![]() |
Rownanie dla klasy 2;)
Dziecko w szkole ma rownania proste typu 6 : x = 3
Wynik wiadomo 2, ale jak to obliczyc? ja bym zapisal 6/x=3 -> /*x ->6=3x-> /3 -> 2=x czyli x=2.Ale jak zapisac (doprowadzic) to w postaci liniowej zeby bylo x=6:3? Obecne podreczniki sa strasznie beznadziejne - wszystko w 1, a dziecko niewazne jak napisze to i tak dostaje 5. |
może odejmij najpierw po obu stronach równania 3 i wtedy bedzie (6/x)-3=0 -> /*x -> 6-3x=0 -> -3x=(-6) możmna oczywiście zaraz mnozyć przez (-x)
|
Tylko to ma byc w 2 klasie, tam raczej obustronne mnozenie nie wchodzi jeszcze w gre. Oni maja smieszne grafy i dziwczyna mowi ze to pewnie temu i wyjdzie ostatecznie 3*x=6
|
Jako ze jest 6/x=3 to mozna przez definicje dzielenia a/b=c <=> c*b=a takie cos dzieciak na pewno wie i stamtad juz rozwiaze.
|
Ale przecież w drugiej klasie gimnazjum już takie rzeczy się rozwiązuje. Obustronne mnożenie wchodzi w grę :)
Tak jak pisze @Banana Coctail, 6:x=3 3*x=6 /: 3 (dzielimy obustronnie przez 3 aby się pozbyć się jej po lewej stronie) x=2 (i mamy rozwiązanie) Chyba, że teraz poziom w gimnazjum strasznie upadł... |
a może to 2 klasa podstawówki? Swoją drogą to da się to zrobić bez obustronnego mnożenia?
|
.6 ......3
--- = --- .x ......1 stąd .....6*1 x = ------ .......3 kropek nie ma... no i weź tu napisz coś w ułamkach |
osobiście wątpię by w drugiej klasie działali na proporcjach...
|
Fakt, z MathType nie da sie wkleic, bo to jest jakby obrazek, mozna kombinowac:
-z MathType do Worda, z Worda do wklejenia, ale tez nie dziala :) Krecicie sie w kolko :) 6:x=3 to 6:x=3:1 -> 6:3=x dzielenie jest wymienne. Lub 3x=6-> 3x:3=6:3->x=2 mnozenie tez jest zamienne. Te grafy tylko mieszaja w glowie, nikt normalny, oprocz Ministerstwa Oswiaty nie wie o co w nich chodzi. |
Podstawowka;)@Yahol - te grafy to bzdura i Pani nauczycielka nigdy nie pracowala z wieksza grupa dzieci - nauczala indywidualnie i stad takie zonki. Zielone @all (w ciagu 48h bo juz dalem za duzo;)
|
@yahol pamietam ile razy z matka sie za mlodu klocilem ze grafy to lepsza metoda:D
|
Równanie ma postać (6/x)=3 (y= f(x) = 6/x = 3). Skoro jest to jakaś podstawowa szkoła, to rozpatrujemy tylko liczby x należące do rzeczywistych. Poza tym x musi być różny od ZERO, dzielenie przez ZERO jest niewykonalne. Skoro tak, to wykresem funkcji jest "połówka" HIPERBOLI w dodatniej ćwiartce układu XY.
|
Tak. Szkoła podstawowa, jak raczyłeś zauważyć, klasa druga - i hiperbola....
|
A co to jest dodatnia cwiartka?:D
Ja znam I, II, III i IV ale co to ma za znaczenie? Zadne (moze przy trygonometrii, ale od czego jest kalkulator). @zp314 moze przyblizylbys/przyblizylabys nam (mnie w szczegolnosci) rozwiazanie tej funkcji dla liczb ze zbioru R^2? lub np x^2 + x + 1 ? |
Cytat:
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:31. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.