![]() |
Nauka programowania
Chciałbym nauczyć się programować, ale nie wiem jaka książka będzie dla mnie odpowiednia. Jeśli chodzi o język to musicie mi pomóc w wyborze. Ten język powinien być dla początkujących, ponieważ wcześniej nie miałem do czynienia z programowaniem. Proszę, ażebyście pomogli mi znaleźć książkę z nauką programowanie w odpowiednim dla mnie języku.
|
C++ i "Symfonia C++ standard" J. Grębosza.
|
@kizio C++ nie jest dla początkujących..
imho Pascal/ObjectPascal jest najlepszy do wyrobienia sobie myślenia algorytmicznego. Na http://helion.pl jest kupę książek - wybierz sobie najpopularniejszą. |
C++ jak najbardziej nadaje się dla początkujących ;)
|
To co znalazłem:
C++ http://helion.pl/ksiazki/cppwyk.htm Turbo Pascal http://helion.pl/ksiazki/pktp4.htm "Symfonia C++ standard" J. Grębosza http://www.ksiegarniawarszawa.pl/mod...d=2&pp=skapiec |
Cytat:
|
Cytat:
|
Znalazłem jeszcze dwie książki:
http://helion.pl/ksiazki/2d3dtp.htm http://helion.pl/ksiazki/procpp.htm Którą wybrać? |
Cytat:
- trzeba wiedzieć, że to jeszcze moda z okresu PRL. Poza blokiem wschodnim Pascal nie był tak powszechnie znany i stąd może się wydawać czytelnikom polskojęzycznym, że jest to główny język programowania tamtych lat, a tak nie jest. Ale fakt faktem, że pozostało mnóstwo świetnej literatury o Pascalu, która zapewne jest w większości zwykłych bibliotek i nie trzeba kupować. - Pascal jest już dość stary i nie stosuje się go w typowych zastosowaniach internetowych (zapewne istnieją jakieś rozwiązania to umożliwiające, no ale nikt ich powszechnie nie stosuje) - "czysty" Pascal to programowanie strukturalne i proceduralne, a to niekoniecznie jest współczesny trend. Delphi jest obiektowe, no ale to Delphi... - a jeśli już Delphi czyli platforma MS, to moim subiektywnym zdaniem lepiej od razu zainwestować w naukę C# i ogólnie poznanie środowiska Windows. To daje profity... Unix/Linux jest logiczniejszy i przyjemniejszy od Windows, ale IMHO oprócz zastosowań serwerowych, bazodanowych etc jest nieprzydatny, bez przyszłości. Natomiast jeśli dalej upierać się przy wybraniu języka typowo szkoleniowego, to polecam Python, który jest o 20 lat młodszy, daje się stosować na serwerach http i jest używany w kilku innych ciekawych niszach. Python jest nieco zakręcony, ale to trzeba poznać aby zrozumieć :) Ale na pewno jest prosty. Do Pythona po polsku jest chyba tylko jedna książka "Python O'Reilly - Helion" i mogę ją polecić; czytałem kiedyś - to dobry podręcznik. diego9403, samo programowanie jest proste, trudniejsze jest poznanie środowiska oraz algorytmów. Tyle moich porad, a tak ogólnie to diego9403 musi określić cel nauki i środowisko w którym będzie pracował (windows - linuks/unix - jakieś serwery). Bez tego, to można udowodnić, że Fortran albo porąbany LISP jest językiem najlepszym dla początkujących :) Albo LOGO, albo język R a może przejrzysty SQL...... |
Raczej chciałbym iść w kierunku programowania gier i/lub animacji. Nie wiem za dużo na temat programowania, ale wydaje mi się, że tego typu tematyki przydadzą mi się w przyszłości.
|
Jeśłi "animacje" i bardziej czujesz się artystą niż przyszłym programistą, to rozważ poznanie 3D Studio lub Maya lub jakiegokolwiek innego kombajnu tego typu.
Bardzo subiektywnie polecam darmowego POV-Ray, z którym liźniesz też nieco programowania. Jeśli "gry" to trudne zadanie... Tak jak mówi andy, musisz nauczyć się myślenia algorytmicznego. Czyli jakiego użyjesz języka, to mniej ważne, chociaż ja mocno Tobie polecam od razu zabranie się za programowanie obiektowe - unikniesz złych nawyków. Ale to też mało... Do tego angielski, poznanie środowiska, umiejętność czytania dokumentacji... Weź Pythona, PHP5 czy Pascala - nauczysz się podstaw. A jeśli nie chcesz półśrodków to zabierz się za to, w czym obecnie pisane są gry. Czyli środowisko Windows i DirectX. W skrócie i hasłowo: - http://msdn.microsoft.com , http://gamedev.net twoim przyjacielem, - zainstaluj darmowego Visual C# Express , - kup książkę o Visual C#, - ucz się C# a potem łącz wiedzę z DirectX.NET Odradzam C++, bo jest trudniejszy od C#. To świetny język, obecnie dominujący, ale pisząc w C++ zastanawiasz się nad "wskaźnikami do wskażników do tablicy, której elementami są wskaźniki do obiektów" :) Jeśli masz jakieś pytania, to pytaj.... |
A co powiesz na taki zestaw:
PHP5 http://helion.pl/ksiazki/cwph52.htm i Turbo Pascal http://helion.pl/ksiazki/pktp4.htm lub zamiast Pascala wziąć Python http://helion.pl/ksiazki/pythro.htm. I co wybrać Pascala czy Pythona? |
@diego książki to drugorzędna sprawa. Najważniejsze na początku jest wybór metody. To tak jak z nauką pływania: możesz od razu się rzucić na głęboką wodę (C++ i inne obiektowe języki) i liczyć, że uda Ci się wynurzyć lub spróbować prostszej metody (Pascal/Turbo Pascal) i powolutku uczyć się podstaw podstaw.
Po nim zostanie Ci pewnie tuzin nawyków ale ten język najlepiej wprowadza do programowania. Książka do rozpoczęcia nauki np. ta. Spory wydatek ale zwróci się. Pozostałe za 20-50zł,- lecą tylko po łebkach. |
No trochę kosztuje, ale jak mówisz, że warto to spróbuję. Co do metody to wole nie rzucać się na głęboką wodę. Mam jeszcze czas na naukę, więc wolę od podstaw.
|
Cytat:
TurboPascal to świetny język, tak samo świetny jak LOGO i Basic. Przecież Borland nie wspiera Turbo Pascala od stu lat. Chyba z 15 lat temu wypuścił Delphi, następcę TP. Jeszcze raz powtórzę: Pascal ze swoimi odmianami to dobry język szkoleniowy, ale już nieaktualny, stary, z użytku wycofany. Są inne języki. Choćby Python. andy ma rację polecając naukę algorytmów, zasad dobrego programowania - ale po co w Pascalu? Czemu nie w assemblerze, skoro od podstaw? diego, to już lepiej kup sobie "David Harel, Rzecz o istocie informatyki" - wspaniała stara książka, nie potrzeba żadnej wiedzy informatycznej aby ją zrozumieć (naprawdę polecam, zapamiętasz ją na całe życie) A na platformie .NET zamiast C# można wziąć VisualBasic, który jest prosty jak drut. Potem przejście na C++ czy C# i DirectX jest formalnością. I sto innych współczesnych języków, choćby obiektowe PHP. Przecież obiektowość nie jest wyższą szkoła jazdy, to tylko współczesny paradygmat programowania, czyli wzorzec tego jak obecnie konstruujemy programy. Kiedyś robiono to strukturalnie, proceduralnie etc a teraz mamy inne narzędzia. TurboPascal nie jest obiektowy. Strata czasu. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 19:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.