Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Konwertowanie NTSC do Pal - Problem (https://forum.cdrinfo.pl/f106/konwertowanie-ntsc-pal-problem-85326/)

Devilson131313 03.03.2010 19:46

Witam mam taki problem. Mam konsolę przerobioną exploitem FMCB z esr'em 9b bez jakiegokolwiek chipa. Przerabiałem ją samemu za pomocą oryginału i przerobionej wersji gry "Agent Under Fire" za pomocą swap tricka. Mam grę final fantasy xii, która jest w ntsc. Zrobiłem jej obraz i chciałem zmienić na PAL. Gdy patchowałem obraz programem "ps2_vfix" i potem ESR'em, gra działała ale obraz był rozciągnięty po za telewizor, co uniemożliwiało jakąkolwiek grę. Poszukałem trochę w google'ach to znalazłem "ps2_ntsc2pal_yfix" ale po spatchowaniu nim gra wcale nie działała tylko był czarny ekran. Zawsze dla sprawdzenia obraz gry sprawdzałem w emulatorze pcx2 ale tam on tez nie ruszył. W tutorialu na stronie głównej podaliście jeszcze jeden program a mianowicie "ps2_pal2ntsc_yfix", tylko że to jest pal to ntsc, a nie ntsc to pal. Co mogę zrobić, żeby zmienić tą grę z ntsc na pal i usunąć to rozciągnięcie obrazu. Nie interesują mnie odpowiedzi w stylu "kupić nowy telewizor", albo kupić grę w wersji PAL. Jeśli taki temat już był to z góry przepraszam za dublowanie go.

- - -

Prawdopodobnie znalazłem rozwiązanie problemu. Po patchowaniu przez "ps2_vfix" zostaje edytowany SLUS_XXX.XX, natomiast SYSTEM.CNF zostaje nie ruszony. Gdy wypakuje SYSTEM.CNF i edytuje w notatniku są tam trzy linijki "BOOT2 = cdrom:\... itd., VER = ... i VMODE = NTSC" gdy po patchowaniu edytuje vmoda w system.cnf z ntsc na pal, to problem rozciagniecia obrazu w poziomie powinien być rozwiązany. Na razie nie mam czystej płyty do nagrania edytowanego obrazu więc nie potwierdzę swojej teorii. Ehhhhh... Niestety to nie pomogło po zmianie VMODE z ntsc na pal w system.cnf i spatchowaniu gra nie działa jest czarny ekran.

Berion 04.03.2010 10:53

Nie chcę Ciebie martwić, ale właśnie jesteś zmuszony kupić normalny telewizor z obsługą NTSC. ;] Te programy nie zawsze Ci będą działać jak trzeba, po za tym one wcale nie zmieniają NTSC na PAL tudzież odwrotnie - widać FF12 jest jedną z nich.

Devilson131313 04.03.2010 20:30

Znalazłem inny sposób. Odpalam program Graphics Mode Selector v0.23u i w wyświetlaniu przełączam na tryb "pal-ni to pal-i..." zapisuje to ustawienie i obraz w grze wtedy przestaje być rozciągnięty w pionie ale wtedy filmy trochę krzaczą dzwięk. Nie wiem może to wina synchronizacji w takim trybie lub zmniejszona delikatnie ilość klatek. Co do NTSC i PAL-60 mam w domu jeszcze dwa telewizory obsługujące te tryby. Jeden z nich ma pod panelem potencjometr do synchronizacji obrazu więc tam działa wszystko najlepiej bo przekręcam go w zależności czy pal-50, pal-60 czy ntsc (no oprócz tego że w ntsc jest obraz czarnobiały ale to redukują już w/w programy). Drugi natomiast we wszystkim co ma 60hz dostaje lekkiej panoramy czyli dochodzą czarne pasy u góry i dołu, ale to też nie robi problemu bo też wszystko działa. Śmieszne jest to, że ten telewizor co nie obsługuje 60hz jest nowszy od tego z potencjometrem na którym wszystko chodzi najlepiej. Fakt nie są to nowe telewizory bo mają z 15-10 lat. Kiedyś miałem ten sam problem z x360 ale to rozwiązałem monitorem gdzie obraz mam teraz ustawiony na 1280x1024 czyli troszkę więcej w pionie niż 720p. Zależało mi co prawda, żeby to wszystko śmigało na tym tv co nie obsługuje 60hz bo ma największy kineskop. Cóż nie można mieć wszystkiego. Bo jeśli chodzi o podłączanie PS2 do monitora to za dużo z tym jest kombinacji, a nikt nie postarał się o zrobienie normalnego kabla takiego jaki był dodawany w oficjalnym bundle linuxa do ps2. Heh jeśli chodzi o telewizor to jak odłożę trochę pieniędzy to kupię sobie jakiegoś nie dużego lcd'ka z full hd ale na razie takich oszczędności nie mam. :P Pozdrawiam.

Berion 04.03.2010 22:16

Gdzie moja głowa. Zapomniałem o GSM. :)

Cytat:

Napisany przez Devilson131313 (Post 1085531)
no oprócz tego że w ntsc jest obraz czarnobiały

Podłącz przez RGB i będzie w kolorze.

Cytat:

iedyś miałem ten sam problem z x360 ale to rozwiązałem monitorem gdzie obraz mam teraz ustawiony na 1280x1024 czyli troszkę więcej w pionie niż 720p.
Troszkę? Ja bym na tak rozciągniętym ekranie nie mógł grać. Mnie już wadzi 16:10, a co dopiero takie zaburzenia proporcji: od tego już lepszy byłby CRT mimo, że to SD.

Devilson131313 04.03.2010 23:30

Powiem że nie ma z tym problemu na x360 bo to 1280x1024 jest tylko w samym dashu gdzie on się dopasowywuje nie powodując rozciągnięcia ikonek tylko samą jego tapetę. W grach rozdziałka to 1280x720 i czarne pasy u góry i dołu więc propocjonalne 16:9 i nie grozi mi to, że postacie będą wysokie i chude jak tyczki :P.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.