 czy Assassin's Creed 2.

Gry się na płytach nie przycinają, po to cache'uje się dane na HDD, choć jakoś na X360 nie było z tym problemu, a MS nakazał by każda gra mogła się odpalić tylko z płyty... Chyba że mówisz o zużytym napędzie, to wtedy rzeczywiście.

Tak miało być na XBO i PS4, ale na szczęście po gówno burzy zostało po staremu. Dlaczego na szczęście? Ponieważ nie mógłbyś już sprzedać gry, ani kupić używanej i w ogóle na płytach nie byłoby gier, służyłyby tylko jako nośnik z kodem do zdrapania i wklepania w sklepie (czyli tak samo bez sensu jak obecnie na PC gdzie każda gra AAA wymaga Steam, Origin, UPlay czy innego dziadostwa). Mokry sen Mgita. ;p

Ja nie twierdzę że wada. Technologicznie ok, ale marketingowcy przeginają pałkę z cenami i ograniczeniami, a to już nie jest ok, bo na dodatek taka forma wypiera tradycyjną i pewnego dnia już nie będzie wyboru.

mgit 24.12.2016 19:16

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1374248)
@Arepo
Natychmiastowy nie jest, zwykle dłuższy niż przechadzka do sklepu. ;]....

Tu się nie zgodzę... zamówienie ze sklepu online - to minimum trzy - cztery dni
Wizyta osobista... 30 minut jazdy do najbliższego mm.. + stanie w kolejce + 30 minut na powrót... w 30 minut mam pobrane z sieci... (nie liczę nawet kosztów benzyny) :czytaj:

Jak się uprę to z torrentów jeszcze szybciej... bo odpada czas na zrobienie przelewu... pomijam kwestie legalności...

Berion 24.12.2016 19:35

Widzisz, bo to zależy gdzie się zaopatrujesz i jakie masz łącze. Jakbym miał 10MB/s to też bym tak bardzo nie narzekał. A do marketu nie jeżdżę, nie będę pejsaczy dorabiał. Wolę giełdę komputerową z pod nosa, nie ma kolejki, a można po drodze jeszcze podziwiać naturę. ;}

misiozol 24.12.2016 19:40

Ale ciagle zapominamy o czyms takim jak FIZYCZNE posiadanie nosnika i owszem wygodne to jest , ale co z tego o predkosciach laczy 100mb to moze pomazyc 3/4 populacji swiata .

mgit 24.12.2016 19:45

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1374258)
Ale ciagle zapominamy o czyms takim jak FIZYCZNE posiadanie nosnika i owszem wygodne to jest , ale co z tego o predkosciach laczy 100mb to moze pomazyc 3/4 populacji swiata .

100 mb/s to nie tak dużo! Ja mam rzeczywisty transfer 90 Mb/s a mieszkam w dziurze... (praktycznie wioska... na prawach miejskich... chociaż oficjalnie to miasto...) więc łącze nie jest problemem w PL

misiozol 24.12.2016 20:19

PL ma ~40 milionow swiat jakies 6 miliardow :P

mgit 24.12.2016 20:21

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1374277)
PL ma ~40 milionow swiat jakies 6 miliardow :P

Ważne jest PL - nie świat k***a

misiozol 24.12.2016 20:26

Taa, a ziemia jest plaska i trzyma sie na wielkich krokodylach, i sloncie kreci sie dookola ziemi lol2

mgit 24.12.2016 20:30

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1374281)
Taa, a ziemia jest plaska i trzyma sie na wielkich krokodylach, i sloncie kreci sie dookola ziemi lol2

Trololo :rotfl:

Co mnie obchodzi świat... w sumie mnie będzie obchodzić brak dostępu do neta w przyszłej wycieczce służbowej do Afryki... (w 2017), ale żeby się światem... przejmować... :taktak:

Arepo 24.12.2016 21:14

Cytat:

Napisany przez misiozol (Post 1374194)
Problemem to nie jest bo majac CFW tez nie ma skrobania napedu i tez sie gry uruchamiaja z hdd :D

Taka opcją mnie nie interesuje.

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1374248)
Natychmiastowy nie jest, zwykle dłuższy niż przechadzka do sklepu. ;] A jak jeszcze serwery są obciążone to już cud miód... O, taka premiera Wiedźmina 2 czy Assassin's Creed 2.

Nie pobieram nowości w dniu premiery, ani nawet kilka miesięcy po niej, więc serwery są rzadko obciążone. No i mam łącze 250 mb/s które realnie działa z taką prędkością ;). Patrząc co kupiłem w dystrybucji cyfrowej, to nic nie przekroczyło raczej 10 GB. Grę mam zatem niemal natychmiastowo.

Cytat:

Napisany przez Berion
Gry się na płytach nie przycinają, po to cache'uje się dane na HDD, choć jakoś na X360 nie było z tym problemu, a MS nakazał by każda gra mogła się odpalić tylko z płyty... Chyba że mówisz o zużytym napędzie, to wtedy rzeczywiście.

Miałem dwa napędy blu-ray w swojej ps3. Specjalnie sprawdzałem czy nowy po wymianie nie przycina i ... przycinał. Są gry, które po prostu tak mają, np.: Diablo III (kiedy jest duże zamieszanie), Little Big Planet 3 - bardzo dużo minimalnych przycięć, czy Mortal Kombat (momentami, ale jednak). Wersje cyfrowe tego nie mają.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.