![]() |
Skype - podczas gry zaczyna przerywać rozmowę
Mam taki problem - gram z kolegą w Heroes 3 przez tcp/ip i rozmawiam z nim przez Skype - po pewnym czasie połączenie zaczyna szwankować - głos kolegi jest nie do zrozumienia ale on mnie słyszy dobrze. Jak się rozłączę i zadzwonię do niego ponownie to znowu przez parę minut jest ok i potem znowu to samo. Ale za każdym razem coraz krócej możemy pogadać bez rozłączania.
Co dziwniejsze jeśli on do mnie zadzwoni to od początku nie mogę z nim pogadać, tylko jak ja do niego dzwonię to przez trochę połączenie działa ok. Aha - jeszcze jedno - ja z kolegą mieszkamy na jednej stancji w pokojach obok i do neta łączymy się przez router d-link 524. |
Jaka przepustowość netu?
|
Jakie obciążenie procesora w czasie grania? :> Nie znam się, ale jak procesor dwurdzeniowy, to może da się ustawić Skype na rdzeniu razem z systemem, a grę na drugim?...
|
Po routerze? Jakieś 54Mb/s? A do neta mam wykupione 4 do 8Mb/s.
Mam Athlona X2 4200+. Gdzie można to ustawić? |
Skype wymaga mocy obliczeniowej do kompresji i szyfrowania. Moze faktycznie trzeba by zrobic jakies priorytety (ustaw na sztywno Skype powyzej normalnego priorytetu) albo koligacje na rdzenie.
|
Skoro masz 4Mb to raczej nie wina łącza. Moi poprzednicy mają raczej rację najprawdopodobniej skype musi dostać więcej mocy obliczeniowej.
|
To nie jest też problem mocy obliczeniowej - tak jak mówiłem, połączenie przez jakiś czas jest doskonałe - dopiero po jakimś czasie zaczyna się psuć i coraz częściej trzeba się rozłączać i ponownie łączyć. Podejrzewam, że to wina Heroes'ów - i tu moje pytanie - czy ktoś wie jak ten problem rozwiązać? Czy ewentualnie jakiś inny komunikator by pomógł?
|
Możesz spróbować komunikatorów bazujących na XMPP(Jingle) Jabbin, PSI, GoogleTalk.
|
Ja używam TeamTalka (z własnym serwerem, ale można skorzystać z publicznego).
Jego zaletą podczas gry jest to że wszyscy słyszą wszystkich, co ma niebagatelne znaczenie przy grze zespołowej. Zapotrzebowanie na łącze i moc jest bardzo małe, już od 2kB/s (używa kodeka speex), wykorzystywane tylko gdy ktoś mówi. Bez problemu działało to z WoWem (i całą masą innych gier, CSS, DoW, W3 , Lineage2, Diablo itd) na procesorze 1Ghz. W starszych wersjach (2.x) program klienta mógł być jednocześnie serwerem. Pare kliknięć i jest komunikacja. Teraz jest to osobna usługa. Dane są rozsyłane jak w sieci P2P bezpośrednio między klientami albo tunelowane przez serwer (jeżeli stoimy za jakimś routerem). http://www.bearware.dk/ jest nawet klient w wersji x64 (ten sam instalator). |
Niestety TeamTalk również zaczyna przerywać po pewnym czasie. Macie jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?
|
A wiesz ze ostatnio tez mam taki problem?
TT w starej wersji 2.x nigdy nie przerywał (używałem ze 3 lata)...a w 3.x czasem mu sie zdarzy i to po lokalnej. To sie nazywa ulepszenie. |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 07:18. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.