Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   SUPER kompresja danych? (https://forum.cdrinfo.pl/f5/super-kompresja-danych-19882/)

SpideR 14.04.2003 17:37

SUPER kompresja danych?
 
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ).

pozdrawiam
SpideR

Gorzala 14.04.2003 17:39

Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ).

pozdrawiam
SpideR

Ja tak z ciekawosci...
Gdzie Ty tu masz zalacznik?

SpideR 14.04.2003 17:40

Ilość załączników: 1
No wlasnie gdzie ten zalacznik.

Laser 14.04.2003 18:11

Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)


(Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ).

pozdrawiam
SpideR

Witam !

Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio /

Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI;) ;)

Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek.

PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata;)

SpideR 14.04.2003 20:06

Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach. :(

Laser 14.04.2003 20:21

Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach. :(
Witam !

Z tego co wiem polega to na sprytnym napisaniu kodu takiego demka - czyli musisz byc swietnym programista i nie pisac tego jak wiekszosc gier które sa na rynku - niedługo płyta DvD bedzie za mała zeby jedna gierke wepchnąc:(

Pozdro

andrzejj9 14.04.2003 20:25

Re: Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

Laser napisa***322;(a)
Witam !

Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio /

Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI;) ;)

Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek.

PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata;)

pamietam pamietam ;) a to demko nawet sam zamiescilem. Pamietam rowniez, ze sam sie zastanawialem, jak mozna osiagnac taka kompresje. Na koncu jednego z demek autor napisal, ze zamiescil tutaj 1,8GB animacji, grafiki i dzwieku, ale pakujac z ratio chyba 30 tysiecy (albo 300, nie jestem juz pewien) osiagnal te 64KB. Nawet mniej i dlatego dodal jeszcze ten tekst 8)

niestety moje poszukiwania znalezienia sposobu na taka kompresje (jakie to daje mozliwosci chociazby sciagania rzeczy z internetu) spelzly na niczym. Moze ktos inny bedzie mial wiecej szczescia :spoko:

kizio 14.04.2003 21:10

a mogłby ktoś podać linka do tego postu wcześniejszego z demoscenkami?????

RoX97 14.04.2003 21:55

Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?


W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ).

pozdrawiam
SpideR

plik exe zapakowany jest UPXem jesli to miales na mysli...
zajzyj na http://upx.sourceforge.net/
dostepne tez sa zrodelka proga...

Sniper 14.04.2003 22:31

Tajemnic tkwi nie tylko w kompresji (oczywiscie w ma ogromne znaczenie): po pierwsze: napisane sa w assemblerze po drugie:napisane sa w assemblerze po trzecie napisane sa w assemblerze - ocywiscie muzyczki najczesciej w mod (muzyka na samblach w formacie wav - duzy wsp. kompresjii - tekstury najczesciej generowane matematycznie - czyli ogromne ilosci danych matematycznych - no i kompresja najprawdopodobniej na zasadzie nie tyle upx(czyli dynamiczna kompresja) ale również sposub kompresji podobno oparty na fraktalach - ale tu nie dąłbym sobie głowy uciać bo pojecia nie mam jak to matematycznie przedstawic (gdzies o tym czytałem po prostu i mogłem cos pokiełbasić )

Marius_The_Mad 14.04.2003 23:13

Hmm...

Niekoniecznie w aseblerze. FR-08 było pisane w C++ AFAIK. Za to potraktowane zmodyfikowanym przez nich UPXem. Dodatkowo, dane w pliku były ustawione w sposób zapewniający maksymalną kompresję. Użyty kompilator - nie pamiętam, niestety. Tekstury - opisane matematycznie. Dźwięk - midi. Odtwarzany przez wbudowany w demko minisyntezator. Kompresja fraktalna tekstur nie wchodzi w rachubę - za dużo to zajmuje wtedy, żeby się zmieścić w 64 kB.

Sniper 15.04.2003 02:19

jak mówiłem - moge sie mylić ;)

najwazniejsze jest oczywiscie zoptymalizowanie kodu no i pomysł !!!

Salvad0r 15.04.2003 20:18

Re: SUPER kompresja danych?
 
Cytat:

SpideR napisa***322;(a)
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci.
Zapewne nie masz pojecia o jeszcze wielu sprawach jesli dziwi Cie kategoria 64K :-) I nie, nie jest to jakas super gigantyczna kompresja. Ot po prostu przy pisaniu takich rzeczy uzywa sie mozgu a nie narzedzi typu Visual Basic. Wiekszosc tych genialnych produkcji powstaje w czystym assemblerze a efekty graficzne (nawet te bardzo skomplikowane) sa generowane w czasie rzeczywistym a nie dolaczane w postaci wielomegowych animacji. Ludzie piszacy takie dema wywodza sie najczesciej ze starej gwardii, z czasow kiedy nie bylo jeszcze kart Sound Blaster a o akceleratorach graficznych nikt nie slyszal bo rewelacja bylo posiadanie karty ISA VGA 512KB tudziez zazdroscilo sie posiadaczom 2-megowych kart na VLB. Operowalo na pamieci operacyjnej 4,8 lub (czasem) 16MB a hitem byl Intel 486-DX/33. Kto pamieta tamte czasy tego nie dziwia demka 64K. A kto pamieta czasy kiedy nie bylo jeszcze PC-AT i z zaciekloscia kodowal demka w assemblerze na C-64... ten na dzisiejsza mlodziez operujaca na P4 patrzy z przymruzeniem oka :-)

Pozdrawiam :-)

-Sid-The-Rat=> 15.04.2003 20:38

probowalem napisac syntezator na 8080 (z80) - nawet to dzialalo - kod mial 40kb... ale programista bylem wtedy marnym - no i testowac to moglem tylko w symulatorze - podstawa jest ladne upakowanie przestrzeni adresowej, jak najwieksze zaglebienia i jak nawiecej operacji na akumulatorze, dochodzi rozsadne korzystanie ze stosu kilka niekonwencjonalnych manewrow - i to dziala
teraz pisze na 8051 jakies glupoty na zajeciach - na pierwszy rzut oka widac ze ten sam prog moze zajmowac 140bajtow lub 2kilo... wystarczy pomyslec 5 minut krocej...
tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...)

lenistwo i nagminne korzystanei z 'klockow' bez zastanawiania sie o co w nich chodzi...

do tej pory wzorem dobrego kodingu jest gra Total Annihilation - w roku 98 oferowala ona grafike 3d oparta na modelach (ladniejszych niz w cnc generals!!!!!!!) chodzila na 200mmx BEZ akceleratora... do tej pory pamietam wrazenie jakie zrobil na mnie klucz samolotow ktorych cienie sie nakladaly powodujac wieksze zaczernienie... odjazd...
tak samo starcraft - gra ktora mozna odpalic na p60 i grac bez zgrzytow... :)

piekne czasy

Salvad0r 15.04.2003 20:45

Cytat:

-Sid-The-Rat=> napisa***322;(a)
tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...)

A czego Ty chcesz od Delphi? :-) Jeden z moich ulubionych jezykow. Jako przyklad bezdennej paranoji proponuje podac Visual Basic raczej. To, co generuje Delphi jest jak najbardziej w porzadku (prosta aplikacja to plik .exe jakies 300KB przed kompresja i nic wiecej w porownaniu z ok megowym plikiem z VB plus pare mega bibliotek).

Juz nie pisze ze ten sam program napisany w czystym assemblerze bedzie mial ok. 5KB :-)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 10:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.