![]() |
Nagrywanie gier z psx na cd pliku BIN,SUB i CCD
Jak mam nagrac miedzy innymi gry z psx(crash bandicoot,medievil)na cd gy sa jako plik Bin,Sub lub CCd?Bo gdy nagrywam to ps muwi ze jest error.help:
|
Konsola przem***243;wi***322;a moja niechcia***322;a mi nicpowiedzie***263; :)
Jest na forum opcja szukaj , czy tak trudno po***347;wi***281;ci***263; minutke na szukanie http://forum.cdrinfo.pl/f104/nagrani...sub-img-74520/ http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/PSXkopiowanie/ |
Do *.bin nale***380;y dopisa***263; *.cue, ale je***347;li gra ma audio tracki to niestety nie wypal***261; si***281;, poniewa***380; nie wiesz ile ich jest, a wi***281;c i nie dopiszesz ich w arkuszu dyrektyw. Innymi s***322;owy: nie wypal***261; si***281; na p***322;ycie (a w niekt***243;rych przypadkach gra si***281; powiesi jak nie znajdzie track***243;w z kt***243;rych korzysta).
Tutaj masz o *.cue: > http://forum.cdrinfo.pl/f104/wypalan...bin-ps2-73249/ *.ccd to arkusz dyrektyw, mo***380;liwe, ***380;e w nim jest ***347;cie***380;ka do *.bin itd. (to zwyk***322;y plik tekstowy w ANSI). *.sub to dane pochodz***261;ce z subkana***322;***243;w. Tylko nie wiem na choler***281; to, jak *.bin takowe dane przechowuje. Generalnie rzecz bior***261;c to jaki***347; syf robiony przez kogo***347; kto nie ma zbytnio o tym poj***281;cia. Kupuj gry i nie b***281;dziesz mie***263; problem***243;w z ich kopiowaniem. |
Cytat:
Kod:
typedef struct SubQ { TrackNumber IndexNumber TrackRelativeAddress AbsoluteAddress Do tego napęd psx nie zwraca błędnych danych subkanałowych w ogóle! Jeśli dane są błędne, zwracane są ostatnie poprawne dane, jakie udało się odczytać. To ogranicza możliwość stosowania subkanałów - nie można w nich zapisać jakiejś informacji i na psx ją odczytać... Przykładowo, squaresoft w swoich grach zastosował bardzo prostą metodę zabezpieczania przed kopiowaniem (cóż, wtedy subkanały były jeszcze problemem). Jako akumulator i rejestry kontrolne wykorzystuje niektóre rejestry cop0 (tylko cztery z nich BPC - breakpoint PC, BPD - breakpoint data, BPCM - breakpoint PC mask, BDAM - breakpoint data mask; z tym, że wyższe bity są tak ustawione, aby "przy okazji" spowodować breakpoint, jeśli wykonuje się jakiś kod w obszarze parallel... tak poza tym rejestry te są wykorzystywane wbrew ich przeznaczeniu ;) ). Za każdym przebiegiem mnoży akumulator przez dwa, dodając uprzednio lub nie jeden do akumulatora (w zależności, czy dane otrzymane z odczytu subkanałów zgadzają się czy nie z zapisanymi w tablicy - jeśli wypalarka poprawiła dane subkanałowe to zostają zwrócone poprawne, nowe dane, co brane jest jako błąd i jedynka nie jest dodawana... jeśli dane są błędne, tak jak powinny, to jedynka jest dodana). Na koniec sprawdzana jest wartość z akumulatora i porównywana... tak mamy całe "superprzebiegłe" ( ;) ) zabezpieczenie subkanałowe w psx (jak do tej pory wszystkie gry na psx, zabezpieczone subkanałami korzystały z tego rozwiązania lub wariantu z niewielkimi zmianami). We wszystkich grach można to złamać zmieniając co najwyżej 4 bajty (a w FF8, FF9, Saga Frontier 2, zmieniając tylko jeden BIT). No ale na tym skończę wykład o zabezpieczeniach subkanałowych w psx, bo zostanę wyklęty przez tutejszego inkwizytora (szara strefa ;) ). Reasumując: Berion, nie masz racji ;) . |
Ciekawy wykład, z którym się nie mogę nie zgodzić... może po za jednym szczegółem: ;)
Jestem pewien w stu procentach, że ten format (a przynajmniej natywny obraz CDRWina od Goldenhawk) przechowuje takie dane. Pozwala nawet użytkownikowi na odczyt wszystkich subkanałow od Q do W. :taktak: |
Cytat:
Ale masz rację, myliłem się twierdząc, że "*.bin" nie może przechowywać danych subkanałowych. Może, tak samo jak wszystko inne... jeśli mu się je dopisze na końcu danych z każdego sektora. Tym bardziej, że twórcy cdrwina przewidzieli nawet taką możliwość. Jeśli jednak tak utworzony plik uda ci się poprawnie nagrać (z subami), to nie pozostanie mi nic innego jak oficjalnie przeprosić... i stwierdzić, że rzeczywiście bin w wydaniu goldenhawka może przechowywać dane subkanałowe. (hehe, cóż, człowiek nie jest nieomylny) Sam jednak tego nie sprawdzę, bo cdrwin nie współpracuje z nowymi aspi, a ze starszymi aspi nie pracują moje nagrywarki. W dodatku żadne inne narzędzia nie chcą czytać 2368B/sektor binów+cue lub czytają, ale i tak ignorują te 16 bajtów na końcu. Reszta w mocy (sposób odczytu subów w psx i łamanie tego badziewnego zabezpieczenia przerabiałem nie tak dawno przy robieniu obsługi cdr+sub dla emulatora). |
W sumie to nic z tego nei zrozumialem:P liku ccd i sub nie umiem uruchomic na plytce a ta przemowa z binem(na tamtej stronei bylem dawniej takze)nie dochodzi do mne9 wogule i dalej nei wiem jak to mam takjakby wypakowac zeby to byl normal plik
To wyglada tak: Mam gierke Crash Bandicoot 2(i kilka innych czesci)zapakowane winrarem,rozpakowywuje,mam normalny plik taki co sie nagrywa wazy 250mb oraz dochodza do tego dwa inne 1 wazy 1kb zrobiony z sub a fddrugi 10mb zrobiony z ccd.Gdy nagrywam na plytke ps odczytuje jako blad.co mam zrobic by to fdzialalo moze to jasniej wyjdzie? Moze zmienic przy nagruywaniu alkocholem tryb czegos tam.mam ustawiony daw saw czy jakos tak. |
jak mam dopisac to cue do bin?
|
> http://forum.cdrinfo.pl/f104/wypalan...bin-ps2-73249/ :sciana:
Zrób plik tekstowy w ANSI i zrób tak jak na przykładzie w temacie powyżej. |
a i jbc mam ps2 nie psx dla tego chce na cd i do ps-a2
muglbys mi na gg to troszke okladniej iopisac przeczytam to ale zawszem eicp omoc lepiej a ja raczej jestem graczem nie maniakiem naych:) mam cos takiego/:FILE "NAZWA_OBRAZU.BIN" BINARY TRACK 01 MODE2/2352 INDEX 01 00:00:00 wkleic o jakiegos pliku tekstowego? bo w koncu chcialbym pogtrac w tego crasha i medievila:) |
Cytat:
Cytat:
Jak to dok***322;adniej? Przecie***380; m***243;wi***281; po ludzku: zr***243;b plik tekstowy i wpisz w niego to co we wzorze. Oczywi***347;cie tylko zmie***324; nazw***281; pliku na swoj***261;. Zapisz go w ANSI i zmie***324; nazw***281; na np. dupa.cue. To jest z zakresu: "podstawowa obs***322;uga komputera". :taktak: PS: edytuj posty bo to jest forum, a nie chat. |
a
zrozumailem co pwoiedziales ale3 co to jest ANSI to nie wiem.i gdzie tyen wzor?bo sa dwa,twuj i jakiegosk olesia.i bez tego pliku a120% wogule nie odczytujet ej gry:/
|
Cytat:
Można by tak po Polsku? To jest już Twój któryś z kolei post napisany głagolicą... |
a jak sie nazywa ten tekstwoy z windowa?bo mam tekstwoy,sformatowany worldpa i jakies inne gowna.donra nawet jak znajde odp na bina to jak zrobic by ccd,zwykly plik i sub nagraly mi sie naplytke i dzialaly?bo jakos nie wychodzi:/
i to sdamo z plikami img,sub i ccd jako plik takze nie wiem jak nagrac |
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:42. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.