Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Hardware (https://forum.cdrinfo.pl/f105/)
-   -   PS2 fat32 (https://forum.cdrinfo.pl/f105/ps2-fat32-84812/)

Wojtek1990 18.01.2010 22:12

PS2 fat32
 
PS2 obsluguje tylko dyski w tym systemie plikow, tak ?
Wiec mozna sie pozegnac z najlepszymi tytulami tj. God of War II, Gran Turismo 4 (wiekszymi niz 4gb) na staruszka, czytanymi z dysku ?
Powiedzcie prosze ze jest na to jakis sposob ;D Czemu ja najpierw dzialam a potem mysle ;<

Berion 18.01.2010 23:32

PS2 obsługuje wyłącznie PFS, ale Tobie zapewne chodzi o HDL/HDA/OPNPS2LD - te nie używają żadnego systemu plików (poza konfigiem na PFS). ;) Tyle jeśli chodzi o gry z HDD na IDE bo jeśli z USB to tutaj to też jest bez znaczenia ponieważ gry są dzielone na woluminy po 1GB (po to jest potrzebny plik z indexem i dlatego mają takie dziwne nazwy).

Wojtek1990 19.01.2010 10:36

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1075770)
PS2 obsługuje wyłącznie PFS, ale Tobie zapewne chodzi o HDL/HDA/OPNPS2LD - te nie używają żadnego systemu plików (poza konfigiem na PFS). ;) Tyle jeśli chodzi o gry z HDD na IDE bo jeśli z USB to tutaj to też jest bez znaczenia ponieważ gry są dzielone na woluminy po 1GB (po to jest potrzebny plik z indexem i dlatego mają takie dziwne nazwy).

Wiec rozumiem ze istnieje jakis sposob na odpalanie takich gier - podzielone na jakies czesci i jakis program je scala :P?
PFS to skrot od czego ?

Berion 19.01.2010 12:22

Cytat:

Napisany przez Wojtek1990 (Post 1075826)
Wiec rozumiem ze istnieje jakis sposob na odpalanie takich gier - podzielone na jakies czesci i jakis program je scala :P?

O jakich częściach mówisz?

Dla np. HDL każda gra podzielona jest na partycje po 128MB, na których nie ma żadnego systemu plików. HDL wgrywa tylko swój plik konfiguracyjny/index na jakąś tam partycję na PFS (co by wiedzieć, które sektory to która partycja i które partycje to części danej gry).

Dla np. USBA każda gra jest podzielona na woluminy po 1GB na partycji/partycjach z systemem plików FAT32. Plik konfiguracyjny/index gier też (co by wiedzieć które części to która gra).

- - -

Tutaj też ciekawa rzecz: w przypadku HDL fragmentacja plików odbywa się na poziomie partycji, a nie sektorów. Nie mogłem kiedyś tego zrozumieć - jak to możliwe, żeby nie używać żadnego systemu plików, a do tego jak to możliwe, że dane są wgrywane ciurkiem po 128MB. W przypadku USBA sektorów, ale jeśli używamy OPNPS2LD to lepiej zdefragmentować dane z grami.

Generalnie rzecz biorąc w obu przypadkach fragmentacja danych to nieciekawe zjawisko i lepiej aby sektory na których leżą gry były "obok siebie", a nie porozrzucane po całym nośniku (ważna tutaj jest prędkość dostępu do danych, szczególnie ważna na USB1.1 który i tak jest znacznie wolniejszy niż x4 DVD - stąd rwanie FMV, czasem muzyki, długie loadingi itd.).

- - -

I tak, można to potem połączyć. WinHIIP od razu skleja części w jeden plik jeśli wybierzemy opcję kopiowania gry w drugą stronę (czyli z PS2 HDD na PC HDD). Części dla USBA można połączyć samemu bo można to zroić na poziomie plików a nie sektorów na danym urządzeniu, np. A.F.7 Merge (w Windowsie i Linuxie są już jakieś do tego narzędzia pod cmd/terminal, ale ja przywykłem do powyższego).

Cytat:

PFS to skrot od czego ?
Bo ja wiem? PlayStation File System? Strzelam. ;)

Wojtek1990 19.01.2010 23:38

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1075843)
O jakich częściach mówisz?

Dla np. HDL każda gra podzielona jest na partycje po 128MB, na których nie ma żadnego systemu plików. HDL wgrywa tylko swój plik konfiguracyjny/index na jakąś tam partycję na PFS (co by wiedzieć, które sektory to która partycja i które partycje to części danej gry).

Dla np. USBA każda gra jest podzielona na woluminy po 1GB na partycji/partycjach z systemem plików FAT32. Plik konfiguracyjny/index gier też (co by wiedzieć które części to która gra).

- - -

Dokladnie o to mi chodzilo. Nie jestem az tak wdrozony w temat konsol zeby sprecyzowac dobrze pytanie ;D Dzieki wielkie ;-)


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.