Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   Save'owanie na mass, radshell nie czyta skryptów (https://forum.cdrinfo.pl/f106/saveowanie-mass-radshell-nie-czyta-skryptow-86568/)

Adamur1105 23.08.2010 14:16

Save'owanie na mass, radshell nie czyta skryptów
 
Witam miałem problem z god of war (savowanie) więc zamiast kupować oryginalną kartę pamięci wziąłem się za szukanie jakiegoś innego sposobu. Znalazłem tutorial na tej stronce i wziąłem się za robotę. Robię to tak ulelfa wrzuciłem na pendriva do folderu SWAPMAGIC nazwałem go "SWAPMAGIC.elf". Wiec gdy włączam swapa od razu włącza mi się ulelf. następnie zmieniam płytki wkładam god of wara, otwieram go przez ulelf płytka zaczyna się kręcić i włączam radshella. No i teraz mam problem. Na pendriva wrzuciłem folder redshel do którego skopiowałem także skrypt uruchamiający emulator tak jak napisano w tutorialu zamieniając tylko nazwę pliku img i tego z cyferkami na koncu ;). Folder z emulatorem wrzuciłem na pendriva. Zmodyfikowałem plik redshell.rsh. No i gdy teraz wpisuję script (nazwa skryptu) to redshell wyrzuca komunikat "unable to open file (ścieżka do pliku)". Korzystam z linuksa i zmodyfikowałem skrypt aby był wykonywalny dla wszystkich użytkowników (nie wiem czy to coś zmienia dla konsoli). skrypt uruchamiający emulator w moim przypadku wygląda tak:
"run mass:mcsioemu/launcher/McEmu.elf -ioprp=cdrom0:\IOPRP300.IMG;1 -pfs=mass:/ cdrom0:\SCUS_793.99;1"

A ten radshell zmodyfikowany tak:
"fontsize 0.6
border 2 2
iopreset

#load rom0:XSIO2MAN
#load rom0:XMCMAN
#load rom0:XMCSERV

load rom0:SIO2MAN
load rom0:MCMAN
#load rom0:MCSERV

load int:iomanx.irx
load int:filexio.irx

load usbd.irx
load usbhdfsd.irx

cls
version
"
Proszę o jakąś pomoc. Co robię nie tak ??

Przepraszam za stworzenie dwóch tematów (wina internetu), proszę o usunięcie jednego

Berion 23.08.2010 17:42

Chcesz załadować moduły do obsługi USB z USB? Sprytne. ;] Co prawda Radshell ma tam swoje, chyba bindowane (load int dla modułów usb), ale jeśli nie obsłużą Twojego np. pendrive'a to i skryptu też stamtąd nie załadujesz. Nie wiem jak to w końcu jest z 0.6. Uruchom go i wpisz devlist aby wyświetlić listę aktualnie obsługiwanych media.

Skoro używasz Linuksa to przy zapisie pliku uważaj na kodowanie. Domyślnie w chyba każdym jest UTF-8 z enterami CR (albo LF, nie pamiętam :P), muszą być windowsowe czyli CRLF i tekst w ANSI.

Skasuj CLS bo nie wiadomo w ogóle czy on ten radshell.rsh wczytał. Chociaż jeśli nie wysypał errorami to raczej tak. Unable bla bla bla, który wystąpił świadczy np. o tym że usb nie został zamontowany (czyli coś nie tak z modułami). Możesz zrobić DIR mass: i powinień wylistować to co masz na pendraku.

Skrypt emulatora wygląda na poprawny. Dodaj jednak -nobuf inaczej nie nacieszysz się vmc w tej grze. ;]


PS: Nie używaj Swap Magic'a, wgraj FMCB. Po co się tak mordować? Skoro konsolę masz PAL (tak podejrzewam), a GoW w NTSC to zrób kopię wtedy i spatchuj ESR Disc Patcherem.

Adamur1105 23.08.2010 20:09

no faktycznie *****na próba :) radshel nie wykrywa mi pendriva, ale skopiowalem ten folder na nie oryginalna kartę pamięci. Tylko wytlumacz mi jeszcze pliska jak zrobić z tym kodowaniem? linuks ma UTF-8 z enterami LF, tylko nie moge podczas zapisywania znaleźć kodowania CRLF i o co chodzi z tym że tekst ma być w ANSI. Aha no i w tutorialu jest napisane: "Wyłącza tworzenie buforów z danymi "ratunkowymi", których koniecznie potrzebują niektóre gry (np. seria God of War, Tony Hawk Pro Skater)" Z czego wynika żeby nie używać tego nobuf, czy źle zrozumiałem?

Berion 23.08.2010 20:30

CR/LF/CRLF (albo jakoś tak, podobnie - mnie się zawsze mylą te nazwy) to sposób zapisu enterów. Te właściwe które nas interesują to 0D0Ah. Kodowanie przestawić z UTF-8 na bodajże Win-1250. Wszystkie pliki konfiguracyjne aplikacji na PS2 muszą być tak zapisywane (za wyjątkiem OPL gui branch i MCA v2.0, gdzie jest właśnie UTF-8).

Każdy szanujący się edytor tekstowy takie opcje posiada. Obecnie mam gnome'a, ale kiedyś używałem kedit i tam na pewno można było. Jeśli sobie nie możesz poradzić to zainteresuj się programmers notepad albo edit pad pro (pod windę, ale powinny działać na wine).

- - -

W przypadku np. God of War właśnie używać. Tzn. używać tego przełącznika który wyłącza te bufory.

Adamur1105 23.08.2010 20:39

zakodowałem jako ten windows-1258. Wrzuciłem skrypt odpowiednio przerobiony bo teraz program mam na mc0. Wygląda na to że mcemu się włącza, płyta zaczyna się kręcić i wyskakuje białe okno z czego wnioskuje że nie może zlokalizować tych plików img i elf. Ale nazwy sprawdzałem kilka razy i są dobre. Próbowałem także z wcześniej otworzoną płytą i tak samo. Tak wygląda teraz skrypt:
"run mc0:mcsioemu/launcher/McEmu.elf -ioprp=cdrom0:\IOPRP300.IMG;1 -nobuf -pfs=mass:/ cdrom0:\SCUS_793.99;1" Co może być źle ??

Berion 23.08.2010 20:47

Używasz Swapa tak? A czy nośnik został zweryfikowany przez napęd jako PS2DVD? Jeśli nie to emulator nie ma w ogóle dostępu do płyty. Po to są blokady/wyciąganie "na chama" tacki aby napęd się nie pokapował że podmieniony został nośnik. To raz. Dwa: GoW jest na DVD9, czyli jego TOC przekracza prawie dwukrotnie TOC Swapa. Nie odpalisz tej gry w ten sposób.

Za pomocą ESR też nie bo emu z nim konfliktuje.


Pozostaje Ci modchip. Możesz też spróbować z HDP, ale chyba nic z tego nie będzie. Także chyba będziesz musiał go z USB/IDE odpalić albo zripować do DVD5 i odświeżyć TOC (bo i tak będzie za duży). Sorry, że dopiero teraz o tym piszę ale dopiero teraz mi się to przypomniało.

Adamur1105 23.08.2010 21:02

No ale przecież normalnie grę mogę uruchomić przez swapa i wszystko śmiga a problem jest tylko z savowaniem więc dlaczego przy odpaleniu gry nie ma to znaczenia a wyszukiwaniu plików na płycie już przeszkadza??

Berion 23.08.2010 21:59

A więc wydało się, masz pirackiego ripa. :P

Adamur1105 23.08.2010 22:35

Wystarczy że miałbym zripowaną kopię zapasową oryginału :). Czy ze zripowaną płytą trzeba coś modyfikować w skrypcie ??

Berion 24.08.2010 20:09

Nie trzeba ponadto co napisałem.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 20:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.