Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole (https://forum.cdrinfo.pl/f104/)
-   -   Jak skompresować obrazy gier z kilkuset MB do kilkunastu MB (https://forum.cdrinfo.pl/f104/jak-skompresowac-obrazy-gier-kilkuset-mb-kilkunastu-mb-82296/)

michael.69 30.04.2009 01:11

Jak skompresować obrazy gier z kilkuset MB do kilkunastu MB
 
Witam.
Mam pytanie, ale zanim zdecydowałem się go zadać wiele godzin spędziłem na poszukiwaniach, a także sam kombinowałem z różnymi programami, jednak nigdy mi się nie udało uzyskać archiwum np. Medievila który ma ok. 500 MB do np. 24-25 MB. Gdzie takich gier zarchiwizowanych np. w zip lub 7z jest coraz więcej, rzekłbym nawet mnóstwo.(Hm.. na znanych lub mniej znanych stronach:D)
Ostatnio nawet znalazłem spakowany obraz ISO w/w gry programem COSI który miał kilkanaście MB a po rozpak. 460 MB i gdy próbowałem tym samym programem ten sam obraz zarchiwizować (po porostu w drugą stronę) to i tak otrzymałem plik o wielkości ok. 170 MB.
Bardzo bym prosił o jakąś poradę, bo przypuszczam że są jakieś poradniki a ja najprawdopodobniej nie umiem ich znaleźć, wpisując w gogle czy tutejszą wyszukiwarkę "archiwizacja, iso, .bin psx, megaarchiwizacja,kompresja,megakompresja do kilku MB,... itd" otrzymuję zwykłe porady tz. jak tworzyć archiwum , a to umiem i bez tych poradników.
Jeżeli "palnąłem" jakąś gafę z tematem i tym postem (nieregulaminową) to bardzo przepraszam, ale to wynik mojej desperacji.:sciana:
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość.:)

joujoujou 30.04.2009 01:16

Pobaw się KGB archiver'em - ale musisz mieć dużo czasu. :D

Generalnie każde pakowanie ma pewne nieprzekraczalne granice, ale próbować nikt nie broni. :]

Berion 30.04.2009 01:33

Wspomnianego programu nie znam. Jakiś link dla leniwych? ;)

Co do kompresji: z 500MB nie zrobisz 30MB ot tak, kompresja jak i dekompresja odbywałaby się bardzo długo (vide wspomniany KGBA). Z takich "lajtowych" formatów wymienić mogę te dla PSP (*.cso, *.dax, *.jso), ale dla gier z PSX z sub kanałami się nie nadają (bo z tego co kojarzę to te w PSAR to zwykłe *.iso, chyba że się mylę). A może pomyliłeś COSI z CISO to wtedy byłby to właśnie *.cso, który oferuje 9 różnych stopni kompresji, ale w dużej mierze zależy to od gry np. Vagrant Story zmieści się w 120MB z 600MB, ale niektóre nie dają się kompresować prawie wcale (nie ogarniam tych algorytmów).

Druga możliwość. Na pewno to kompresja? ;] Może są zwyczajnie zripowane. Z reguły gry na PSXa ważą właśnie od ~5MB do 60MB bez FMV i audio.

Bartez 30.04.2009 09:28

Bardzo często stosowanym pakerem jest UHARC. Jest też do niego GUI - WinUHA: http://www.klaimsoft.com/winuha/. Jednak to na pewno nie spowoduje, że z kilkuset MB zostanie zaledwie kilka, czy kilkanaście. Tak jak Berion napisał, najczęściej w przypadku gier wycina się najwięcej ważące filmiki. Możliwe jest też, że zostały one dodatkowo skompresowane. Tak dzieje się w przypadku audio, gdzie wavy w grach są kompresowane a później przy rozpakowaniu dekompresowane. Tak spakowane gry potrafią się rozpakowywać nawet kilka godzin.

michael.69 01.05.2009 17:39

Witam ponownie.
Przede wszystkim bardzo dziękuję za zainteresowanie i poświęcony czas.:)

Ufff... a już myślałem ze ze mną coś nie tak i nawet nie umiem się posługiwać wyszukiwarką. (kamień z serca):taktak:
Postaram się odpowiedzieć na w/w posty:
post 1.
nie, nie testowałem KGB choć o nim dużo czytałem, i doszedłem do wniosku że on jak i większość użytych przez zemnie programów pakujących nie podoła, zadaniu gdyż, "kruczek" musi być w czymś innym.
post 2.
nie pomyliłem się,na 120%, był to COSI, wiem bo dokładnie pamiętam: po rozp. rara, w folderze były pliki: bin.data, bin.mode i załączony COSI (w takiej wersji lite, czyli tylko do unpaka tych plików) , ja natomiast gdy chciałem "w drugą stronę" użyłem COSI instalacyjnego.Niestety nie mam już tego obrazu jak i paczuszki, bo... w "nerwie", gdy mi nie wychodziło, usunąłem wszystko z mego kompa(no wiecie jak to jest...:>)
Vagrant Story udało mi się znaleźć spakowany (nie rip) 81,4 MB, czyli jak piszesz "są gry które nie dają się do pewnych...."
post 3.
jak to są ripy, to i tak interesuję mnie jak ktoś skompresował 600 MB do 25,7 MB, a co do długości dekompresowania hmm.. czytajcie dalej... :)

A teraz co zauważyłem:
są to gry na PSX, tz. nie spotkałem innych plików aż tak skompres.
a co za tym idzie obrazy tych gier (.bin lub ISO)
spakow. w zip lub 7z

a teraz przykłady: (+ czasy dekompresji/ na moim kompie pentium 4 , zegar 2.0 mhz, pamięć 1.5 GB - czyli nic rewelacyjnego jak na dzisiejsze czasy ;) )

BLADE spak. 25.7 MB, rozpak. 596MB (.bin) -> czas 19 sek.
MEDIEVIL2 24.7 MB, rozpak. 461MB (.bin) -> czas 13 sek /samorozpakowywacz/
MEDIEVIL 16.3 MB rozpak. 501MB (.bin) -> czas 16 sek

a teraz trzymajcie się mocno :D:D:D

RED ALERT SOWIET 7.33 MB rozp. 706MB !!! (.bin) -> czas 20 sek
C&C: RED ALERT ALIED 7.29MB rozp 701MB !!! (.bin) -> czas 28 sek

kurcze, robi wrażenie :D

pozwoliłem sobie zrobić paczuszkę w/w plików i umieścić ją na RS abyście mogli sami "obadać" oczywiście w celach edukacyjno-naukowych, dlatego podam link do nich na wasze PW,

Pozdrawiam :)


PS.
Wiem że ta strona nie popiera piractwa ani z tym rzeczy związanych, dlatego wszelkie dopiski do tego posta typu "a ja też bym chciał...", lub "interesuje mnie konkretnie ta a ta..." będą ignorowane.
Udostępniam tylko i wyłącznie moderatorom i administratorom tego Forum,jako szeroko znanym "znawcom tematu". Bo bardzo mnie ciekawi i interesuje zadziwiająca kompresja plików choć niestety związana (jak na razie) tylko z grami PSX.

loki7777 01.05.2009 18:29

To sa ripy;)

sobrus 01.05.2009 19:29

RIPy używają metod stratnych, np dzwięk i muzyka w mp3. Dlatego nie uda się uzyskać takiego stopnia kompresji. Nawet przy użyciu KGB.

loki7777 01.05.2009 19:41

Akurat na psx ripy sa obciete ze wszystkiego co sie da - czyli filmow, dzwieku

Berion 01.05.2009 23:55

Sprawdziłem tego Medievila 2 tylko i... rip. Domyślam się, że reszta jest taka sama. Nieudolna. Skoro AV zastępowane jest dummy to po co o tym samym rozmiarze? Bez sensu, chyba tylko po to aby n00bów frasować. ;)

To, że 00h się szybko pakują i rozpakowują to nic dziwnego akurat. Co innego jest kompresja "sieczki" a co innego jednej wartości, która się powtarza przez najbliższe, powiedzmy, 400MB.

---

O ripowaniu kilka słów jest na "głównej konsol". To jest już dość stare i wtedy jeszcze mało wiedziałem na ten temat. Ale tak czy siak myślę, że i tak da Ci to jakiś tam pogląd na sprawę.
>> http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/PSXrip/

A i jeszcze jedno: ripowanie gier nie ma nic wspólnego z ich kompresją. To dwie różne rzeczy.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 09:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.