Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   2 kawalki 2 reklamy (https://forum.cdrinfo.pl/f5/2-kawalki-2-reklamy-20309/)

-=Shade=- 24.04.2003 12:51

2 kawalki 2 reklamy
 
Hej

Na wstepie wezmy pod uwage takie dwie reklamy :

1. Reklama wody mineralnej Arctic z Cindy Crawford - leci caly czas
2. Reklama Nokii z aparatem cyfrowym - sa 3 wersje ktore pojawialy sie kolejno. Ta o ktora mi chodzi emitowana byla jakies 5-6 dni temu.

Tak wiec poszukuje muzyki uzytej w tych reklamach. Z pierwsza nie powinno byc problemu bo reklama jest caly czas emitowana i kazdy chyba na nia zwrocil uwage ( ehh ta Cindy :) )

Z druga moze byc problem bo nie wiem czy uda sie ja w ogole skojarzyc. Jedyne co moge pomoc to to ze glownym instrumentem grajacym jest gitara elektryczna na ktorej odgrywana jest wspaniala solowka.

Jakby ktos mogl pomoc w odnalezieniu tej muzyki to prosze o info.

andrzejj9 24.04.2003 14:35

Re: 2 kawalki 2 reklamy
 
Cytat:

Shifu napisa***322;(a)
Z pierwsza nie powinno byc problemu bo reklama jest caly czas emitowana i kazdy chyba na nia zwrocil uwage ( ehh ta Cindy :) )

muzyki niestety nie kojaze, jak zobacze reklame z Cindy to sprobuje sie wsluchac. A swoja droga to wiecie, ile kosztowalo nakrecenie tej reklamy? 10 milionow zlotych! :o Jaki jest kurcze sens wydawania tylu pieniedzy na jakakolwiek reklame?! Czy naprawde sa tacy ludzie, ktorzy widzac cos takiego w telewizji zdecyduja sie kupic akurat te wode? Podobnie zreszta jest z makaronem Malma. Przyznam, ze naprawde nie rozumiem polityki marketingowej tych firm.

jacoob 24.04.2003 17:35

Re: Re: 2 kawalki 2 reklamy
 
Cytat:

andrzejj9 napisa***322;(a)
muzyki niestety nie kojaze, jak zobacze reklame z Cindy to sprobuje sie wsluchac. A swoja droga to wiecie, ile kosztowalo nakrecenie tej reklamy? 10 milionow zlotych! :o Jaki jest kurcze sens wydawania tylu pieniedzy na jakakolwiek reklame?! Czy naprawde sa tacy ludzie, ktorzy widzac cos takiego w telewizji zdecyduja sie kupic akurat te wode? Podobnie zreszta jest z makaronem Malma. Przyznam, ze naprawde nie rozumiem polityki marketingowej tych firm.
Jakby nie było to napewno w jakiejś części sprawdza się hasło REKLAMA JEST DZWIGNIĄ HANDLU . Ja osobiście widziałem że Cindi reklamuje coś do picia ale nie wnikałem nawet co .^_^ Natomiast jeżeli mam być szczery to ktoś taki jak Sophia Loren jest wspaniałą aktorką ,piękną kobietą ale niezbyt już apetyczną aby reklamować coś do jedzenia:(

Salvad0r 24.04.2003 18:11

Re: Re: 2 kawalki 2 reklamy
 
Cytat:

andrzejj9 napisa***322;(a)
A swoja droga to wiecie, ile kosztowalo nakrecenie tej reklamy? 10 milionow zlotych! :o Jaki jest kurcze sens wydawania tylu pieniedzy na jakakolwiek reklame?! Czy naprawde sa tacy ludzie, ktorzy widzac cos takiego w telewizji zdecyduja sie kupic akurat te wode?
Oj, jeszcze jak :-) Smutne ale prawdziwe. Co tam koszty nakrecenia, czy ty zdajesz sobie sprawe ile kosztuje jedna emisja w "prime-time" np. w TVN? Za glowe bys sie zlapal, a firmy zamawiaja setki takowych. Zapewniam Cie, ze koszty nakrecenia reklamy to ulamek lacznych kosztow emisji... No ale z drugiej strony kupujac butelke tej wody (nawiasem mowiac nie rozniacej sie od butelki z Geant'a za 45gr) ok. 50% ceny to wlasnie zwrot kosztow reklamy. W przypadku Coca-Coli mowi sie, ze nawet jeszcze wiecej. Podobnie z pomielona tektura z Mac Donald's, itp. Jaki wniosek? Rozsadny czlowiek unika jak ognia produktow reklamowanych i kierujac sie zdrowym rozsadkiem kupuje na wlasna reke. W kazdym razie ja tak postepuje i mysle, ze jest to optymalne rozwiazanie. Oczywiscie zdarzy sie czasem, ze produkt reklamowany faktycznie jest dobry (np. piore wylacznie w Vizirze i jestem bardzo zadowolony) no ale to wyjatek ktory jedynie potwierdza regule :-)

P.S. Zapomnialem dodac, ze w niemieckim Vizirze a nie tym z promocji w polskim hipermarkecie, jest pewna roznica w jakosci :-)

kapsel 24.04.2003 21:21

Re: Re: Re: 2 kawalki 2 reklamy
 
Cytat:

Salvad0r napisa***322;(a)

P.S. Zapomnialem dodac, ze w niemieckim Vizirze a nie tym z promocji w polskim hipermarkecie, jest pewna roznica w jakosci :-)

TAk to jest ze Polakom sie gowno wciska , towar drugiej jakosci :cisza: i niestety nie dotyczy to tylko proszkow :'( Mam nadzieje ze chociaz prezerwatywy nie sa wybrakowane :fiu: ^_^ Pozdrawiam

-=KoWaLiK=- 24.04.2003 21:52

Re: Re: Re: Re: 2 kawalki 2 reklamy
 
Cytat:

kapsel napisa***322;(a)
TAk to jest ze Polakom sie gowno wciska , towar drugiej jakosci :cisza: i niestety nie dotyczy to tylko proszkow :'( Mam nadzieje ze chociaz prezerwatywy nie sa wybrakowane :fiu: ^_^ Pozdrawiam

tzw. KINDER NIESPODZIANKI ?? :D ^_^ :jupi: :glaszcze:

andrzejj9 25.04.2003 00:07

Re: Re: Re: 2 kawalki 2 reklamy
 
Cytat:

Salvad0r napisa***322;(a)
Oj, jeszcze jak :-) Smutne ale prawdziwe. Co tam koszty nakrecenia, czy ty zdajesz sobie sprawe ile kosztuje jedna emisja w "prime-time" np. w TVN? Za glowe bys sie zlapal, a firmy zamawiaja setki takowych. Zapewniam Cie, ze koszty nakrecenia reklamy to ulamek lacznych kosztow emisji... No ale z drugiej strony kupujac butelke tej wody (nawiasem mowiac nie rozniacej sie od butelki z Geant'a za 45gr) ok. 50% ceny to wlasnie zwrot kosztow reklamy. W przypadku Coca-Coli mowi sie, ze nawet jeszcze wiecej. Podobnie z pomielona tektura z Mac Donald's, itp. Jaki wniosek? Rozsadny czlowiek unika jak ognia produktow reklamowanych i kierujac sie zdrowym rozsadkiem kupuje na wlasna reke. W kazdym razie ja tak postepuje i mysle, ze jest to optymalne rozwiazanie. Oczywiscie zdarzy sie czasem, ze produkt reklamowany faktycznie jest dobry (np. piore wylacznie w Vizirze i jestem bardzo zadowolony) no ale to wyjatek ktory jedynie potwierdza regule :-)

P.S. Zapomnialem dodac, ze w niemieckim Vizirze a nie tym z promocji w polskim hipermarkecie, jest pewna roznica w jakosci :-)

Mniej wiecej chyba moge zgadywac, bo kiedys mialem dosc dokladne dane. Minuta reklamy w dosc dobrym czasie reklamowym to 2 miliardy (starych) zlotych. I to jednokrotna transmisja! Nie watpie, ze ceny poszly w gore i to pewnie sporo. Mnozac to razy kolejne transmisje i to przez dluzszy okres czasu, otrzymamy naprawde horendalne sumy. co nie zmienia faktu, ze dalej sie dziwie (nawet studiujac marketing i zarzadzanie), jak to sie oplaca. Wydaje mi sie, ze mozna by to lepiej zrobic (W inny sposob dotrzec do klietna i przekonac go do produktu). No ale to na pewno nie jest miejsce na takie rozwazania.

A co do proporcji tych kosztow to niewatpliwie reklama ma swoj duzy udzial. Natomiast jako ciekawostke - wspomniales o Coca-Coli. Juz pomijajac fakt, jaki procent ceny stanowi zwrot kosztow za reklame, to wiecie, ile mniej wiecej wynosza koszty wyprodukowania dwulitrowej butelki, ktora w sklepie kosztuje okolo 3,50 - 5 zl? To rowniez juz stare informacje, ale bylo to jeszcze kilka lat temu okolo 10 - 30 groszy. I tu nie ma pomylki. Tak wiec w niektorych przypadkach reklama naprawde jest uzasadniona. Uzyskanie takiej pozycji na rynku pozwala wlasnie w ten sposob windowac ceny i osiagac zyski. Czy woda Arctic rowniez do tego dazy? Moze.

A co do kupowania produktow reklamowanych to zgodze sie, ze nie warto ich kupowac. Oczywiscie sa wyjatki i to nierzadkie, ale ja lubie po prostu samemu przekonac sie, ktory produkt najbardziej mi odpowiada (a nie pozwolic za mnie zdecydowac producentowi :) ) i jego sie trzymac. A ze jakosc produktow kierowanych do Polski pozostawia naprawde wiele do zyczenia niestety wiem.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 10:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.