![]() |
[PS2] uLaunchELF i SMB
Proszę o informację czy można podłączyć SMB w uLanchELF tak jak kartę pamięci, pendrive czy dysk twardy . Chciałbym w PS2slim wyeliminować konieczność używania USB.
Przeszukując internet znalazłem coś takiego: github.com/ps2homebrew/wLaunchELF/blob/master/docs/SMB.CNF Niestety nie potrafię tego poprawnie uruchomić. ??? A może jest inna metoda? Z góry dziękuję za pomoc. |
Uzyj OPL on ma zimplementowane to poprawnie , tworzysz foldery DVD i CD laczysz sie po sambie i dziala ;) ale cos kojaze ze z W10 byl problem na W7 wszystko dzialalo jak trzeba, wiec jak ci nie bedzie dzialac na W10 to rwij wlosow z glowy :D
|
Dziękuję, chyba niestety nie o to mi chodziło albo coś nie rozumiem.
OPL śmiga jak szalony - tu nie ma problemu. Mi bardziej chodzi o możliwość kopiowania plików pomiędzy SMB a MC0/MC1 z poziomu PS2. Dlatego chciałem podmontować SMB tak jak MC0, MC1 itd. wLanchelf z tego co zobaczyłem na github powinien mieć taką możliwość, niestety nie wiem jak i gdzie to ustawić aby działało. |
Lata już się tym nie bawiłem ale pamiętam 2 kwestie:
-ip serwera smb czyli pc najlepiej ręcznie wpisac do pliku (chyba ip.cfg) -żeby to latało z win10 to w opcjach systemu trzeba doinstalować obsługę samby 1.0 /edit A jednak nie. Masz 2 opcje: -wbudowany serwer ftp w uLe -obsługa hosta z poziomu uLe <- to będzie chyba najbliżej tego co chcesz uzyskać. Na pc musisz odpalić Rad host client https://www.psx-place.com/resources/...ompatible.629/ |
Mały poradniczek wLe
Teoretycznie... Samba i SMB to nie to samo:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Samba_(program), https://pl.wikipedia.org/wiki/Server_Message_Block. Na razie PS2 homebrew wymaga obsługi SMBv1. Dalej jak napisał szczuru. Uruchamiasz Rad Host Client 1.8a: https://i.postimg.cc/T3zzYQp5/polaczony2.png Sprawdzasz ustawienia w Network settings w wLe: https://i.postimg.cc/hjPpS7b7/wLe-1.png Wchodzisz w "host:/". Wpisujesz adres IP i powinieneś się połączyć (logo z czerwonego zmieni się na zielone): https://i.postimg.cc/fLBqXvTK/polaczony1.png Przerzucasz jakiś folder na klienta (drag and drop): https://i.postimg.cc/G2yJ3JTt/polaczony.png Jak jeszcze raz wejdziesz w "host:/" powinieneś mieć dostęp do udostępnianego folderu: https://i.postimg.cc/52Kwwkwj/wLe-2.png |
Cytat:
|
Cytat:
Misiozol - już tłumaczę sens: Serwer SMB stoi na NAS (z wygody nie chcę na Windows - NAS chodzi 24/7 SMB, DLNA, itd - domowy magazyn multimedialny). Chcę mieć dostęp do SMB(NAS) z poziomu PS2 ponieważ jest to dla mnie wygodne (PS2 na parterze, komputer na piętrze, NAS również) nie musiałbym robić kilometrów biegając z pamięcią USB pomiędzy komputerem i PS2. |
Tylko że to co ci dałem dotyczy tylko PC podłączonego bezpośrednio z PS2.
W przypadku NASa pewnie masz go dodatkowo podłączonego do jakiegoś routera\switcha... Nie wiem czy wtedy nie będzie potrzebne DHCP zamiast statycznego adresu... Dodatkowo nie wiem czy wLe w ogóle obsługuje DHCP... OPL na pewno tak... ale tam nie da rady swobodnie przeglądać zawartości udostępnianego udziału. |
IP to nie problem - PS2 na statycznym, NAS również (DHCP jest ale dla tego tandemu nie używam).
Problemem może być logowanie - będzie trochę kombinacji ;-) Co do OPL to miałem nadzieję, że zaimplementowano połączenie z OPL do uLanchELF ale wygląda na to, że chyba nie. |
Nie za bardzo rozumiem?
OPL i wLaunchELF to aplikacje natywnie działające na PS2. Więc po co miałyby się łączyć? Chyba że chodziło ci o obsługę (ew połączenia sieciowego) sieci taka jaka jest w OPL dla wLe... |
OPL działa poprawnie, konfiguracja nie stanowi problemu - połączenie PS2 (OPL) <<-->> NAS (PS2SMB).
ULaunchELF - tu mam problem. Jak zamontować udostępniony folder PS2SMB tak aby był widziany w PS2 z poziomu uLanchELF jak karta pamięci czy pendrive. Chodzi o kopiowanie plików z MC0 do SMB i odwrotnie czyli katalogu PS2SMB na serwerze NAS do/z MC0. Podsumowując jak ustawić konfigurację uLanchELF aby można było zamontować katalog PS2SMB z NAS: uLanchELF<<--->>NAS(PS2SMB) |
W wLe jest jeszcze opcja MISC:/PS2Net w wLe.
Tu taki mały poradnik: https://www.youtube.com/watch?v=xaZAX5HH6eQ. Ogólnie to nie widziałem aby ktokolwiek próbował łączyć wLe z NASem poprzez SMB. |
Nie widziales bo to jest bez senu ;) , gry wrzucasz w udzial sieciowy i konsola je widzi po smb nie widze najmniejszego sensu co @Jeltsch chce osiagnac no ale niech grzebie, z tego co zrozumialem chce zrobic z PS2 total comandera do swojego NAS przy pomocy ULaunchELF , po kiego nie wiem :D
|
Wygląda na to, że temat nie tylko mi leży na sercu
github.com/ps2homebrew/wLaunchELF/issues/44 |
Tu jest eksperymentalna wersja wLanchELF tylko do kopiowania plików PS2 <->SMB.
Niestety ja nie potrafię tego zamienić na binarkę. Czy ktoś może pomóc? github.com/sahlberg/wLaunchELF |
Cytat:
Próbowałeś "pobawić" się z "SMB.CNF": https://github.com/ps2homebrew/wLaun...r/docs/SMB.CNF. Spróbuj wrzucić to (po ustawieniu) tam gdzie jest wLe i ew "IPCONFIG.DAT". EDIT: Może to jakoś pomoże: LaunchELF v4.40j (2010.05.29) -SMB routines now allow successful server connection, using a test menu inside the subprogram "MISC/Debug Info". Note that the SMB functionality requires a suitable "SMB.CNF" file stored as "mc0:/SYS-CONF/SMB.CNF" https://github.com/ps2homebrew/wLaun...cs/changes.txt. |
smbLaunchELF
Ilość załączników: 1
@Jeltsch czy możesz przetestować tą wersję smbLaunchELF z załącznika.
Powinna ona głównie wspierać SMB2/3. Pochodzi ona stąd: https://github.com/sahlberg/wLaunchELF/tree/smb2. Cytat:
|
Jolek:
Jest to wersja wLanchELF wykonana przez Pana Ronnie Sahlberg. To działa! Powiedział bym, że wyśmienicie gdyby nie to, że poza kopiowaniem SMB<-->PS2 niewiele w tej wersji da się zrobić. Autor chciał mieć możliwość kopiowania i to działa. Dla potomnych dodam, że u mnie zaskoczyło po usunięciu ostatniego slasha w URL: URL = smb://192.168.0.1/Share oraz że plik konfiguracyjny na MC0 dla MASS nie zadziałało. |
Cytat:
Nie bardzo rozumiem dane w pliku konfiguracyjnym - co jest co. Dzięki za pomoc. |
Cytat:
Tzn nie musiałeś nigdzie wrzucać "SMB.CNF"? Cytat:
Chodzi o "SMB.CNF" czy o coś innego? |
Autor nazwał tą gałąź projektu: smb2LaunchELF.
Wymaga pliku konfiguracji SMB2.CNF Ustawienia w pliku smb2.cnf są dla mnie jasne i zrozumiałe, po poprawnej konfiguracji pojawia się udział SMB2: podobnie jak mc0, mc1 itd. Wszystko tu jest logiczne. Natomiast nie rozumiem ustawień w SMB.CNF oraz logiki jak to ma działać w uLanchELF - wersja oryginalna. Może zapytam autorów to coś pomogą. |
Czy miałeś może taki log jak uruchamiałeś smbLaunchELF:
https://i.postimg.cc/85C2ck9N/ssmb.png Failed to connect to : //192.168.2/PS1 smb2_service failed with: Failed to parse veriable part of command payload. |
Nie przypomonam sobie takich komunikatów.
Czy w OPL masz takie same ustawienia? |
W OPL mam inny udział "PS2SMB":
https://i.postimg.cc/MGhwdb60/qwertyi.png w smbLaunchELF ("SMB2.CNF") "PS1": Kod:
NAME = Jot https://i.postimg.cc/1RVnmJVS/IP.png |
Ja tylko chcialem dodac ze bardzo wazne jest nazewnictwo folderow w udziale siecowym, inaczej udzial nie bedzie widziany.
|
Ja robiłem połączenie na ten sam udział co w OPL.
Proponuję zrobić test na takiej konfiguracji. Zobaczymy, czy się połączy. |
smb2LaunchELF v2
Ilość załączników: 1
Z jakiego systemu korzystasz?
Win 7, 10... Ja z win 7. Dostałem trochę nowszą wersję (w załączniku) dzięki której widzę udział ale jak w niego wchodzę to nic tam nie ma. |
Pomogło dodanie uprawnień w zakładce "Zabezpieczenia":
https://i.postimg.cc/fLzJ0Hkw/Access-1a.png Teraz wszystko jest w porządku: https://i.postimg.cc/QtKx7RhZ/Victoria-2.png |
Ilość załączników: 1
U mnie SMB chodzi na NAS.
Załączam kompilację jaką dostałem od autora. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.