Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Pojemność akumulatora w Corsie (https://forum.cdrinfo.pl/f5/pojemnosc-akumulatora-corsie-61957/)

mgit 05.02.2006 13:43

Pojemność akumulatora w Corsie
 
Jaką pojemność ma akumulator w Corsie (elce ---> L) i jakim prądem należy go ładować ???
Ponoć teraz tego równiez pytają na egzaminach na prawko ;)
PS.
Pytanie na forum powstało bo egzamin w piątek z jazdy ;) wiec nie wiadomo co wymyślą ;)

ostryga27 05.02.2006 13:56

Cytat:

Napisany przez mgit
Jaką pojemność ma akumulator w Corsie (elce ---> L) i jakim prądem należy go ładować ???
Ponoć teraz tego równiez pytają na egzaminach na prawko ;)
PS.
Pytanie na forum powstało bo egzamin w piątek z jazdy ;) wiec nie wiadomo co wymyślą ;)

Tam jest motor 1.2 lub 1.4 zazwyczaj jest to podział od 30Ah do 40Ah
na wiecej nie pozwala alternator,a prad to chyba zmienny z 230v na 12v.
A w ogóle to teraz wiekszosc jest akumulatorow samoobslugowych,to po co takie durne pyt,zadaja? :nie:

mgit 05.02.2006 14:01

Cytat:

Napisany przez ostryga27
Tam jest motor 1.2 lub 1.4 zazwyczaj jest to podział od 30Ah do 40Ah
na wiecej nie pozwala alternator,a prad to chyba zmienny z 230v na 12v.
A w ogóle to teraz wiekszosc jest akumulatorow samoobslugowych,to po co takie durne pyt,zadaja? :nie:

słyszałem że jednemu kursantowi zadali właśnie takowe pytanie
pewnie wymyślają takowe pytania by jak najwięcje osób oblać :'( :wsciekly:

Ghost_mode 05.02.2006 14:04

Cytat:

Napisany przez mgit
Jaką pojemność ma akumulator w Corsie (elce ---> L) i jakim prądem należy go ładować ???
Ponoć teraz tego równiez pytają na egzaminach na prawko ;)
PS.
Pytanie na forum powstało bo egzamin w piątek z jazdy ;) wiec nie wiadomo co wymyślą ;)

Za przeproszeniem ale pytanie conajmniej głupie !
Co do pojemności akumulatora to każdy producent przewiduje jakiś zakres dla konkretnego modelu a informacje na ten temat zawiera w ksiażce użytkownika.

Corsa to mały samochód i mała pojemność wiec bym obstawiał aku ok. 36-50Ah. (ale żeby dokładnie wiedzieć to trzeba spr. zalecenia producenta)

Co do prądu to zazwyczaj alternator podaje 14.4V, W przypadku ładowania prostownikiem można ładować 12V-14.4V a jeżeli chodzi o amperaż to, to juz jest zależne ile Amper potrafi urządzenie nam dostarczyć co wpłynie na czas ładowania.

Jeżeli przykładowo aku ma 45Ah i taki jest przewidywany prez producenta to nic się nie stanie gdy zamontujemy trochę odbiegający od normy np 55Ah.
jednak gdy zmontujemy 85Ah, który teoretycznie powinien nam zapewnić bardziej stabilne napięcie i dłuzszy czas pracy okaże się gorszym rozwiązaniem, gdyż alternator w tak małym samochodzie nigdy nie będzie w stanie dobrze go naładować co moze spowodować dalsze komplikacje...

Ale sie rozpisałem :cool:

Ghost_mode 05.02.2006 14:16

Cytat:

Napisany przez ostryga27
a prad to chyba zmienny z 230v na 12v.

Ostryga co Ty za herezje wypisujesz ? ? ? ?
Dowiedz się najpierw co to jest prąd zmienny a jaki to stały !
To, że prostownik podpinany do sieci 230V prądu zmiennego nie oznacza, że w elektrycznym układzie samochodowym jest zmienny ! ! Tam jest prąd stały, powinieneś już to wydedukować po kierunku przepływu elektronów (+/-).

Cytat:

Napisany przez ostryga27
A w ogóle to teraz wiekszosc jest akumulatorow samoobslugowych,to po co takie durne pyt,zadaja? :nie:

zonowu jakieś cuda :\

Bezobsługowy to nie znaczy, że się go nie wymienia lub nie ładuje w razie potrzeby. Tzn, że sie nie dolewa wody destylowanej (bądź elektrolitu), tylko cele są zamkniętę i teoretycznie nie zalecana jest ingerencja w zawartosć aku.

ostryga27 05.02.2006 14:20

Cytat:

Napisany przez mgit
słyszałem że jednemu kursantowi zadali właśnie takowe pytanie
pewnie wymyślają takowe pytania by jak najwięcje osób oblać :'( :wsciekly:

Bo chca wiecej kasy wyciagnac na jak najwiekszej liczbie ponownych egzaminow.. ;)
A co do pradu ghost ma racje scisle to okresla producent,ale nie mozna przesadzic bo alternator tak naprawde nigdy go nie naladuje,np. w Kangoo mam 60Ah i nie moge miec 120Ah.
mam np.maly prostownik max to 5A to bede go ladowal dluzej niz majac 8A,ale to jest proste,nie tych głupot gzies w podrecznikach do egamin.?

ed hunter 05.02.2006 14:34

z tego co ja wiem i stosuje czasami - to znaczy raz na kilka lat, jak już akumulator zaczyna się kończyć, to przy ładowaniu, prąd nie powinien przekraczać 1/10 pojemności akumulatora, czyli 45Ah ładujemy max 4.5A.

przy trupiastym akumulatorze używam zazwyczaj mniejszgo prądu i dłużej ładuję. (dla 45Ah ustawiam na moim super zagranicznym prostowniku (Made in U.S.S.R ||) 3.5A a pod koniec ładowania samo spada do 2.5A lub nawet niżej)

Maciej 05.02.2006 14:46

Wątpie, że będzie akurat takie pytanie.
Lepiej przygotuj się gdzie są zbiorniczki wyrównawcze dla płynów chłodzący,hamulcowy i spryskiwacza szyb no i gdzie się sprawdza poziom oleju w silniku. No a potem sprawdzanie wszystkich świateł.

namor 05.02.2006 14:56

Cytat:

Napisany przez Maciej
Wątpie, że będzie akurat takie pytanie.
Lepiej przygotuj się gdzie są zbiorniczki wyrównawcze dla płynów chłodzący,hamulcowy i spryskiwacza szyb no i gdzie się sprawdza poziom oleju w silniku. No a potem sprawdzanie wszystkich świateł.

masz racje
a tu jest potwierdzenie tego
Cytat:

Napisany przez dz.ust. nr 217 z 2005r poz.1834 szkolenie i egzaminowanie od dnia 10.01.2006
SPRAWDZENIE STANU TECHNICZNEGO



1)sprawdzenie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego

- osoba egzaminowana musi zaprezentować, że potrafi sprawdzić:

a) poziom oleju w silniku ( osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać gdzie i przy użyciu jakich przyrządów sprawdza się poziom oleju w pojeździe ),

b) poziom płynu chłodzącego

c) poziom płynu hamulcowego

d) poziom płynu w spryskiwaczach ***8211; osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać zbiornik i po jego otwarciu stwierdzić obecność płynu,

e) działanie sygnału dźwiękowego

f) działanie świateł zewnętrznych pojazdu,

- światła pozycyjne i światła awaryjne

- światła mijania i światło przeciwmgłowe

- światła drogowe

- kierunkowskazy, lewy i prawy

- światło cofania

- światło STOP

2) właściwe ustawienie fotela, lusterek, zagłówków i zapięcie pasów bezp.

sprawdzenie czy drzwi pojazdu są zamknięte,

- w lewym lusterku kierowca powinien widzieć lewy bok poj. i lewy obszar przestrzeni za pojazdem

- w prawym lusterku kierowca powinien widzieć prawy bok poj. i prawy obszar przestrzeni za pojazdem,

- zagłówki powinny być ustawione blisko za głową na wysokości głowy,

3) upewnienie się o możliwości jazdy,

- wykluczenie prawdopodobieństwa spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym,

- ocena sytuacji wokół pojazdu.

4) płynne ruszenie,

- opuszczenie dźwigni hamulca awaryjnego,

- łagodne puszczenie sprzęgła, zwiększenie obrotów silnika.

5) płynna jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu ( w trakcie jazdy do tyłu obserwacja toru jazdy pojazdu zgodnie z techniką kierowania przez tylną szybę pojazdu i lusterka )

a informacje te mam od brata ,który prowadzi swoją szkołę nauki jazdy

Proton 05.02.2006 15:26

Cytat:

Napisany przez Ghost_mode
Ostryga co Ty za herezje wypisujesz ? ? ? ?
Dowiedz się najpierw co to jest prąd zmienny a jaki to stały !
To, że prostownik podpinany do sieci 230V prądu zmiennego nie oznacza, że w elektrycznym układzie samochodowym jest zmienny ! ! Tam jest prąd stały, powinieneś już to wydedukować po kierunku przepływu elektronów (+/-).



zonowu jakieś cuda :\

Bezobsługowy to nie znaczy, że się go nie wymienia lub nie ładuje w razie potrzeby. Tzn, że sie nie dolewa wody destylowanej (bądź elektrolitu), tylko cele są zamkniętę i teoretycznie nie zalecana jest ingerencja w zawartosć aku.

Chyba trochę zbyt narwany i zbyt szybki do krzyczenia na ludzi jesteś (tym bardziej nowych), jak na MODERATORA. To miano chyba do czegoś zobowiązuje?? Może zamiast krzyczeć na kogoś, po prostu spokojnie byś wytłumaczył pewne rzeczy??
Zresztą też mieszasz w swojej wcześniejszej wypowiedzi prąd z napięciem, więc odrobinę pokory proponuję... z całym szacunkiem.
Dodatkowo, zamiast wyładowywać się na kimś, to może sprawdź swoją wypowiedź zanim ją puścisz, bo sporo literówek...
Pozdrawiam

epol 05.02.2006 16:05

Cytat:

Napisany przez ostryga27
...
a prad to chyba zmienny z 230v na 12v.
...


Cytat:

Napisany przez Ghost_mode
Co do prądu to zazwyczaj alternator podaje 14.4V...

:wow: :wow:

Boze, widzisz, a nie grzmisz ;) Wiem, ze nikt nie jest alfa i omega, ale zeby mylic prad z napieciem!! Tylko nie tlumaczcie sie, ze nie jestescie elektronikami, bo takich rzeczy ucza w podstawowce/gimnazjum na fizyce!!


Propo egzaminu to ja bym przy takim pytaniu poprosil o instrukcje oblsugi pojazdu, bo w niej sa zawarte takie informacje techniczne.

Damianos L 05.02.2006 16:11

Cytat:

Napisany przez mgit
Jaką pojemność ma akumulator w Corsie (elce ---> L) i jakim prądem należy go ładować ???
Ponoć teraz tego równiez pytają na egzaminach na prawko ;)
PS.
Pytanie na forum powstało bo egzamin w piątek z jazdy ;) wiec nie wiadomo co wymyślą ;)


pewnie zdajesz w Wordzie w Legnicy :) egzaminatorzy tam sa ok.

tak wiec zycze powodzenia, ja zdawalem pod koniec sierpnia, wiec na starych zasadach. Zdalem za 2 razem

napisz pozniej jakas relacje jak wyglada nowy egzam.

Ghost_mode 05.02.2006 16:55

Fakt może z rozpędu troche pomieszałem :)
Kod:

Co to jest prąd elektryczny?

Prąd elektryczny, to uporządkowany ruch ładunków elektrycznych.

Skupmy się na określeniach tworzących tą definicję.
Ładunki elektryczne

Ładunki elektryczne, to zwykle cząstki, które potrafią wytwarzać pole elektryczne. Prąd tworzyć mogą zarówno ładunki dodatnie (np. jony dodatnie: jon wodoru, jon siarczanowy itp), jak i ujemne (np. elektrony, czy jony ujemne w rodzaju jonu OH-)

Podstawową wielkością dla prądu jest natężenie (jednoska A).
Domyślnie mówiąc o przepływie prądu mówi się o jego natężeniu ale pytanie z tematu wydało mi sie tak głupie, że wspomniałem o różnicy potencjałów między 2 punktami obwodu czyli napięciu.

Bo jakim prądem ładuje się akumulator ?
Alternator ma jakąś obciążalność prądową a elektronika odpowiednio sama to dobiera natężenie w zależności od stopnia rozładowania aku. Więc kogo to obchodzi. Oczywiscie można ładować samemu prostownikiem ale przy tym nie ma większej różnicy czy damy 3A czy 10A. Czas ładowania się zmieni tylko. No chyba, że rozpatrując fakt, iż w starych aku proces ładowania nie może przebiegać dostatecznie szybko.
Cytat:

Propo egzaminu to ja bym przy takim pytaniu poprosil o instrukcje oblsugi pojazdu, bo w niej sa zawarte takie informacje techniczne.
Zgadzam się w 100% - już wyraziłem podobną opinę ;)

@Proton
No może trochę przesadziłem, nawet modowi trafi się 1 zły dzień w roku i wtedy jest tylko człowiekiem, więc sorka :piwo: jak kogoś obraziłem.

mgit 05.02.2006 17:01

Cytat:

Napisany przez Damianos L
pewnie zdajesz w Wordzie w Legnicy :) egzaminatorzy tam sa ok. (...) napisz pozniej jakas relacje jak wyglada nowy egzam.

Nom zdaje w legnicy, relacje napisze w piątek ;)

ostryga27 05.02.2006 17:20

Cytat:

Napisany przez Ghost_mode
Corsa to mały samochód i mała pojemność wiec bym obstawiał aku ok. 36-50Ah. (ale żeby dokładnie wiedzieć to trzeba spr. zalecenia producenta)


Jeżeli przykładowo aku ma 45Ah i taki jest przewidywany prez producenta to nic się nie stanie gdy zamontujemy trochę odbiegający od normy np 55Ah.


Ale sie rozpisałem :cool:

jak jestes taki madry,to ci powiem,jezeli w() gadasz ze trzeba zalozyc aku.takie jak producent zaleca,to pisz później ze sie nic nie stanie jak dasz 10Ah wiecej,stanie sie i to nie wazne ze alternator podaje prąd 14,4
tylko ty o tym nie wiesz bo tego nie widać,aku nie bedzie nigdy dobrze doladowane i w koncu ci zdechnie i bedziesz musial obsługowo go doladowac mądrusiu,jezeli zalecenie prod. jest na 36Ah to ma byc a na 99% w Corsie taki bedzie i nie może być 50Ah

A ponaddo bezobsługowy to znaczy ze w niego nie ingerujesz,z wyjatkiem ładowania przewaznie zimą jak ci zdechnie przy -25C , a czy ty sobie dolejesz czy nie to twoja sprawa.
Ale nie zaprzeczaj swoim wypowiedziom,jestes moderatorem i powinieneś wypowiadać sie ścislej.

Sorrka przyjeta.. ;)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.