Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   reklamacja i zwrot kasy (https://forum.cdrinfo.pl/f5/reklamacja-zwrot-kasy-39182/)

mr_spock 02.09.2004 16:27

reklamacja i zwrot kasy
 
Juz o tym pisalem jakis czas temu...

ale jeszcze raz... pekly mi oprawki, oddalem je na gwarancje
sklep odeslal do producenta, ten uznal reklamacje, ale nie ma w tej chwili w magazynie oprawek do ktorych pasowaly by szkla. Poniewaz ten model oprawek rozlecial mi sie 3 luz 4 raz poprosilem o zmiene modelu na podobny.

Calosc miala trwac 2tyg. - dzis mija termin.
Zadzwonil do mnie pracownik salonu i powiedzial, ze moze to potrwac jeszcze z tydzien

jaka jest procedura?? moge juz domagac sie zwrotu kosztow?
na jaka ustawe sie powolac? moze ma ktos jakis link?

ten tydzien na-upartego mogl bym jeszcze poczekac... ale chce sie rozstac z tym salonem i to by byl dobry sposob.

jakies rady?

Piterniel 02.09.2004 16:41

Cytat:

Napisany przez mr_spock
Juz o tym pisalem jakis czas temu...

ale jeszcze raz... pekly mi oprawki, oddalem je na gwarancje
sklep odeslal do producenta, ten uznal reklamacje, ale nie ma w tej chwili w magazynie oprawek do ktorych pasowaly by szkla. Poniewaz ten model oprawek rozlecial mi sie 3 luz 4 raz poprosilem o zmiene modelu na podobny.

Calosc miala trwac 2tyg. - dzis mija termin.
Zadzwonil do mnie pracownik salonu i powiedzial, ze moze to potrwac jeszcze z tydzien

jaka jest procedura?? moge juz domagac sie zwrotu kosztow?
na jaka ustawe sie powolac? moze ma ktos jakis link?

ten tydzien na-upartego mogl bym jeszcze poczekac... ale chce sie rozstac z tym salonem i to by byl dobry sposob.

jakies rady?

Byłem niedawno u tych od spraw konsumentów i dowiedziałem się dokładnie.

Jeżeli idziesz na gwarancje sprzedwcy (sklepu) sklep ma 2 tygodnie (14dni). I dni roboczych i nie roboczych. Oni będą ci mydlić oczy, że 2 tygodnie ROBOCZE. Nie zgadzaj się z tym

Jeżeli idziesz na gwarancje producenta to mają 2 tyogdnie oczywiście to samo, że będą ci mydlić oczy, że 2 tygodnie robocze ! nie wierz im. Jeżeli po 2 tygodniach nie otrzymasz towaru to muszą się z tobą skontaktować i poinformowac o ewentualnych przedłużeń, ale to już max 3 tygodnie (łącznie). Po tycvh 3 tygodniach bez gadania muszą ci dać nowy towar bez wad.


Pozdro

PS. Najlepiej idz do Federacji Konsumentów i spytaj się jak przygotowac pismo oni od razu miękną (podobno się ich boją)

mr_spock 02.09.2004 16:49

ok, czyli maja jeszcze tydzien yszzzz

dzieki za szybka odp. ;)

Loczek 02.09.2004 17:40

mr_spock zrob im szum przy jajach. Chcialbym zobaczyc jaka maja mine gdy pojawisz sie z pisemniem w reku :) z nimi trzeba krotko.

andrzejj9 02.09.2004 22:35

Cytat:

Napisany przez Piterniel
Byłem niedawno u tych od spraw konsumentów i dowiedziałem się dokładnie.

Jeżeli idziesz na gwarancje sprzedwcy (sklepu) sklep ma 2 tygodnie (14dni). I dni roboczych i nie roboczych. Oni będą ci mydlić oczy, że 2 tygodnie ROBOCZE. Nie zgadzaj się z tym

Jeżeli idziesz na gwarancje producenta to mają 2 tyogdnie oczywiście to samo, że będą ci mydlić oczy, że 2 tygodnie robocze ! nie wierz im. Jeżeli po 2 tygodniach nie otrzymasz towaru to muszą się z tobą skontaktować i poinformowac o ewentualnych przedłużeń, ale to już max 3 tygodnie (łącznie). Po tycvh 3 tygodniach bez gadania muszą ci dać nowy towar bez wad.


Pozdro

PS. Najlepiej idz do Federacji Konsumentów i spytaj się jak przygotowac pismo oni od razu miękną (podobno się ich boją)

Niestety niedokładnie tak to wygląda. Jeśli korzysta się z gwarancji udzielonej przez producenta, to zgadza się z postanowieniami w niej zawartymi. Naprawa może wtedy trwać i miesiąc, jeśli tak jest zapisane w umowie gwarancyjnej.

Co innego jeśli skorzysta się z niezgodności towaru z umową. Wtedy sklep ma dwa tygodnie na naprawę. Jeśli po tym czasie tego nie zrobi, można domagać się zwrotu pieniędzy lub wymiany towaru na nowy.

Więcej na stronie federacji konsumentów. Nie pamiętam adresu, ale pewnie coś jak: www.federacjakonsumentow.pl

Piterniel 02.09.2004 22:54

Cytat:

Napisany przez andrzejj9
Niestety niedokładnie tak to wygląda. Jeśli korzysta się z gwarancji udzielonej przez producenta, to zgadza się z postanowieniami w niej zawartymi. Naprawa może wtedy trwać i miesiąc, jeśli tak jest zapisane w umowie gwarancyjnej.

Co innego jeśli skorzysta się z niezgodności towaru z umową. Wtedy sklep ma dwa tygodnie na naprawę. Jeśli po tym czasie tego nie zrobi, można domagać się zwrotu pieniędzy lub wymiany towaru na nowy.

Więcej na stronie federacji konsumentów. Nie pamiętam adresu, ale pewnie coś jak: www.federacjakonsumentow.pl

Ale przeważnie na gwarancji jest do 21 dni ...

A co do sklepu to ma twarde 2 tygodnie i dajesz później pismo a oni srają w gacie

nimal 02.09.2004 22:59

w kodeksie cywilnym NIE MA okreslonych terminow rozpatrywania reklamacji, wiec obowiazuja te z karty gwarancyjnej - jak takowej niema to masz pecha bo sie moga wypiac (choc faktycznie zwyczajowo przyjete sa dwa tygodnie i wiekszosc sie tego trzyma)

andrzejj9 02.09.2004 23:10

Cytat:

Napisany przez nimal
w kodeksie cywilnym NIE MA okreslonych terminow rozpatrywania reklamacji, wiec obowiazuja te z karty gwarancyjnej - jak takowej niema to masz pecha bo sie moga wypiac (choc faktycznie zwyczajowo przyjete sa dwa tygodnie i wiekszosc sie tego trzyma)

Tak, jak napisałem - Może tak być (i często jest), ale nie musi. Serwis HP na przykład daje sobie, jak to fajnie ujęli, odpowiednią do problemu ilość czasu, czy też może adekwatną. Nie pamiętam już nawet, ale swego czasu w umowach gwarancyjnych mieli taki zapis. Asekuracyjnie ;)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.