![]() |
Podsumowanie generacji PS3/X360/Wii
Blisko 300 tytułów godnych co najmniej uwagi. Około 40 bardzo dobrych, w tym kilkanaście wybitnych. I choć po zestawieniu liczby mogą robić wrażenie to już jakościowo-procentowo wypada to blado przy np. PSX. Nie mniej jednak trochę mi teraz głupio bo ileż to razy twierdziłem, że "teraz to już nie ma tylu gier co kiedyś"? A tak naprawdę jest ich dwa, a nawet trzy razy tyle! :D
Co przyniosła nam ta generacja?
Więc w sumie nie wiem czy jest się z czego cieszyć... Dla mnie te minusy przesłaniają plusy. |
+ Ta dystrybucja gier - cyfrowo to nie minus, a plus! Wygoda...
+ To, że dane są szyfrowane to dobrze! A nie źle! Nikt przynajmniej nie namiesza i nie podrobi nic... |
Podaj przykład teoretycznego ataku bo to co napisałeś jest bezsensu. Kto miałby mi namieszać, w czym, za pomocą czego i po co? ;p
|
Przykład:
- Osoba A nie może przejść danej gry. Postanawia oszukać i dodaje zapis gry pobrany z neta. Coś poszło nie tak... profil zostaje uszkodzony. Grzebie dalej... uszkadza pliki systemowe, grzebie dalej. Konsola się nie uruchamia... z winy użytkownika... Jak by nie miał dostępu do danych... by nie uszkodził... Proste i logiczne... |
Cytat:
Jeśli pijesz do exploitów w save'ach to te eliminuje sam wymóg podpisu cyfrowego. W historii konsol nikt jeszcze nie stworzył exploitu tylko po to aby zabijać konsole i jak pokazuje przykład PSVity i lewych gier, nie potrzeba do tego akurat save'a, wystarczy nakłonić użytkownika aby uruchomił piracką grę. Jedno z drugim się średnio klei. Xbox360 nie szyfrował dysku twardego i umożliwiał zapis wszystkich danych użytkownika na MU, a później na pendrive. Czy ktoś shackował X360 dlatego że miał dostęp do swoich danych (na FATX, ale jednak miał), już nie mówiąc o jego uszkodzeniu? Podpisywanie i szyfrowanie danych użytkownika zostało zaimplementowane tylko ze względów biznesowych, żeby przykuć nieszczęśnika do usług sieciowych... Zamiast racjonalizować kurestwo, mądrzej jest uświadamiać, narzekać i walczyć. |
Cytat:
|
Zgadzam się z Miśkiem i Biedronem, cyfrowa dystrybucja gdzie bez dodatkowych kosztów na pudełko, intrukcje itd. gra jest droższa niż na płycie, pomijam oczywiście nielegalny aspekt 'posiadania piratów' i serwery, jak padną, można sobie pomarzyć o uruchomieniu gry nawet offline (nie wiem jak teraz, ale jak swego czasu nie miałem neta, trochę gier na ps3 i x360 nie chciały się uruchomić, te z PSN i XBN). No i do plusów dodałbym brak blokady regionalnej bez żadnych hard i softmodów, co prawda tylko dla gier ps3 ale jednak.
|
O właśnie, zapomniałem o blokadzie regionalnej.
Co do stałego połączenia z siecią to żadna gra, którą kupiłem nie wymagała internetów. No jeszcze tego by brakowało... |
Cytat:
Niektórym nie przeszkadza - w żadnym razie dystrybucja cyfrowa! |
Cytat:
:czytaj: /\ , pomijam fakt > konsola umiera a z nia wszystkie twoje dane i gry , tfu toz to badziewie nawet danych nie odzyskasz bo jakis de.bil wpadl na pomysl szyfrowania dysku :sciana: |
No właśnie... Na X360 przynajmniej można zrobić kopię całego dysku lub wybranych danych użytkownika, można też po prostu przepiąć dysk do sprawnej konsoli i wszystko będzie działać. Ale nie, na PS3 zostaje tylko zaoranie i strata wszystkiego. Aha, i jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności nikt nie exploitował danych na HDD. Chyba cud... a może to kolejny dowód na to, że piernik nie ma nic wspólnego z wiatrakiem Mgit. ;p
|
Kolejna teoria spiskowa... chmura zło, szyfrowanie zło... zabezpieczenia to zło...
Jak tak dalej pójdzie to złem będzie i internet... Co mieli zrobić PSX1 z grafiką PS3 i funkcjonalnością PSX1? Bo kilka osób ma opory co do chmur? I szukają teorii spiskowych... oraz sztucznych ograniczeń? |
Podałeś przykład, wyjaśniłem Ci dlaczego jest chybiony. Teraz znowu piszesz to samo tylko w inny sposób. Trolujesz czy co? To lepiej od razu powiedz bo szkoda mojego czasu na jałowe dyskusje.
|
Cytat:
|
Cytat:
Zgadzam się - że cena dystrybucji cyfrowej jest za duża... powinna być przynajmniej na identycznym poziomie jak wersja klasyczna... No ale po za ceną w czym ci ona przeszkadza... Bo nie masz fizycznie płytki? I co ci z tej płytki jak coraz częściej dane gry są i tak przypisywane do konta... W czym ci przeszkadzają zabezpieczenia? Odbierają ci możliwość użytkowania ich produktu - legalnie zakupionego? Po co ci ten backup - klasyczny? Jak znikną serwery.... to nie pograsz... i co z tego? Za nim znikną to grę już dawno przejdziesz... i nie oszukujmy się... nie wrócisz do niej... To jest sztuczne szukanie problemu i teorii spiskowych... Co do trolowania - jakieś hobby trzeba mieć... :szczerb: Istnieje coś takiego jak wolność wypowiedzi... |
Cytat:
2. Gra przechowywana na nietrwałym nośniku. 3. Gra przechowywana na nośniku z możliwym zapisem. 4. Gra nie jest moją własnością, nie mogę jej sprzedać, oddać, przepisać w spadku etc. 5. Producent może mi ją skasować z listy kupionych i/lub skasować licencję (np. PSS i demo "Silent Hills"). 6. Deweloper może zmodyfikować moją grę (np. Steam i afera z "GTA: Vice City"). 7. Gra może zniknąć ze sklepu całkowicie, a nie tylko z listy (np. PSS i demo "Silent Hills") 8. Producent może splajtować. 9. Producent może zaprzestać świadczenia usługi. 10. Producent może usunąć/zablokować konto. A kiedy mam na płycie to na wszystko powyżej mogę nalać ciepłym moczem. Wtedy to producent konsoli, wydawca i deweloper gry są na mojej łasce, a nie odwrotnie. A do tego to maszyna słucha mnie, a nie ja jej. Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Cytat:
|
Nigdy nie wiadomo. ;]
|
Wpadł w sidła miłości :P
|
Tylko jak on teraz przekona swoich potomków - co by zrezygnowali z chmur i dystrybucji cyfrowej, na rzecz rozwiązań lat 90-tych :szczerb:
|
Ilość załączników: 1
|
Cytat:
|
Cytat:
Co by mieć w pełni dostęp do danych :taktak: |
Jeśli nie kontrolujesz danych to na pewno kiedyś je stracisz. Powinno to być oczywiste. Zupełnie inną kwestią jest czy zależy Ci na tych danych, z tego co piszesz nie, więc nie powinieneś zabierać głosu w dyskusji nad sensownością wykonywania kopii i szydzić przyrównując to do rozwiązań lat 90-tych... Zupełnie inną kwestią jest też czy zamknięty system umożliwia tworzenie lokalnej niezależnej kopii wszystkiego, a jeszcze lepiej wybranego contentu przez użytkownika (może być zaszyfrowana w trzy dupy, to najmniej istotne tutaj, ważne że nie jest zależna od kogoś innego zamiast mnie samego). Skoro takiej zrobić nie można, a jedyną formą jest chmura, więc będę hackować aby wydrzeć to co należy mi się jak psu buda.
|
Cytat:
Na backup gier mi nie zależy zupełnie... to co oferuje producent mi wystarcza w zupełności... Dla czego miałbym nie zabierać głosu w dyskusji? Uważasz, że jak ktoś ma odmienny punkt widzenia do twojego - to jego zdanie jest nie istotne? Zaburzenie doktryny? Opór wobec subiektywnej krytyki? Obawiasz się odmiennego punktu widzenia na sprawy związane z grami? Dla mnie gra - to źródło rozrywki... nie jest ona istotna i nie przywiązuje wagi do danych z mojego punktu widzenia nie istotnych... |
Trudno uznać za sensowną dyskusję o backupie podczas gdy backupu nie robisz/nie zależy ci na nim. To logiczne chyba...
|
Cytat:
To, że nie uważam tych danych za istotnych - nie oznacza, że ignoruję backup danych istotnych... :czytaj: |
Ale rozmawiamy o grach, a nie zawartości komputera... Przypominam, że ten temat to podsumowanie generacji i jednym z minusów jest brak kontroli, którą wyszydzasz. Więc rozmawiamy o backupie gier, save'ów gier, trofeów gier i licencji do tychże gier... Jeśli na nich Ci nie zależy jak deklarowałeś, to nie widzę sensu zabierania głosu w sprawie owego growego backupu.
|
Cytat:
A mianowicie - o sensowności lokalnych kopi tych backup w dobie chmur i rozwiązań producenta... które jak twierdzisz są nie wystarczające... Nie przytoczyłeś wiarygodnych dowodów - jakoby rozwiązania producenta były nie wystarczające.... Stawiasz tezy... bo zniknie.. bo nie mam na dysku / płytce lokalnie... Może byś podał dowód zniknięcia serwera... producenta który skutkował brakiem możliwości odpalenia konkretnego tytułu... który spowodował istotną stratę dla użytkownika... który zakupił daną grę... Poproszę o podanie konkretnych przykładów... może takie są... nie śledzę tego tematu.... więc chętnie się dowiem o takich przypadkach... |
Jest mnóstwo aplikacji, które zniknęły z list w Google Play. Jest jeden przypadek kiedy gra zniknęła z list i serwera w PlayStation Store. Jest mnóstwo przykładów kiedy gry zniknęły ze sklepu, ale na szczęście wciąż są na listach klientów którzy je zakupili. Jest kilka przykładów na to kiedy zawartość gry edytował deweloper (w postaci automatycznej aktualizacji, którą z tego co wiem można wyłączyć, ale nie już nie można przywracając z kopii) na Steam. Jest mnóstwo przykładów kiedy ktoś dostał bana "bo tak", bo ma złe nazwisko etc. i stracił wszystko na PSS i XLA.
Na dodatek wszystkie firmy i usługi kiedyś znikną co jest przecież pewne. Nie sądzisz chyba, że te firmy będą wiecznie świadczyć usługi i wiecznie online... Może to być za kilka lat, może być za 20, a może i za sto... |
Dokladnie, trzeba zrozumiec ze ci co kolekcjonuja preferuja miec fizyczny nosnik a nie zapewnienie ze cos tam w chmurach bedzie za 5 czy iles tam lat , cale mnostwo serwerow pada regularnie i slad po nich znika.
|
Moim zdaniem bardzo udana generacja ;D
|
|
Dystrybucja cyfrowa ma dla mnie kilka zalet. Możliwość natychmiastowego otrzymania produktu bez wychodzenia z domu. Gry są na dysku twardym, czyli od razu dostępne po włączeniu konsoli, szybciej się uruchamiają i co najważniejsze nie przycinają - co jest zmorą przy grze z płyty. Jeszcze taki drobiazg, że nie słychać denerwującego skrobania napędu, niekiedy można od tego zwariować ;).
Szkoda, że ktoś kto kupił płytę, nie może pobrać za darmo lub niewielką opłatą wersji cyfrowej. Nie oceniłbym jednak tej formy dystrybucji jako wadę, gdyż każdy ma swoje potrzeby. Nikt nikogo nie zmusza, aby kupić grę w ten sposób. |
Problemem to nie jest bo majac CFW tez nie ma skrobania napedu i tez sie gry uruchamiaja z hdd :D
|
@Arepo
Natychmiastowy nie jest, zwykle dłuższy niż przechadzka do sklepu. ;] A jak jeszcze serwery są obciążone to już cud miód... O, taka premiera Wiedźmina 2 czy Assassin's Creed 2. Gry się na płytach nie przycinają, po to cache'uje się dane na HDD, choć jakoś na X360 nie było z tym problemu, a MS nakazał by każda gra mogła się odpalić tylko z płyty... Chyba że mówisz o zużytym napędzie, to wtedy rzeczywiście. Tak miało być na XBO i PS4, ale na szczęście po gówno burzy zostało po staremu. Dlaczego na szczęście? Ponieważ nie mógłbyś już sprzedać gry, ani kupić używanej i w ogóle na płytach nie byłoby gier, służyłyby tylko jako nośnik z kodem do zdrapania i wklepania w sklepie (czyli tak samo bez sensu jak obecnie na PC gdzie każda gra AAA wymaga Steam, Origin, UPlay czy innego dziadostwa). Mokry sen Mgita. ;p Ja nie twierdzę że wada. Technologicznie ok, ale marketingowcy przeginają pałkę z cenami i ograniczeniami, a to już nie jest ok, bo na dodatek taka forma wypiera tradycyjną i pewnego dnia już nie będzie wyboru. |
Cytat:
Wizyta osobista... 30 minut jazdy do najbliższego mm.. + stanie w kolejce + 30 minut na powrót... w 30 minut mam pobrane z sieci... (nie liczę nawet kosztów benzyny) :czytaj: Jak się uprę to z torrentów jeszcze szybciej... bo odpada czas na zrobienie przelewu... pomijam kwestie legalności... |
Widzisz, bo to zależy gdzie się zaopatrujesz i jakie masz łącze. Jakbym miał 10MB/s to też bym tak bardzo nie narzekał. A do marketu nie jeżdżę, nie będę pejsaczy dorabiał. Wolę giełdę komputerową z pod nosa, nie ma kolejki, a można po drodze jeszcze podziwiać naturę. ;}
|
Ale ciagle zapominamy o czyms takim jak FIZYCZNE posiadanie nosnika i owszem wygodne to jest , ale co z tego o predkosciach laczy 100mb to moze pomazyc 3/4 populacji swiata .
|
Cytat:
|
PL ma ~40 milionow swiat jakies 6 miliardow :P
|
Cytat:
|
Taa, a ziemia jest plaska i trzyma sie na wielkich krokodylach, i sloncie kreci sie dookola ziemi lol2
|
Cytat:
Co mnie obchodzi świat... w sumie mnie będzie obchodzić brak dostępu do neta w przyszłej wycieczce służbowej do Afryki... (w 2017), ale żeby się światem... przejmować... :taktak: |
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.