Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Pomózcie studentowi. (https://forum.cdrinfo.pl/f5/pomozcie-studentowi-30663/)

dodo. 29.01.2004 23:14

Pomózcie studentowi.
 
Witam wszystkich.

Ostatnio trochę skomplikowała sie moja obrona pracy licencjackiej. Nie mogłem zapłacić za 2 ostatnie semestry, więc nie dopuscili mnie do egzaminu końcowego. No ale teraz zapłaciłem i mała załamka bo już w marcu musze się bronić. W związku z tym, że musiałem pracować, nie mogłem dokończyć pracy i teraz zwracam się do was z wielką prośbą o wypełnienie przedstawionej na dole ankiety.

Będę wdzięczny jeżeli będziecie wypełniać ankietę całą rodziną. Wyglądało to by np. tak: pytanie 1-a,c,a co by znaczyło, że pierwsza osoba wybrała odpowiedż a, druga c, a trzecia również a. Oczywiście strona ta zostanie zapisana w mojej pracy, a nawet może odwiedzą ją mój promotor oraz recenzent.



ANKIETA


Ankieta skierowana jest do internautów oraz losowo wybranych mieszkańców Trójmiasta i okolic. Celem niniejszej ankiety jest poznanie opinii na temat działań marketingowych w firmie SkodaAuto Polska S.A., prowadzących do zwiększenia sprzedaży, zaufania i wizerunku marki. Zebrane informacje posłużą mi do zrozumienia jaką ważną funkcję pełnią działania public relations w osiąganiu wyższej pozycji i konkurencyjności w rynku. Wybrane przez siebie odpowiedzi proszę zaznaczyć krzyżykiem.

1. Płeć:
a) kobieta
b) mężczyzna

2. Wiek:
a) do 20 lat
b) od 21 ***8211; 35 lat
c) od 36 ***8211; 50 lat
d) powyżej 51 lat

3. Wykształcenie:
a) podstawowe
b) zawodowe
c) średnie
d) wyższe

4. Miejsce zamieszkania:
a) wieś
b) miasto

5. Czy odbywały się w okolicy twojej miejscowości ***8222;dni otwarte***8221; organizowane przez firmę SkodaAuto Polska S.A.?
a) tak
b) nie
c) nie wiem

6. Czy uczestniczyłaś/eś w jazdach próbnych lub testowych, prowadzonych przez przedstawiciela firmy SkodaAuto Polska S.A.?
a) tak
b) nie

7. Czy zauważyłaś/eś w ostatnich latach wzrost popularności produktów firmy SkodaAuto Polska S.A.?
a) tak
b) nie

8. Czy uczestniczyłaś/eś w imprezach okolicznościowych(np. festyny, jarmarki) sponsorowanych przez SkodaAuto Polska S.A.?
a) tak
b) nie

9. Która z marek samochodów ma według ciebie najwyższą pozycję na rynku?
a) Skoda
b) Fiat
c) Daewoo
d) Opel
e) Renault
f) Volkswagen
g) Peugeot
h) Ford
i) Toyota
j) Citroen
k) inna

10. Jeżeli jesteś posiadaczem samochodu marki Skoda, czy utrzymywany jest nadal kontakt pomiędzy tobą a firmą (np. ulotki promocyjne, życzenia imieninowe).
a) tak
b) nie
c) nie posiadam samochodu marki ***8222;Skoda***8221;

11. Jeżeli nie jesteś posiadaczem samochodu marki ***8222;Skoda***8221;, czy zauważyłeś jakieś działania, skierowane do ciebie jako potencjalnego klienta (np. wysyłka ulotek, zaproszenia na ***8222;dni otwarte***8221; )?
a) tak
b) nie

12. W skali od 1 do 6 oceń jakość produktów firmy SkodaAuto Polska S.A. (Zakładając, że 1 to ocena najniższa, a 6 najwyższa).
a) ***8230;..
b) Nie umiem ocenić tej marki samochodu

13. Jaką cechę cenisz najwyżej w marce ***8222;Skoda***8221;? (Można zaznaczyć kilka odpowiedzi).
a) wyposażenie
b) bezpieczeństwo
c) ekonomiczność (paliwo, części zamienne)
d) wygląd zewnętrzny
e) solidność wykonania
f) bezawaryjność
g) serwis
h) cena
i) nie znam tej marki samochodu

14. Gdzie zauważyłaś/eś największą obecność promocyjną marki ***8222;Skoda***8221; w mediach?
a) w telewizji
b) w radiu
c) w prasie
d) nie zauważyłem obecności w mediach

15. Czy uważasz, że firma SkodaAuto Polska S.A. poprzez działania marketingowe, przyczynia się do zwiększenia wizerunku marki swoich produktów?
a) tak
b) słabo
c) wcale
d) nie wiem

16. Jakie działania według ciebie pozwoliły by firmie SkodaAuto Polska S.A., zdobyć wśród potencjalnych klientów większe zaufanie, zainteresowanie lub nawet zwiększyć wizerunek firmy? (Można zaznaczyć kilka odpowiedzi).
a) obniżenie ceny
b) poświęcenie większej uwagi jakości swoich produktów
c) udoskonalenie serwisu
d) uczestniczenie firmy w akcjach charytatywnych, sponsorowanych
e) częstsze organizowanie tzw. ***8222;dni otwartych***8221;, jazd próbnych, spotkań promocyjnych
f) udoskonalenie działu klienta (obsługa, sprzedaż)



Serdecznie dziękujemy za udział w ankiecie.

nimal 30.01.2004 08:19

jak to jest praca licencjacka, to ja jestem sw alojzy od aniolow
chyba ze studiujesz w uniwersytecie skody :D

yahol 30.01.2004 08:25

@1. Nie mieszkam w Trojmiescie:)
@2. Nie mam Skody:(
@3. Nie zamierzam miec Skody:)
@4. Brak mi wiary w te ankiete:(
@5. Q...a co to za studia??? sponsorowane???

dodo. 30.01.2004 13:42

To nie jest praca licencjacka, a jedynie ankieta. W każdej dobrej pracy powinno być przeprowadzone badanie odnośnie tematu. Mój temat to:Wpływ public relations na kształtowanie się wizerunku marki w firmie SkodaAuto Polska S.A. Musiałem wybrać jakąś firmę, więc wybrałem firmę, do której mam dojście. Jak w wstępie napisałem ankieta zwrócona jest do internautów(wszystkich) i do mieszkańców trójmiasta ( tam przeprowadzę badania bezpośrednie). Dlaczego robie ankietę również w internecie? Z dwóch powodów:

1. Nikt z mojego roku nie podjoł się takiej pracy.
2. Chcę porównać odczucia internautów z całej polski z mieszkańcami trójmiasta.

Przecież nie musicie trawic skodę, to tylko ankieta.
Na to, że nie macie wiary w ankietę nic nie poradzę.
Jakie tam sponsorowane, jak by były sponsorowane to juz w tamtym roku miałbym obrone pracy licencjackiej i nie musiałbym charowac po 16 godzin po to, aby mnie przypadkiem nie skreslili z listy studentów.

Jedynie liczyłem na kilka odpowiedzi, bo nie jest to jedyne forum, gdzie zamiesciłem ankietę. Jezeli przeczyta to student to na pewno zrozumie i pomoże. No ale licze również na przyszłych studentów.

Pozdrawiam.

andrzejj9 30.01.2004 22:11

Jezeli zalezy Ci rowniez na opinii osoby, ktora nie miala praktycznie nic wspolnego z ta marka, to moge ankiete wypelnic.

Mam natomiast kilka uwag na temat jej budowy. Nie wiem, czy robiles ja sam, ale jest tam kilka elementarnych bledow bardzo czesto pojawiajacych sie przy projektowaniu kwestionariusza. Jako przyklad moge podac pytanie 12 - niby oczywiste jest, ze 1 bedzie oznaczac ocene najnizsza, a 6 najwyzsza, ale takiej "oczywistosci" nie mozna z gory zakladac. Mozesz przypadkowo trafic na osobe, dla ktorej z roznych wzgledow oczywiste wyda sie zalozenie odwrotne. Nie mozna nic takiego pozostawiac domyslowi respondenta. Wszystko musi byc od razu jasno i precyzyjnie przedstawione.
Sa to w wiekszosci takie wlasnie szczegoliki, ale przy powaznych badaniach powinny zostac wyeliminowane.

Co jednak najwazniejsze - zastanow sie, co tak naprawde ma byc tematem tej ankiety. Wiem, ze jest on podany, ale jezeli faktycznie to ma byc celem badania, to ta ankieta nie daje Ci praktycznie zadnych informacji. Mozesz sie oczywiscie dowiedziec, ile osob uczestniczylo w danych formach promocji, ale takie informacje przedsiebiorstwo juz prawdopodobnie posiada. Natomiast dalej nie bedziesz wiedzial nic na temat ich skutecznosci. Nie dowiesz sie rowniez nic na temat preferencji potencjalnych klientow. Jaki rodzaj kontaktu z firma jest dla nich najwazniejszy, jaki preferuja? Jak oceniaja ich wage i jak sa z ich realizacji zadowoleni w przypadku Skody. Sa to bardzo wazne pytanie i jezeli firma chce wprowadzic jakies zmiany w tym sektorze, nie bedzie tego w stanie zrobic bez poznania preferencji klientow. A takich pytan w Twojej ankiecie brakuje.

A propo bledow to spojrzalem teraz jeszcze na ostatnie pytanie - 15. Problemem w nim jest skala. Teoretycznie mozna taka zastosowac, ale zaleca sie jednak, zeby stosowac skale przynajmniej piecio stopiowa, a jeszcze lepiej 6, a nawet 10 (chociaz z ta ostatnia sie nie zgadzam, bo uwazam, ze przecietny respondent nie jest w stanie uswiadomic sobie rzeczywistej roznicy pomiedzy np. ocena 7 i 8, czy 5 i 6).

W przypadku rzeczywistej ankiety (tzn. przeprowadzanej poprzez rozdanie fizycznych kwestionariuszy - nie tak, jak tutaj - w formie elektronicznej) wazne jest rowniez zaznaczenie na poczatku, czemu maja sluzyc zebrane dane i najlepiej jeszcze kto je zbiera i po co to robi. To zapewni wieksza wiarygodnosc odpowiedzi.

Nawet takie szczegoly, jak poinstruowanie, jak zaznaczac odpowiedz (krzyzykiem, koleczkiem? Czy mozna zaznaczyc kilka, czy tylko jedna? itp.) maja duze znaczenie.

dodo. 31.01.2004 00:44

Oczywiscie zależy mi nawet na opinii osoby, nie mającej nigdy nic wspólnego z tą marką.

Pewnie warto zaznaczyć, że 1 to ocena najniższa, a 6 najwyższa, ale narazie nie było takiego przypadku, żeby ktoś to inaczej zinterpretował - ale dzieki.

Nie zgadzam się z tobą, że te pytania nic mi nie dadzą. Jeżeli dana firma prowadzi działania public relations tylko w pewnym okrojonym zakresie, to nie warto rozszeżać ankiety dodatkowymi pytaniami z działań PR, których firma nie prowadzi lub mnie w zwiazku z pracą nie interesują. Np. Jeżeli nie uczęstniczyłeś nigdy w "dniach otwartych" lub też w jazdach próbnych i w żaden inny sposób nie odczułeś obecności marki Skoda w mediach to oznacza o niskim wpływie działań PR w twojej okolicy. W trójmiescie jest ona np. o wiele bardziej widoczna.

Fakt warto było by przygotować z 2 pytania dotyczące preferencji potencjalnych klientów - na pewno je dołącze - dzieki.

W pytaniu 15 jednak pozostawię tak jak jest.

Nie wiem czy dokładnie przeczytałeś wstęp, ale jest wyraźnie napisane czemu ma słuzyć ta ankieta i po co jest robiona. A jeżeli chodzi o to, kto ją robi, nigdy się z takim przypadkiem nie spotkałem, ale to sprawdzę.

Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.

andrzejj9 03.02.2004 21:23

Wiesz, wiekszosc uwag, ktore zglosilem, nie maja wiekszego wplywu na sam odbior ankiety przez respondentow, ale jezeli ma to byc powazna praca, to ktos moze sie do nich przyczepic. Dlatego Ci o nich wspomnialem, na pewno nie chcialem po prostu wytykac ewentualnych niedociagniec.

Natomiast jesli chodzi o moje odpowiedzi, to umieszczam je ponizej (w nawiasie napisze jeszcze ewentualne uwagi dotyczace konkretnych pytan - ponownie, to jedynie podpowiedzi, ktore moga Ci sie przydac, a nie chec wytykania bledow):

1. b
2. b
3. c (zawsze przy takim pytaniu mam watpliwosci, co zaznaczyc - skonczylem na razie liceum, ale na pewno bede mial wyksztalcenie wyzsze, tylko, ze ciagle jeszcze studiuje - zawsze brakuje mi mozliwosci takiej odpowiedzi)

4. b
5. c
6. b (kosmetyczna poprawka - wystarczylyby odpowiedzi: tak i nie, ankieta na pewno zyskalaby na czytelnosci)

7. a
8. b
9. c
10.c
11.b
12.4
13.d

(Pytania 12 i 13 raczej nie powinny byc kierowane do osob, ktore nie mialy blizszej stycznosci z marka)

14.c
15.b


Mam nadzieje, ze odpowiedzi chociaz troche sie przydadza :)

-Sid-The-Rat=> 03.02.2004 21:53

1 - b
2 - b
3 - c [studiuje, powinna byc taka opcja]
4 - b [stolyca - powinno sie chyab odrozniac miasta male od wielkich aglomeracji]
5 - c
6 - b
7 - a
8 - b [nie wiem czy np koncert na ktorym bylem byl lub nie spons. przez skode - powinno to byc jakos inaczej sformulowane]
9 - k [dla mnie tylko volvo i saab]
10 - c
11 - b [jestem fatalnym celem reklamowym - celowo unikam - i chyba mi sie udaje]
12 - 3 - dla 1 - najlepjej, 6 - najgorzej
13 - c [tak przynajmniej wynika z hasel reklamowych - ale powinna byc opcja - zadne]
`4 - c
`5 - [zwiekszenia jakosci wizerunku...] - a

faktycznie ankieta ma dziury i jako opracowanie nt PR sie firmie by wogole nie przydala, widzialem podobna ankiete ustawiona pod studentow ostatnich lat uczelni warszawskich nt planowanych zakupow samochodow - i musze przyznac ze byla duzo lepsza - mam ja w domu - i jesli znajde to podesle [znam twoj mail bom tu admin] - moze ci sie przyda - i przeformulujesz pytania - albo choc zawezisz pytanie jakim jest ta ankieta - bo narazie to ona nie ma przewodniej mysli

jasut 03.02.2004 22:00

1. B
2. C
3. D
4. B
5. C
6. B
7. A
8. A
9. K
10. C
11. B
12. 4
13. ?
14. A
15. A

AD 13. Trudno cenić cechy przedmiotu, którego się nie ma, najbliższy jest mi chyba wygląd zewnętrzny. Uważam, że brakuje pozycji "cena" - to ona w znacznej mierze decyduje o kupnie właśnie tej marki samochodów.

dodo. 04.02.2004 01:50

Wielkie dzięki choć za jakieś odpowiedzi.

Jakiś czas temu po poście andrzejj9 (przemyślałem i wykożystałem kilka pomysłów) zmieniłem troszeczkę ankietę. myślę, że jest teraz bardziej przejżysta i konkretniejsza. Taka wersja pojawiła się już w trójmieście więc już nic nie zmienię. Odrazu nie wprowadziłem zmian, bo myślałem, że już mi nikt nie odpowie na tym forum, więc sobie podarowałem. Ale dzięki za podpowiedzi.

Jeśli chodzi o wykształcenie to nie powinno się za bardzo rozbijać pytania. Bo i tak to by nie wpłynęło kożystnie na ankietę, a nawet ją skomplikowało. Ja wiem, że to jest dylemat, ale powinniśmy pisać stan faktyczny na czas ankiety. Ja narazie mam średnie.

Nie poprawiajcie specjalnie pytań no chyba, że chcecie.

jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

-Sid-The-Rat=> 04.02.2004 09:20

te jedna poprawke ['studiuje'] akurat powinienes wprowadzic - jesli nie rozumiesz dlaczego to coz.. nie bierz sie za robienie ankiet na tematy marketingowe

dodo. 04.02.2004 10:18

Oj Boże, tylko żeby komuś d...bać. Liczyłem na sparcie, a nie na analizowanie moich możliwości marketingowych. Odechciewa się mi się wszystkiego. Przecież teraz nie zmienię ankiety, a zresztą tak naprawdę to wszyscy zlewają taką ankietę, aż tak nie weryfikują pytań. Prawda jest taka, że zazwyczaj wszyscy przeprowadzają ankietę wśród 20 - 30 osób i mnożą to razy 3 i tyle. Tylko mi zależało ażeby przeprowadzić ankiete w internecie + anieta bezpośrednia. Gdy to powiedziałem znajomym z roku, powiedzieli żebym sobie podarował, teraz wiem dlaczego. Co bedzie jak uczniowie szkół zawodowych lub średnich będą mieli pretensje, dylemat?

-Sid-The-Rat=> 04.02.2004 10:48

nie do***ac - nie chce mi sie kopac innych - tylko zeby pomoc - zastanow sie jaka grupa spoleczna ma duzo czasu, sporo pieniedzy i wlasnie chce kupic sobie nowy samochod? studenci... a co student pomysli sobie kiedy bedzie musial zaznaczyc w akiecie wyksztalcenie srednie? ze je.. taka firme ktora mu zaniza samoocene

moze wiec dlatego... ankiety zmieniac naturalnie nie musisz - choc jesli chcesz zeby miala jakakolwike wartosc a nie zeby byla tylko ankieta bez glebszego sensu to zastanow sie nad uwagami

ps. moje kolezanki z psychologii jednak robia ankiety powaznie - sam pisalem jednej z nich program do ladnej prezentacji wynikow takich ankiet - miala 350 wypelnionych...

dodo. 04.02.2004 16:23

Jesteś do tej pory pierwszym studentem, który tak naprawdę miał dylemat. W trójmieście przeprowadziłem już około 100 ankiet, (niedaleko mojego zamieszkania znajduja się aż 3 szkoły, więc mam łatwy dostęp do studentów z całego teójmiasta), z tych 100 było właśnie z 40 studentów i oni nie mieli żadnego dylematu, żadnych uwag jedynie zrozumienie i ciekawość. Tak naprawdę jest to jedynie dylemat psychologiczny, rozmawialiśmy o tym na psychologii, a wnioski są zaskakujące.

Po drugie ta ankieta nie jest tworzona na potrzeby firmy skoda, nic o tym nie wiedzą, a dowiedzą się po napisaniu pracy, albo i wcale.

Może i bym zmienił to 3 pytanie, ale teraz już jestem za daleko w badaniu i zmiana wybiła by mnie tylko z tropu. Wielki szacunek dla koleżanki za profesjonalizm. Sam chcę przeprowadzić minimum 200 ankiet + tyle ile będzie internetowych. Pozdrawiam.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 03:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.