![]() |
Reklamacja - czy wogóle mam jeszcze do niej prawo?
Witajcie!
Oto dziś odwiedziłem kumpla z lapkiem, chcąc paroma rzeczami podzielić się pare pobrać (wbrew pozorom legalnymi - filmy z naszego koła naukowego). Pamiętam że kupując komputer zamówiłem płytę z 2xLAN. Wyobraźcie sobie moje zdziwienie gdy zobaczyłem że go nie ma. Zacząłem oglądać sprzęt. Oto ogólna historia: Jego komputer zamawiałem w firmie komputronik ok 1.5 roku temu. Zamówiłem płytę ABIT AB9 PRO + inne cześci. Sprawa dotyczy tejże płyty. Komputer przyszedł poskładany znajomy miał obejrzeć sprzed popatrzeć czy się zgadza i owszem. Było by OK, gdyby nie to, że: - pudełko jest od AB9 (bez PRO) - płyta jest AB9 (ale okazuje się ze miedzy socketemT a ramem jest napis ABIT AB9 PRO - co miało wskazywać na właściwy produkt) Parę sekund w Google mówi mi: na tej płycie powinna być nalepka ABIT AB9 zasłaniająca napis AB9 PRO. Tyle że jej nie ma. Wniosek, ktoś przyciął sobie na tamte czasu jakieś 200zł. Stad moje pytanie, czy da się coś z tym zrobić, na podstawie jakiegoś prawa konsumenckiego, czy sprawa całkowicie przegrana i niestety przepłacona płyta o 200zł?? Mam jeszcze GW na płytę, jak też wszystkie papiery. |
teoretycznie masz pelne prawo reklamowac na podsawie niezgodnosci towaru z umowa
zgodnie z zapisem prawa objety chrona jestes przez dwa lata i jedyny temin dodatkowy to miesiac od zauwazenia niezgodnosci do jej zgloszenia sprawdawcy w praktyce bedziesz mial problem jezeli masz fakture, na ktorej jest wyszczgolniony drozszy model plyty i na plycie masz sticker sprzedawcy to masz bardzo duze szanse nic sam nie rozkrecaj, bo sie wypna ze przelozyles! |
Cytat:
Już szukam w internecie, więcej info o reklamacjach. zaraz może znajdę usatwę, jak wiem czego mam szukać :) W sumie jeżeli jest taka możliwość, przejdę się do UOKiK i porozmawiam z tą miła Panią, która już raz mi pomogła. Edit: http://www.money.pl/archiwum/poradni...,0,544745.html wystarczyło wpisać: "reklamacja 2 lata" :piwo: 4U @nimal |
Sądzę, że masz spore szanse na załatwienie sprawy pomyślnie ze względu na sklep - być może nie można tego uogólniać na wszystkie oddziały Komputronika, ale ja mam same dobre doświadczenia z lubelskim, podejrzewam, że w innych też tak raczej powinno być (sklep nie należy do najtańszych, ale osobiście lubię w nim kupować właśnie ze względu na jakość obsługi klienta i troskę o niego).
Sprawa jest dość prosta - f-ra mówi jedno, a fakty co innego. Ty to zauważyłeś w porę i zgłaszasz - ot, wszystko. Podejrzewam, że teraz mogą już tego modelu nie mieć, ale to już nie Twoja ani kolegi sprawa, kwota na f-rze jest wyszczególniona... :fiu: |
Sprawa jest ewidentna - miała być płyta o danej specyfikacji, jest inna. Na reklamację masz 2 lata, od momentu zauważenia nieprawidłowości 30 (lub 60) dni na jej zgłoszenie. Dodatkowo Komputronik raczej nie robi problemów w takich sprawach, więc możesz iść od razu do nich. Ewentualny rzecznik praw konsumenta to gdyby pojawiły się jakieś problemy.
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 05:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.