![]() |
SUPER kompresja danych?
Ostatnio widzialem kilka scenowych demek w "kategorii" 64k (czyli plik zajmuje 64KB!!!). Nie wierzylem wlasnym oczom i uszom co mozna upchac w takiej objetosci. Ktos mi powiedzial ze jest to wynik zastosowania jakiejs super wydajnej metody kompresji. Czy ktos z Was wie cos na ten temat? Gdzie mozna cos o tym poczytac, zassac taki kompresor...?
W zalaczniku przyklad. (Potrzebny dosc silny komp z dobra karta ;) ). pozdrawiam SpideR |
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Gdzie Ty tu masz zalacznik? |
Ilość załączników: 1
No wlasnie gdzie ten zalacznik.
|
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Był dosc spory temat na temat tych DEMEK / demoscena / - i z tego co wiem demka te wymagaja dosc duzej mocy obliczeniowej CPU / u mnie na PIII 550 i 256MB ramu chodzi miodzio / Karta graficzna nie jest chyba az tak wazna ale tutaj oddaje głos ludziom który w demoscenie siedza dłuzej - w kkoncu to zaczeło sie od zdaje sie AMIGI;) ;) Jesli interesuja cie takie demka to poszukaj na Off Topic w starszych topicach był jeden w którym zawarłem razem z Andrzejemj9 i paroma innymi forumowiczami pare fajnych linków i demek. PS: Squid - demko które zamiesciłes jest zwyciezcą swiatowych zawodów demosceny - ten który je zrobił jest mistrzem swiata;) |
Poszukalem, poczytalem ale nadal nic nie wiem jak osiagnac tak zawrotna kompresje jak w tych demkach. :(
|
Cytat:
Z tego co wiem polega to na sprytnym napisaniu kodu takiego demka - czyli musisz byc swietnym programista i nie pisac tego jak wiekszosc gier które sa na rynku - niedługo płyta DvD bedzie za mała zeby jedna gierke wepchnąc:( Pozdro |
Re: Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
niestety moje poszukiwania znalezienia sposobu na taka kompresje (jakie to daje mozliwosci chociazby sciagania rzeczy z internetu) spelzly na niczym. Moze ktos inny bedzie mial wiecej szczescia :spoko: |
a mogłby ktoś podać linka do tego postu wcześniejszego z demoscenkami?????
|
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
zajzyj na http://upx.sourceforge.net/ dostepne tez sa zrodelka proga... |
Tajemnic tkwi nie tylko w kompresji (oczywiscie w ma ogromne znaczenie): po pierwsze: napisane sa w assemblerze po drugie:napisane sa w assemblerze po trzecie napisane sa w assemblerze - ocywiscie muzyczki najczesciej w mod (muzyka na samblach w formacie wav - duzy wsp. kompresjii - tekstury najczesciej generowane matematycznie - czyli ogromne ilosci danych matematycznych - no i kompresja najprawdopodobniej na zasadzie nie tyle upx(czyli dynamiczna kompresja) ale również sposub kompresji podobno oparty na fraktalach - ale tu nie dąłbym sobie głowy uciać bo pojecia nie mam jak to matematycznie przedstawic (gdzies o tym czytałem po prostu i mogłem cos pokiełbasić )
|
Hmm...
Niekoniecznie w aseblerze. FR-08 było pisane w C++ AFAIK. Za to potraktowane zmodyfikowanym przez nich UPXem. Dodatkowo, dane w pliku były ustawione w sposób zapewniający maksymalną kompresję. Użyty kompilator - nie pamiętam, niestety. Tekstury - opisane matematycznie. Dźwięk - midi. Odtwarzany przez wbudowany w demko minisyntezator. Kompresja fraktalna tekstur nie wchodzi w rachubę - za dużo to zajmuje wtedy, żeby się zmieścić w 64 kB. |
jak mówiłem - moge sie mylić ;)
najwazniejsze jest oczywiscie zoptymalizowanie kodu no i pomysł !!! |
Re: SUPER kompresja danych?
Cytat:
Pozdrawiam :-) |
probowalem napisac syntezator na 8080 (z80) - nawet to dzialalo - kod mial 40kb... ale programista bylem wtedy marnym - no i testowac to moglem tylko w symulatorze - podstawa jest ladne upakowanie przestrzeni adresowej, jak najwieksze zaglebienia i jak nawiecej operacji na akumulatorze, dochodzi rozsadne korzystanie ze stosu kilka niekonwencjonalnych manewrow - i to dziala
teraz pisze na 8051 jakies glupoty na zajeciach - na pierwszy rzut oka widac ze ten sam prog moze zajmowac 140bajtow lub 2kilo... wystarczy pomyslec 5 minut krocej... tak samo jest z innymi jezykami - zwlaszcza typu delphi - gdzie do kodu dolacza sie bez sensu biblioteki z niewiadomo czym (jak to mowia u nas - ze sterownikem do atomowki...) lenistwo i nagminne korzystanei z 'klockow' bez zastanawiania sie o co w nich chodzi... do tej pory wzorem dobrego kodingu jest gra Total Annihilation - w roku 98 oferowala ona grafike 3d oparta na modelach (ladniejszych niz w cnc generals!!!!!!!) chodzila na 200mmx BEZ akceleratora... do tej pory pamietam wrazenie jakie zrobil na mnie klucz samolotow ktorych cienie sie nakladaly powodujac wieksze zaczernienie... odjazd... tak samo starcraft - gra ktora mozna odpalic na p60 i grac bez zgrzytow... :) piekne czasy |
Cytat:
Juz nie pisze ze ten sam program napisany w czystym assemblerze bedzie mial ok. 5KB :-) |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 10:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.