Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole (https://forum.cdrinfo.pl/f104/)
-   -   Pytanie: Jak zrobić exe z gry PSX.. (https://forum.cdrinfo.pl/f104/pytanie-jak-zrobic-exe-gry-psx-82742/)

lideen 25.06.2009 14:14

Pytanie: Jak zrobić exe z gry PSX..
 
Witajcie, mam pytanie. Jak zrobić exe z gry na PSX. Tylko że feler jest taki, i pytanie jest takie, czy da się to zrobić z obrazu gry bo chciałem nagrać MultiCD na PSX i właśnie z obrazów gier. Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam !

darek0920 25.06.2009 17:15

A TU był?Czytał? :)

lideen 25.06.2009 17:30

Myślisz że nie byłem i nie czytałem ? Wchodziłem na tą stronę chyba z 50 razy ale nic dalej nie rozumiem, zbyt ogólnikowo jest to po prostu napisane. Już mniej więcej wiem jak ten exe zrobić, jest to ten SLUS tak ? I ten SLUS trzeba zamienić na np. blelble.EXE. No i nie wiem czy mam go skopiować do głównego folderu komplikacji, tam gdzie programs i psx.exe ? W folderze z komplikacją mam zrobić nowy folder i tam wkleić tam wszystko co było z grą po jej uprzednim rozebraniu ? Miło by było jakby ktoś dał screena folderu takiej komplikacji, bardzo by mi to pomogło. Widziałem także na innej stronie jak zrobić MultiCD ale tam też nie jest zbyt dobrze opisane i tam też mi to nie wychodzi.

darek0920 25.06.2009 18:11

Tak myślałem bo niewiele problemów wymieniłeś w pierwszym poście.Tu możemy tylko zgadywać w czy problem no chyba ze ktoś konkretnie i po kolei wymieni wszystkie rzeczy które mu sprawiają trudności.

lideen 25.06.2009 18:26

No więc dobrze by było jakby ktoś bardziej i szczegółowo rozwinął tutorial Beriona, bo nie ma w nim zbyt wiele szczegółów, typu gdzie umieścić, co umieścić, jak umieścić. No i jak wcześniej napisałem dobrze by było jakby ktoś umieśicił screena głównego folderu takiej komplikacji. Co trzeba umieścić w głównym folderze komplikacji ? programs.txt i psx.exe. I potem trzeba robić foldery i umiescić tam gry (Do każdej gry nowy folder) no i do tych folderów wrzucić wszystko to co jest po rozebraniu gry ? To wszystko ? I trzeba tylko potem zrobić obraz tego wszystkiego i powinno być gotowe ? Jakim programem najlepiej stworzyć obraz ?

Berion 25.06.2009 19:35

Tak, plik wykonywalny PSX-EXE to są np. te SLUS_xxx.xx. Trzeba im zmienić nazwę na np. ZIUTA.XYZ i to wpisać w menu w *.txt.

Gier nie wolno umieszczać w folderach, bo gry szukają swoich plików po bezwzględnych ścieżkach. Wszystko musi być w root płyty.

lideen 25.06.2009 19:45

Po rozebraniu gry są też różne foldery typu jakieś AA 00 czy tam różne. Na płytę mam tylko skopiować SLUS'a, a te foldery już nie ?

Berion 25.06.2009 20:06

Oczywiście, że wszystkie dane z każdej z płyt (oprócz SYSTEM.CNF). Dopóki się nie dublują nie ma z tym problemu. Gorzej jak gra używa subheaderów w XA/STR bo wtedy bez znajomości języka Lua się nie obejdzie.

lideen 25.06.2009 20:39

Ok, zrobiłem to wszystko, obraz też wypalony ale po sprawdzeniu tego wszystkiego w ePSXe jest cały czas czarny obraz.. Co tego powodem jest ?

Berion 25.06.2009 22:23

Wklej listę LBA z ISO Bustera (relative path) jako załącznik w *.txt na forum.

Skoro w ePSXe masz czarny obraz to znaczy, że nawet nie uruchomił loadera lub loader nie znalazł listy.

lideen 26.06.2009 12:48

Zrobiłem screena z ISO Bustera, wygląda to tak :

http://images47.fotosik.pl/152/94eb1d30d6d77fb9med.jpg

Berion 27.06.2009 12:54

Coś mało tych plików. W ogóle to co to za gry, czemu nie wkleiłeś listy LBA tylko screena i mógłbyś też wkleić treść Twojego PROGRAMS.TXT.

lideen 28.06.2009 23:20

Bo to jedna gra i dwie Net Yaroze. Nie wkleiłem listy LBA bo nie wiedziałem jak :/ Natomiast programs.txt wygląda tak:

START
"game 1"cdrom:\Manicm.EXE;1"
"my awesome demo"cdrom:\Bliter.EXE;1"
"wtfisthis shit:\JUZEK.EXE;1"
"END"

Berion 29.06.2009 00:00

Kod:

START
"game 1"cdrom:\Manicm.EXE;1"
"my awesome demo"cdrom:\Bliter.EXE;1"
"wtfisthis shitJUZEK.EXE;1"
"END"

Niechluj z Ciebie (nie zabrakło Ci czegoś?). ;p. Przyjrzyj się i porównaj:
Kod:

START
"nazwa1"cdrom:\PROGRAM.EXE;1"
"nazwa2"cdrom:\SOFCIK.EXE;1"
"END"

Ponadto w Twojej kompilacji nie ma Bliter.EXE, tylko Blitter.exe. API używa i tak tylko ISO9660, więc wszystkie nazwy programów i tak będą dużymi literami, dlatego takie też wpisuj w skrypcie.

BTW: Te gry dla Net Yarozei są w oryginale (ECO) czy już przerobione (PSX-EXE)? Retailowy, czyli normalny PSX, nie odczyta *.eco (zajrzyj w header jakimś hex edytorem).

lideen 29.06.2009 11:52

Gry Net Yaroze już są przerobione do PSX-EXE. No i zedytowałem programs.txt no i nic z tego. W sumie to nie wiem czy dobrze robię obraz. W UltraISO kopiuje te pliki i potem daje zapisz jako.. ISO. Dobrze to robie czy źle ? Czy może źle wykonany obraz jest powodem tego czarnego ekranu ?

Tak wygląda teraz programs.txt :

START
"game 1"cdrom:\MANICM.EXE;1"
"my awesome demo"cdrom:\BLITTER.EXE;1"
"wtfisthis shit:\JUZEK.EXE;1"
"END"


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.