Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Off topic (https://forum.cdrinfo.pl/f5/)
-   -   Raport o stanie zabezpieczeń polskiej bankowości elektronicznej (https://forum.cdrinfo.pl/f5/raport-o-stanie-zabezpieczen-polskiej-bankowosci-elektronicznej-62490/)

Calme 18.02.2006 13:53

Raport o stanie zabezpieczeń polskiej bankowości elektronicznej
 
Dla zainteresowanych - http://security.psnc.pl/reports/e-ba...ssl_report.pdf

woitas 18.02.2006 16:44

no nie, porażka.
serwer inteligo wspiera oraz umożliwia degradację połączenia do przestarzałego i niebezpiecznego protokołu ssl 2 :|
natomiast w czołówce nagorzej zabezpieczonych serwerów jest zachwalany przez niektórych mbank :| a wtóruje mu, co nie trudno uwierzyć nasz narodowy moloch pkobp, który jest właścicielem inteligo :O

Prezesik 18.02.2006 17:09

Cytat:

Napisany przez woitas
no nie, porażka.
serwer inteligo wspiera oraz umożliwia degradację połączenia do przestarzałego i niebezpiecznego protokołu ssl 2 :|
natomiast w czołówce nagorzej zabezpieczonych serwerów jest zachwalany przez niektórych mbank :| a wtóruje mu, co nie trudno uwierzyć nasz narodowy moloch pkobp, który jest właścicielem inteligo :O

faktycznie nieciekawie to wyglada. mysle, ze ktos powinien sie tym zajac. np. wprowadzic jakies normy i co wazniejsze zajac sie ich kontrolowaniem. a gdy jakis bank nie zechce sie podporzadkowac to :bicz: i dodatkowo bardzo wysokie kary wprowadzic

ro29 18.02.2006 21:04

Witam !
Niestety niewesoło to wygląda; mam konto w Inteligo i trochę mnie to zmartwiło - z tym, że jak widać, w większości banków jest fatalnie - np. w tak popularnym mBank'u.

Mam nadzieję, że ten raport dotrze tam gdzie trzeba i szybko coś z tym zrobią - z tego raportu wnioskuję, że nie potrzeba na to jakiś wielkich nakładów tylko trochę pracy ...

ro29

ed hunter 19.02.2006 11:29

miałem zamiar to sobie wydrukować i choroba, coś mi drukarka nie odpowiada.......zapomniałem, że kabel oddałem siostrzeńcowi i miałem kupić.....no to mi się przypomniało ^_^

a wracają do tematu to naprawdę odechciało mi się chwilowo zakładać sobie konto internetowe.

demek 19.02.2006 12:15

ale np w inteligo bez karty kodow nawet jak ci na konto wejdzie to sobie moze...

Ziele 19.02.2006 12:32

w mBnaku to samo. bez haseł jednorazowych nic się nie zrobi.

Predi 20.02.2006 02:06

ciekawe tylko jak trudno spreparowac takie kody....

w sumie duzo to ja na koncie nie trzymam bo od razu zamieniam gotowke na dobra materialne, ale raport "dosc" alarmujacy .... eh....

Remix 20.02.2006 02:37

Witam!

Kodow jednorazowych (hasel) w mBanku nie spreparujesz, poniewaz jest to karteczka z wydrukowanymi, ponumerowanymi haslami, posiadajaca swoj unikalny numer, wydrukowana tylko w jednym egzemplarzu i przeslana do klienta.
Zeby z niej korzystac nalezy na stronie mBanku najpierw ja aktywowac dana liste, jesli sie ja zgubi, lub ulegnie zniszczeniu nie da sie odtworzyc hasel i trzeba wystosowac pismo do mBanku o nowa liste z nowymi haslami, a stara wystarczy deaktywowac.
Nawet jesli ktos zna nasze haslo i login do konta, to i tak nie wykona zadnych operacji bez owych hasel jednorazowych.

Mysle, ze to zabezpieczenie jest lepsze od generatorow kodow :)

demek 20.02.2006 09:03

dokladnie to samo ma inteligo wyglada to jak karta do bankomatu

Predi 20.02.2006 10:49

Cytat:

Napisany przez Remix
Witam!

Kodow jednorazowych (hasel) w mBanku nie spreparujesz, poniewaz jest to karteczka z wydrukowanymi, ponumerowanymi haslami, posiadajaca swoj unikalny numer, wydrukowana tylko w jednym egzemplarzu i przeslana do klienta.

wiem co to jest ;)
tylko jezeli "serwis" wie ze wpisalem dobry numer, to musi skads wiedziec ze ten numer jest na mojej kartce kodow, wiec jakis schemat istnieje... albo baza danych z wszytkimi numerkami z kart... wtedy tez mozna sie wlamac i wykrasc takie dane

jak odbywa sie weryfikacja takiego kodu?...

ro29 20.02.2006 11:06

Cytat:

Napisany przez Predi
wiem co to jest ;)
tylko jezeli "serwis" wie ze wpisalem dobry numer, to musi skads wiedziec ze ten numer jest na mojej kartce kodow, wiec jakis schemat istnieje... albo baza danych z wszytkimi numerkami z kart... wtedy tez mozna sie wlamac i wykrasc takie dane

jak odbywa sie weryfikacja takiego kodu?...

Witam !
Sprawa jest złożona - z jednej bowiem strony prawdą jest, że bez karty kodów naprawdę niewiele na koncie można zdziałać - aczkolwiek już sam fakt, że ktoś mógłby na nie wejść i zobaczyć nasze dane (adres, telefon, PESEL !!), oraz stan konta, jest bardzo niepokojący (oczywiście im więcej ktoś ma, tym gorzej ;) ).
Natomiast z drugiej strony - jak napisał @Predi - te kody gdzieś w systemie banku są zapisane przecież - jako np. tablica która porównuje to co podamy z tym co ma zapisane pod danym numerem - więc to nie jest tak do końca w jednym unikalnym egzemplarzu - w systemie to jest. I pytanie brzmi - jak dobrze ten system jest zabezpieczony ? Oczywiście tutaj potrzebujemy już naprawdę dobrego hackera - ale przecież nie takie zabezpieczenia ludzie łamią ...
Natomiast kwestia tokena - ma raczej plusy - np. kolega ma konto w Lukas Bank i mając token musi go także użyć przy logowaniu - to chyba duży plus.
I chyba z założenia token jest bezpieczniejszy - to jednak generator, a nie stałe dane - tylko jak jest tak do końca to sam już nie wiem ;)

Oczywiście w kwestii bezpieczeństwa ogólnie rzecz ujmując, dużo zależy od nas samych. Oczywiście do pewnego momentu ...

Pozdrawiam
ro29

Kris 20.02.2006 11:30

Inteligo korzysta z SSL wersji 3.0
http://www.inteligo.pl/infosite/ofer...ieczenstwo.htm



Cytat:

Napisany przez Inteligo
Witamy

***8222;Raport***8221; Zespołu Bezpieczeństwa PCSS w Poznaniu opisuje dwie potencjalne ułomności serwisów transakcyjnych, jednak nie dotyczą one serwisu Inteligo. Polityka bezpieczeństwa stosowana w naszym serwisie uniemożliwia wykorzystywanie "słabych" algorytmów szyfrowania, co jest potwierdzone również w wynikach raportu. Dodatkowo, serwis Inteligo nie używa mechanizmów "cookie" w celu identyfikacji, uwierzytelnienia lub zabezpieczenia dostępu do serwisu. Potwierdzają to również inne raporty bezpieczeństwa wykonywane przez specjalistyczne firmy, z którymi współpracujemy.

Autorzy raportu PCSS zwracają uwagę na konieczność stosowania odpowiednich zasad bezpieczeństwa przez klientów Banku. W naszych informacjach i komunikatach kierowanych do klientów stale przypominamy o stosowaniu odpowiedniego oprogramowania (zaktualizowana wersja przeglądarki internetowej, oprogramowanie antywirusowe, oprogramowanie firewall - zapora ogniowa). Wspieramy każde działania zmierzające do edukacji użytkowników bankowości internetowej, z tego względu doceniamy inicjatywę twórców raportu zmierzającą do upowszechniania świadomości o zagrożeniach występujących w internecie i sposobach skutecznego zabezpieczania się przed ich wystąpieniem.

Pozdrawiamy

Zespół Inteligo



Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 11:43.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.