![]() |
upgrade LiteOn 48x--> 52x
Witam !
Poniewarz dosc czesto kozystam z overburningu w mojej spawarce ( 48246S ) bład w biosiku liteona jest dla mnie wielkim ciezarem ... jedyne co mi przychodzi do głowy do upgradowac go na czas wypuszczenia nowego orginalnego biosa mtkflashem ... i tu zaczynają sie schody :) jeszcze nigdy tego nie rubiłem ( robiłem ale w LG 32x --> 40X ) jesli mogli byscie podajcie jakis opisik jak to zrobic z tym modelem nagrywarki ?? bios od 52 6sof czy jakos tak w binie mam ale mtkflasha ( dajcie linka bo słyszałem ,że musi byc jakas specjalna wersja ?? ) jeszcze nie ... ale jush szukam :) pozdrawiam Łukasz ps. jezeli gdzies było to przepraszam widocznie słabo przekopalem archiwum ;) |
było, było :) To tak znany model, że było o tym nie raz!:3msie:
|
Cytat:
|
Dokładny opis tutaj http://www.cdrinfo.pl/cdr/porady/liteon_oc/ używaj mtkflash ver 1.48, a plik bin tutaj http://forum.cdrinfo.pl/attachment.php?postid=153723&s= (zmień nazwe pliku z attachment na 6sof.zip) ;)
|
Ilość załączników: 1
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
Nie znam sie na kosciach pamieci w nagrywarkach ale moze gdzies przechowywane sa symbole wgrywanych BIOSow ??? |
Cytat:
|
A LG na nalepce na napędzie drukuje, obok modelu, numeru seryjnego, itd. także datę produkcji (jawnie, nie żadnym kodem) oraz wersję fabrycznie wgranego biosu. Nie chciałbym się o tym osobiście przekonywać, ale ciekaw jestem, jak zareagowałby serwis, gdyby zanieść nagrywarkę z wgranym nowszym biosem ale z uszkodzeniem zupełnie z tym niezwiązanym? Czepialiby się czy nie?
W instrukcji upgrade'u biosu LG pisze wyraźnie, że NIEUDANA operacja uaktualnienia biosu unieważnia gwarancję. Nie piszą nic o tym, że uaktualnienie biosu jako takie anuluje gwarancję. Ciekaw jestem zatem, czy serwis, by wymówić się od odpowiedzialności, na wszelki wypadek nie zwalałby wszelkiego rodzaju awarii na wgranie nowego biosu? Może ktoś ma jakieś doświadczenia? (Sam jakoś nie mam ochoty na takowe!) |
Cytat:
|
No więc właśnie o to chodzi, że przeczytałem i nie wyczytałem, że uaktualnienie biosu jako takie anuluje gwarancję... gwarancję anuluje NIEUDANE uaktualnienie biosu.
Zastanawiam się, jaka jest wobec tego praktyka serwisów? Czy nie sprawdzają tego i nie próbują wmówić klientowi, że to jego wina... nawet wtedy, gdy awaria nie ma nic wspólnego z wgrywaniem nowego biosu. |
Cytat:
Weź pod uwage ,że wystepuje kwestie prawne i zawsze mozesz ich postraszyc :))) :jezyk: :jezyk: ale ja jeszcze sie nie spotkałem ,żeby serwis miał cos do biosu ,jezeli jest on na stronie producenta itd.. to tymbardziej np. jest podstawą do reklamacji ,że mimo wgrania nowszego poprawionego biosu usterka nie ustapiła itp. i zyczysz sobie nowego napedu ... :) |
ale tak mozesz powiedziec np. jezeli sprzet był kilka razy w serwisie ...
czasami w serwisie nawet sami wgrywają nowszy bios !!! ale jest to dosc zadka operacja u nich ,,, przewaznie sprzet jest wymieniany na nowy "od reki" |
W warunkach gwarancji chyba zawsze mówi się, że ingerencja przez klienta w sprzęt (otwarcie, przeróbki, itd.) powoduje utratę gwarancji. Powstaje więc pytanie: czy wgranie biosu jest ingerencją w sprzęt i jego przeróbką, czy nie? No chyba jest, bo zmieniają się (przynajmniej teoretycznie) jakieś jego właściwości, funkcjonowanie, itd. Z drugiej strony jest to ingerencja, do której producent sam zachęca, publikując biosy na stronach www (najczęściej już do użycia z poziomu Windows), czy wręcz oferując funkcję Live Update przez Internet (w przypadku niektórych płyt głównych).
No ale co zrobić, jeśli np. tak jak w przypadku LG, program do aktualizacji prawdopodobnie ma błąd, efektem czego jest spora liczba nieudanych aktualizacji i konieczność reanimacji nagrywarki? |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 20:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.