![]() |
Potrzebuje pomocy... z Pascalem
Na srode musze zrobic w Pascalu kalkulator jak prace zaliczeniowa na semest i wogole nie wiem jak sie za to zabrac...
Chetnie przeczytalbym jakies pomysly, moze ktos ma cos gotowego? :mruga: |
nie wiem jaki masz problem ???
jezeli znasz podstawy to najprostszy mozna zrobic "Podaj dzialanie" tu 4 ify i else odnoszace do danych funccji, lub nawet na zywo po ifie intrukcje zeby podac dwie liczyby, cos z nimi robisz (dodajesz, odejmujesz itd) a potem wypisujesz wynik.... ps. mase taki kalkulatorow na pewno jest w sieci to to czesty temat |
Dokladnie znjac podstawy mozna zrobic bardzo przyzwoity kalkulator ;)
Jak kcesz jakies zrodla to wejdz tu: 4programmers.net :spoko: |
Polecam stronke www.komputery-internet.net - bardzo duzo o programowaniu m. in. pascal. PS kallkulator to jedna z najprostszych rzeczy jaka mozna zrobic w pascalu...
|
Cytat:
..::Update::.. Wynik 2-minutowej pracy (nie mam Pascala wiec napisalem to w Delphi...ale w Pascalu chyba bedzie wygladać podobnie) :) Programik robi podstawowe obliczenia (trzeba jeszcze dodac obsluge dzielenie przez zero) Kod:
program kalkulatorek; |
Cytat:
|
Cytat:
|
Cytat:
Kod:
program kalkulatorek; |
Nie bede cytal calego, ale ja bym zastapił readln(d) na read(d); lub d:=readkey; - nie trzeba nacisnac klawisza enter w celu potwierdzenia wyboru. Dodałbym jeszcze modul crt (standard przy programach pascalowych) i komende crt na samym poczatku po begin oraz petle repeat ktora na samym koncu pytala by sie czy zakonczyc dzialanie programu. Ale cos nie wierze, ze taki prosty programik mialby by na zaliczenie semestru autorowi tematu pewnie chodzilo o cos bardziej skomplikowanego z bajerami i jaka szata graficzna :spoko: .
|
Co do wspomnianej pętelki
Kod:
program kalkulatorek; |
Dzieki wszystkim za odpowiedz
Mam jeszcze pytanie: kiedy ustawiam typ zmiennej jako 'real' to wyniki wychodza np. 2.000000000E +0000 A kiedy ustawie typ jako 'integer' to wywala blad z dzieleniem. Jakiego typu mam uzyc? |
zeby nie bylo "2.000000000E +0000" wypisuj zmienne np tak: writeln(zmienna:2:2); te dwojki znacza ze bedzie wyswietlana po dwoch polach z dwoma miejscami po przecinku
|
Cytat:
Kod:
writeln ('Wynik dzialania wynosi: ', w:0:2); @Predi był szybszy ;p |
A da sie tak zrobic, zeby liczby calkowite wyswietlal normalnie bez miejsc po przecinku, a ulamki po 2 miejsca po przecinku, jak wynik przechowuje w tej samej zmiennej?
|
napewno sie da :) np. masz
var a, b, d : integer; var f : real; begin writeln ('podaj a'); readln(a); writeln ('podaj b'); readln(b); f:=a/b; d:=a div b; if d < f then writeln (f:2:2) else writeln (d); end. musisz to teraz tylko wstawic w ten fragment programu gdzie kalkulator dzieli, polega to na tym, ze f jest typu real i przechowuje rzeczywista wratosc dzielenia, natomiast d przechowuje wartosc calkowita, po odcieciu cyfr po kropce, jezeli f jest wieksze od d (a bedzie tak tylko wtedy jezeli bedzie cos mialo po kropce) to wypisywane jest np. 2.11 jezeli sa rowne, to wyswietla d jako normalna liczbe, bez kropki |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 03:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.