![]() |
cdda
Mam takie pytanie, proszę napisać dlaczego jest tak że po zgraniu płyty do formatu flac raz mam cdda 99% a raz mam cdda 86%. Proszę napisać od czego to zależy. Za wszelkie informacje dziękuje z góry.
|
Chetnie pomozemy jak wyjasnisz co to CDDA, bo odnosi sie to wielu rzeczy w terminologi nagrywania.
|
Na samym początku dziękuje za odpowiedź misiozol. Proszę spojrzeć na obrazek poniżej i podczas sprawdzania programem - programem pokazał mi że utwór ma CDDA 86%. Mam następujące pytania dlaczego program pokazuje raz CDDA 86% a raz mi pokaże CDDA 100% (dotyczy innego utworu).
https://i.postimg.cc/FKQDS06K/Informacja.png |
Nie znam tego programu, ale ja tam widzę status: error. Podejrzewam błędy przy zgrywaniu płyty. Może stan płytki, może kwestia napędu, programu itd.
Taki utwór odtwarza się poprawnie? Nie ma jakichś słyszalnych defektów? Próbowałeś to robić czymś innym? |
Cytat:
https://i.postimg.cc/P5NBKGTR/CDDA.png |
No rozumiem, że na dysku masz zgrany utwór z płyty, nieważne czy na C czy D. Sugeruję błędy podczas zgrywania z płytki CD.
|
Zgrywałem ten utwór programem dBpoweramp CD Ripper (trochę nie chcę mi się wierzyć żeby popełnia błędy podczas zgrywania.) No ale zobaczymy jak sobie poradzi program Exact Audio Copy. Użyłem programu Exact Audio Copy - to samo pokazuje.
|
Może pokażę wszystko o co tutaj chodzi bo nie każdy wie. Zgrałem utwór bezpośrednio z płyty którą kupiłem. Utwór zgrałem do formatu Wav. Proszę zobaczyć jak utwór jest słabo nagrany na płytę którą kupiłem. I nie ma to nic wspólnego z zgraniem utworów z płyty.
https://i.postimg.cc/PqJWJ8BC/EAC.png |
No wygląda, że jest oki. Co masz na myśli, że słabo nagrana płytka? Oryginalne płyty są tłoczone i nie ma 'słabych nagrań', co najwyżej napęd odczytujący jest słaby. Oczywiście jest jakieś małe prawdopodobieństwo felernej oryginalnej płytki, wtedy reklamacja.
Teraz zgrałeś do wav, wcześniej do flac, może coś z encoderem? |
Cytat:
|
Odpowiedz na twoje pytanie \/
For you guys just jumping in this topic, I received emails from members asking of a sure fire method to verify if their lossless audio collection was made up of TRUE lossless files extracted from a CD source or transcoded. Some people actually take low quality lossy MP3 and convert it to lossless for whatever reason. Anyway, this program, examines your audio files and verifies if they started as: CDDA (CD Source) Which is good or from Mpeg(transcode) Which is bad. |
Cytat:
|
To wyślij zapytanie do twórców EAC-a, co znaczy wiarygodność w raporcie. I podziel się odpowiedzią, o ile nie jest nią to, co poniżej.
Nie potwierdziłeś, że ta "kupiona CD" jest tłoczonym oryginałem, a nie wypałem pirata giełdowego (może i z mp3). Uznałem że tak, no ale? Nie zrzuciłeś płyty innym napędem. Właściwie nie wiadomo czego próbowałeś. Na innych płytach masz tak samo? Nawet nie podałeś (a pytałem wyżej), czy te podejrzane utwory mają jakieś słyszalne dolegliwości. Dopytujesz o szczegóły i niuanse, a sam nie pomagasz. A teraz być może odpowiedź na nurtujący cię problem - cytat z opisu EAC u nas Cytat:
https://www.cdrinfo.pl/artykuly/opis-eac/strona34.php |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Odpowiedziałem ci, co to oznacza w EAC. Jeśli on cię nie interesuje, to trudno. Ja ufam EAC-owi. Masz w raporcie jakość 100%, brak błędów, wszystko akuratnie. Uczepiłeś się tej wiarygodności.
Tamtego nie znam i się nie wypowiadam. Całkiem możliwe, że oznacza to samo, choć może porównuje z inną bazą danych. Coś ci nie gra w tych utworach, czy lubisz dzielić włos na czworo? |
Cytat:
|
Informacje programów "wiarygodność /conclusion " określają / ja bym napisał bardziej próbują określić / przypuszczają pochodzenie i rodzaj kompresji , jakość kompresji zgrywanego pliku przed umieszczeniem na CD itp itd jaki obecnie znajduje się na nośniku CD Audio .
Ocena 100% według programów określa bezstratne rodzaje kompresji jakie zostały użyte w całym procesie przygotowania materiału i produkcji czyli - studio , kompilacja , mix , master oraz przygotowanie materiału na matrycę do tłoczenia itp itd Poniżej 100% według programów na jakimś etapie została wykonana stratna kompresja ale oczywiście zazwyczaj są to błędy programów oceniających i ich baz danych / kluczy, schematów oceny lub niepoprawnej pracy samych programów lub tak bardzo obrazowo na przykład płyta piracka i została przygotowana z plików mp3 .... Większość oprogramowania studyjnego i oraz master itp to programy kosztujące wiele tysięcy dolarów i twórcy nie udostępniają testowych wersji ani żadnych danych o wykorzystanych technologiach i rodzajów kodeków , kompresorów . Również często składanki czy kompilacje są robione z różnych plików muzycznych w różnych wcześniejszych masterach robione wcześniej na wielu rożnych programach - Ponowny master i przygotowanie materiału do wykonania matrycy jakby składa to w całość w jednym formacie programu na którym został wykonany . Podsumowując wszystko to może mylić programy do zgrywania które nie posiadają wielu informacji objętymi tajemnicą producentów oprogramowania jak dokładnych danych kodeków w specjalistycznym sofcie użytym do produkcji , obróbki muzyki i przygotowania materiału do matrycy do tłoczenia CD ..... Jeżeli same zgranie pliku jest zgodne w 100% z plikiem z CD a jedynie ocena "wiarygodność /conclusion " jest poniżej 100% zupełnie bym się tym nie przejmował bo w 99,99999 % to błędy programów , baz danych czy porównywanie innych plików inaczej zmasterowanych / kodowanych / innej kompresji z różnych wydań tych samych utworów |
Cytat:
|
Skoro wiesz lepiej to po co pytasz :P . Dostales bardzo wyczerpujace odpowiedzi, wydaje mi sie ze sa adekwatne.
|
Cytat:
1. Piszesz do twórców / pomocy technicznej programów które wykorzystujesz do zgrania i analizy materiału z CD Audio i prosisz o wyjaśnienie w jaki sposób programy realizują funkcję "wiarygodność /conclusion " -z jakich baz danych korzystają ,schematów ,klucza/y sprawdzenia , w jaki sposób dokonują oceny materiału ... 2. Kupujesz jakiś program do mastera np. losowo podaje żeby można było poznać możliwości softu np: Steinberg WaveLab PRO https://www.steinberg.net/wavelab/ Program posiada Analizator SuperVision oraz miernika analityczny WaveLab, SuperVision jest w pełni konfigurowalnym, wielomiernikowym analizatorem audio, wyposażonym w 27 różnych modułów, które mogą być zastosowane w dziewięciu gniazdach modułowych do analizy poziomu, widma, fazy i kształtu fali. Pozwala to na stworzenie w pełni spersonalizowanego układu dla niezwykle dokładnego wizualnego obrazu każdego projektu audio. Wiele instancji może być otwartych w celu monitorowania sygnału audio na różnych etapach. Myślę że bez problemu sprawdzisz tam wszystkie parametr dźwięku i czy są zgodne ze sztandarem Compact Disc Digital Audio. Lub zlecasz jakiemuś studio dźwiękowemu analizę pliku muzycznego do którego masz wątpliwości . 3. Składasz do sprzedawcy lub wytwórni reklamacje o niezgodności produktu z umową sprzedaży ze screenami z programów bądź wydrukami z programów z analizą pliku dźwiękowego do którego masz watpliwości o zgodności ze sztandarem Compact Disc Digital Audio. |
Cytat:
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 01:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.