![]() |
Zewnętrzny & wewnęrzny ip - gry w LAN-ie przez IPX
Mam LAN - 3 osobowy - z podłączeniem do internetu. Ja mam zewnętrzny ip, pozostałe dwie osoby mają adresy wewnętrzne. Adresy są przydzielane przez ISP. Łącze DSL 512/256 (nie neostrada!). Net jest dzielony na switchu.
Jest problem, gdyż nie mogę w ogóle łączyć się poprzez protokół IPX z dwoma osobami z sieci; jest to spowodowane innymi klasami adresów (ja mam zewnętrzny ip, oni wewn). Sterowniki IPX/SPX oczywiście zainstalowane. Mam nadzieję, że jest jakieś rozwiązanie tego problemu, w końcu fizycznie jesteśmy podłączeni do tego samego switcha. Te dwie osoby nie mają skonfigurowanego otoczenia sieciowego (nawet nie wiem czy by działało), ale mogą wymieniać się ze sobą plikami z maksymalną prędkością sieci 100 Mbit poprzez Tlena i Gadu-Gadu. Natomiast gdy ja muszę się z nimi wymienić plikami, to transfer spada już do 256 kilobitów (efektywnie 28 KB/s), bo pliki są wysyłane przez TCP/IP a nie IPX. Największy problem jest jednak z grami przez LAN: gdy gramy przez TCP/IP, wszystko tak się muli, gry co parę sekund się zacinają - bynajmniej nie jest to urok pingów - te są na poziomie 40 ms. Czasem (zazwyczaj kolo poludnia) można jednak grać w miarę płynnie przez połączenie internetowe. Dodam, że w chwili grania przez neta wszystkie programy z niego korzystające (Tlen, GG, Kazaa, eMule itd...) są wyłączone, a i tak sie zacina. Tak więc gdy chcemy w coś grać, to oni oczywiście tylko przez IPX bo się nie muli; niestety ja z nimi nie mogę wtedy grać :'( Czy jest jakieś rozwiązanie? Myślałem nad rozwiązaniem pośrednim - zainstalowanie firewalla - mam nadzieję, że firewall odfiltrowałby zbędny ruch w sieci i w konsekwencji przyspieszył połączenie TCP IP.... |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 06:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.