Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Homebrew (https://forum.cdrinfo.pl/f106/)
-   -   PS3 i emulgatory ;) (https://forum.cdrinfo.pl/f106/ps3-emulgatory-86650/)

Berion 09.09.2010 00:00

PS3 i emulgatory ;)
 
Na kościach flash są foldery ps2 emu, psp emu z bardzo intrygującą zawartością. :D FW 3.41 na konsoli już dawno pozbawionych EE+GS tudzież EE.

Ciekawe czy jest to tylko pozostałość czy całkiem sprawna aplikacja, uśpiona, czkająca na lepsze czasy... Tak samo PSP, ciekawe czy jest to jakaś okrojona wersja zdolna odpalać tylko Minisy czy może coś więcej.

A gdzie emulator TG16? Japończycy mają...

sobrus 09.09.2010 08:25

Też jestem ciekaw.
PS3 to obecnie taki kastrat, w porównaniu z tym co było, że aż strach.
Ale obawiam sie, że niestety może być za słaba, aby programowo zaemulować PS2.
Chociaż... dużo zależy od programistów :) Do emulacji PSX wystarczył nawet Dreamcast :)

Symeonius 09.09.2010 09:34

skoro sony tak wielce zapowiada co jakis czas emulacje PS2 i PS1 to cos w tym musi byc.
Mozliwe ze juz gdzies tam jest juz to w konsoli z którymś updatem zostalo zamieszczone i tylko sony czeka na dobry moment. A my musimy czekac az ktos wkoncu przetrzepie ten ich kod i rozkmini co i jak

Berion 09.09.2010 11:14

Cytat:

Napisany przez Symeonius (Post 1117023)
skoro sony tak wielce zapowiada co jakis czas emulacje PS2 i PS1 to cos w tym musi byc.

Przecież emulacja PSXa jest i była. lol

Kwestią jest PS2 i PSP (w Japonii mają też TG16).

M@X 09.09.2010 12:08

PS2EMU to pewnie pliki do emu dla wersji 60 GB - w koncu ja na swoejj dalej gram w gry z PS2, nikt tej wlasnosci nie zablokowal (bo bylaby to podstawa do zwrotu sprzetu).

PSPEMU po mojemu to obsluga gier dla PSX i PSP jednoczesnie - sa w koncu w formacie zgodnym z PSP (screeny itd.).

sobrus 09.09.2010 12:57

Pomyślmy
- 4 lata po premierze PS3 nie ma programowego emulatora PS2 i jakoś nikomu to nie przeszkadza.
- Sony wciąż okraja możliwości konsoli i redukuje koszty produkcji
- teraz Sony musi uporać sie z nowym problemem - piractwem. A wiadomo że kokosów na PS3 chyba nigdy nie robili...

Moim zdaniem raczej już sie nie pojawi...bo po co?
W gry z PS2 z każdym rokiem coraz mniej osób chce grać, można powiedzieć że to juz starocie. A obecna generacja konsol też przecież juz sie starzeje i za 2-3 lata pewnie nadejdą nowe.

Nie sądze też by PS4 miało emulator PS3, chyba że będą po prostu sprzętowo zgodne jak Wii i GameCube (i mysle ze tak moze byc).
Sprzętowy byłby za drogi, a programowa emulacja Cell jest.... troche szalonym pomysłem :)

Myśle że MS zechce rozwijać architekture X360 (co jest tanie i wykonalne, powiedzmy 6 rdzeni i nowy GPU).
A z PS4 to nie wiem... straty Sony z powodu PS3 zapewne popchną ich w kierunku uproszczenia sprzętu. Teoretycznie.

M@X 09.09.2010 13:08

Kwestia podejscia - ja nie wyobrazam sobie PS3 bez emulacji PS2. Skoro gram w MGS 4, to chce tez moc grac w 1 2 i 3. Skoro gram w God of War 3, to chce tez grac w 1 i 2. I tak dalej, i tak dalej...

sobrus 09.09.2010 13:18

Byc moze Sony nie chce sie przyznać, że na taką emulacje PS3 jest za słabe.
A wtedy ludzie zaczną sie pytać : jak to PS3 za słabe? Przecież jest mocniejsze od X360 który emuluje pierwszego X-a.

Ale PS2 i PS3 to skomplikowane i bardzo różne twory. A X360 i X mają tylko różną architekture CPU a poza tym można powiedzieć, że są podobne.

Do emulacji PS3 ma do dyspozycji tylko jeden główny rdzeń Cella. Może sie wspierać pozostałymi rdzeniami, ale tylko wspierać. Bo nie da sie uruchomić normalnego programu na DSP.
A PS2 o ile pamietam to wieloprocesorowa skomplikowana konstrukcja, która nawet dzisiejsze PCty sprowadza na ziemię.

Spójrzmy na obóz MS. Tam do emulacji jest jeden procek bez żadnych pomocniczych.
Emu jest dużo prostsze. ALU jest emulowane na ALU. Rozkazy FPU wykonywane na FPU (które w X360 jest bardzo mocne). A rozkazy GPU nVidii są tłumaczone na Xedosa (oba procesory są w jakimś stopniu zgodne z DirectX więc to nie problem uruchomić kod z Pixel Shader 1.1 na 3.0).
I mimo że emulują to 3 rdzenie podobne do tego głównego z Cell - To i tak czasem zwalnia....

Cell jest jedym słowem nieco za słaby do emulacji, ale bardzo szybki do grafiki 3D. Gdyby miał 3 rdzenie PPC i 3 DSP to by problemu żadnego nie było.

To oczywiście moje przypuszczenia. Dreamcast też był słaby do emulacji a mimo to PSX zasuwało (Bleemcast). Choć mój telefon lepiej emulował SNESa i odtwarzał filmy niż robił to DC...
Dlatego nigdy nic nie wiadomo...

loki7777 09.09.2010 13:43

Co do ps2 to nie wyobrazam sobie zycia, a patrzac na scene i ilosc osob obserwujacych co sie dzieje, to raczej masa ludzi ma podobne podejscie do mnie.

DejaVu 09.09.2010 18:07

Ja moją ps2 wraz z grami-dałem w prezencie dla 9letniego bratanka :sciana:
A xboxa 360 dla bratanka 17letniego :hmm: chyba mnie po...ło :>

Berion 09.09.2010 19:35

Cóż... ;p


;]

DejaVu 09.09.2010 19:37

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1117096)
Cóż... ;p


;]

Ale serii MGS :nie: - po moim trupie :hahaha:

ethar 14.03.2011 15:28

Dawno się nikt nie wypowiadał... Więc jak teraz wygląda wersja emulatorów?

Gdzieś w necie wyszperałem filmik gdzie jakiś rusek odpala China Wars z PSP na PS3, czy to był fake czy też nie?

I jak wygląda sprawa emulatora PSX'a ? Wiem że jest parę i emulują sprawnie PSX'a ale czy coś więcej? Skalowanie do HD? Czy jakieś filtry ?

Berion 14.03.2011 16:28

Wygląda tak jak wyglądała, czyli nijak. ;)

Wszystkie te emulatory to porty na odwal się. Byle by coś działało; z koszmarnym interface'm użytkownika.

ethar 15.03.2011 01:05

Właśnie zauważyłem przeglądając PSX-Scene... Czy pisanie pod PS3 jest aż tak trudne, aby nie było można zrobić czegoś porządnie? Bo jak na razie scena nie ma wiele do zaoferowania (może poza menadżerami...) Wygląda trochę tak... może nie tyle co ubogo, bo i tak ma więcej emulator od PS2... co biednie, nie dopracowanie.


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 03:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.