Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Nagrywanie/kopiowanie gier na konsole (https://forum.cdrinfo.pl/f104/)
-   -   Trzy pytania dotyczące pirackich gier... (https://forum.cdrinfo.pl/f104/trzy-pytania-dotyczace-pirackich-gier-88917/)

ManiakPs2 30.05.2011 23:29

Trzy pytania dotyczące pirackich gier...
 
Witam, od wielu lat gram na konsolach Psx, Ps2 oraz Gamecube. Postanowiłem zadać pytanie, które chyba nikt jeszcze nie zadał na tym forum.

W moim życiu często grałem na płytach pirackich ściągniętych z internetu lub skopiowanych od innego pirata. Zdarzało mi sie też kopowanie z orginalnych płyt. Do czego zmierzam.

1. Czy zauważyliście jakieś róźnice w graniu na pirackich płytach a oryginałach?

2. Czy gry ściągnięte z internetu często miewają błędy czy raczej przeważnie są bez błędów?

3. Gdybyście mieli pieniądze to wolelibyście kupić sobie oryginał czy ściągnąć 100 gierek z neta?

Osobiście zdarzyło mi się nie raz, że gra ściągnięta miała błędy lub w cale się nie uruchomiała. Nigdy mi się nie przytrafiło, żeby gra skopiowana z oryginały miała jakieś błędy.

Pozdrawiam

Bardzo bym prosił o sensowne odpowiedzi.

Berion 31.05.2011 11:40

Cytat:

Napisany przez ManiakPs2
1. Czy zauważyliście jakieś róźnice w graniu na pirackich płytach a oryginałach?

To zależy od wielu czynników m.in od docelowej konsoli, sposobu uruchamiania na niej kopii itd.

Nigdy kopie gier z konsol nie są 1:1 - tak się nie da dlatego, że płyta ROM zawiera różne informacje, których nie da się skopiować i/lub nagrać na -R/RW/RE. Zwykle są to informacje związane z zabezpieczeniami (rozpoznawaniem przez konsolę czy płyta jest oryg. czy nie).

Nie zawsze jest też możliwe wykonanie kopii 1:1 danych. Kilka przykładów: DC używa płyt GD-ROM. Nie ma na rynku płyt GD-R (G), są tylko GD-R (A) a i też tylko dla deweloperów na zamówienie (a raczej były bo to już zamierzchłe czasy). Na CD nie zmieści się 1GB (nie miałem do czynienia nigdy z Plextorowym Giga-Rec ale szczerze wątpię aby DC zdolny był to odczytać). A więc trzeba gry ripować, z np. filmików lub muzyki. Do tego dochodzi kwestia sposobu uruchamiania gier, kiedyś przez Utopię, później wymyślono jak zrobić z nich tzw. autobooty - a więc znów dodatkowe dane, stare poprzesuwane i powycinane. Przykład drugi: Xbox. Kopie pozbawiane były partycji z DVD-Video (nie było potrzeby jej zostawiać, tylko utrudniało ponowne kopiowanie bo ogłupiało napęd). Przykład trzeci: PS2. Dla programu ESR modyfikuje się tablicę UDF. Przykład czwarty: PSX. Patchowanie funkcji sprawdzających dane subkanałowe/libcrypt I/II/III/IV.

Cytat:

2. Czy gry ściągnięte z internetu często miewają błędy czy raczej przeważnie są bez błędów?
To zależy od pirata, który grę wystawiał. Jego wiedzy i jego intencji. Najczęściej wiedza jest znikoma, a więc i kopia i w jakiś sposób 'upośledzona'. Tym bardziej nie warto ściągać gier z internetu.


Pytanie 3 jest bezsensowne. :P

- - -

Cytat:

Napisany przez grzeniu
Zapoznaj się z regulaminem tego forum. Regulamin ów zabrania dyskusji na tematy związane z pirackim oprogramowaniem, tudzież takimi grami

Tym razem uważam, że to przesada. ManiakPs2 napisał tylko, że wielokrotnie grał lub kopiował. Jego sumienie. Ale co ważniejsze, nie jest to temat typowo związany z piractwem - interesuje go kilka informacji na temat porównania kopii pirackich do kopii bezpieczeństwa. Nie widzę w tym nic złego. W jakim celu to też nie powinno nas interesować.

Edukujmy, nie cenzurujmy. ;)


Przeniosłem pozostałe posty do Śmietnika.

pali 31.05.2011 12:52

Berion, a czy zdarzyło - jest możliwe, aby "pirackie" gry na konsole miały zaszyty "złośliwy" soft?

Co do PC odpowiedź jest oczywista, a jak wiesz, o konsolach nie mam pojęcia, stąd pytanie, z ciekawości.

ManiakPs2 31.05.2011 16:40

Berion bardzo dziękuję za szczegółowe odpowiedzi.Czyli grając na kopi mogę zauważyć czasami zwolnienie FPS? Pogorszone textury i gorszy dźwięk? Czy raczej różnice dla zwykłego gracza są niezauważalne?

Jak wy to widzicie? Bo mi się wydaje że przy graniu na kopiach animacja czasami chrupie.

Pozdrawiam

Berion 31.05.2011 17:57

Cytat:

Napisany przez pali (Post 1164068)
Berion, a czy zdarzyło - jest możliwe, aby "pirackie" gry na konsole miały zaszyty "złośliwy" soft?

Możliwe jest. Nigdy dotąd w pirackich grach nie zdażyło się aby ktoś zaszczepił coś na lewo (disassemblerka "egzków" tak egzotycznych platform wymaga sporej wiedzy i czasu - gra nie warta świeczki, więc nikt się tym nie bawi). Było kilka przypadków kiedy homebrew brickowało konsolę. Pierwszy raz na NDSa, nie pamiętam, ale chyba chodziło o jakiś soft związany z flashlinkerami, zaraz po nim na PSP, rzekomy downgrader, później cisza aż do czasu PS3 i fałszywego emulatora PSP (na szczęście można wgrać fw w trybie Recovery).

Pomijając tych kilka przypadków, można powiedzieć że nie było. Ale na pewno będą. Obecnie konsole przechowują numery kart płatniczych (przy okazji: Sony mimo że się wypiera, wg. mnie musiało zapisywać CCV2 - w konsoli tego nie mam, a przy zapamiętaniu ustawień więcej się nie pyta o te dane), loginy i hasła do serwisów, szczegóły transakcji etc. To tylko kwestia czasu kiedy komuś przyjdzie do głowy napisanie jakiegoś syfu.

Na przykładzie PS3: wystarczy napisać jakąś popularną aplikację (Backup Manager? Taki przykład - obecnie byłoby ciężko bo konkurencja jest mocna). Ludzie bezwiednie instalują ją sobie na konsoli, a ta np. wysyła w siną dal xRegistry.sys. Kilkaset kilo to niczym pierdnięcie przy obecnych łączach. I już mamy sporą bazę darmowych gier (handel kontami), odbanowywanie konsol itd. Scenariusz jak najbardziej realny. Dlatego nie jest mądrze na otwartym systemie podpinać je beztrosko do sieci, używając homebrew o zamkniętym kodzie źródłowym. To samo można zrobić na poziomie CFW (ile osób wgrało CFW z podmienionymi certyfikatami i ustawiło zewnętrzne DNS na prywatne serwery? No właśnie...).

Cytat:

Napisany przez ManiakPs2 (Post 1164106)
Berion bardzo dziękuję za szczegółowe odpowiedzi.Czyli grając na kopi mogę zauważyć czasami zwolnienie FPS? Pogorszone textury i gorszy dźwięk?

Freezy i/lub zwolnienia animacji na kopiach to kwestia jakości nośnika, ilości błędów, jakości lasera w konsoli (różne konsole mają różne lasery, jest mnóstwo modeli i do tego dochodzi jeszcze kwestia zużywania się ich), zabrudzeń na soczewkach (wewnątrz też), smaru na prowadnicach itd. To samo tyczy się oryginalnych nośników, tyle że tam błędów jest znacznie mniej i dane nie ulegają degradacji wraz z upływem czasu (nie w tym tempie).

Gorszy dźwięk/jakośc filmików lub ich całkowity brak to kwestia tego czy ktoś coś downsamplował/wycinał czy nie.

ManiakPs2 31.05.2011 19:37

Cytat:

Freezy i/lub zwolnienia animacji na kopiach to kwestia jakości nośnika, ilości błędów, jakości lasera w konsoli (różne konsole mają różne lasery, jest mnóstwo modeli i do tego dochodzi jeszcze kwestia zużywania się ich), zabrudzeń na soczewkach (wewnątrz też), smaru na prowadnicach itd. To samo tyczy się oryginalnych nośników, tyle że tam błędów jest znacznie mniej i dane nie ulegają degradacji wraz z upływem czasu (nie w tym tempie).

Gorszy dźwięk/jakośc filmików lub ich całkowity brak to kwestia tego czy ktoś coś downsamplował/wycinał czy nie.
Ale ja mam na myśli kopie odpalane z HDD gier komputerowych oraz gry na nowych konsolach (przerobionych) i płytach bez rys z najwyższej półki.

Czy w takich przypadkach mogą być jakieś różnice w gameplay'u?

Ja kupuje oryginały ale przeważnie gram na ich kopiach w celu oszczędzania oryginału.

Berion 31.05.2011 19:52

Z dysku twardego (pomijając natywną obsługę obrazów z HDD w Xbox 360 i gier z PlayStation Store na PS3) może być różnie bo po drodze jest loader. Nie wszystkie gry są kompatybilne i różne niuanse mają takie rozwiązania (na Xbox'ie chyba 100% działa poprawnie).

O płytach już napisałem wyżej.

I trzeci raz napiszę jeszcze raz to samo: zależy czy downsample'owane lub wycięte są muzyka/filmiki - jeśli są to "różnica w gameplay'u" jest chyba oczywista? ;)

ManiakPs2 31.05.2011 20:44

Cytat:

Z dysku twardego (pomijając natywną obsługę obrazów z HDD w Xbox 360 i gier z PlayStation Store na PS3) może być różnie bo po drodze jest loader. Nie wszystkie gry są kompatybilne i różne niuanse mają takie rozwiązania (na Xbox'ie chyba 100% działa poprawnie).
Napisałem wcześniej że chodzi mi o gry na PC z HDD.


Cytat:

I trzeci raz napiszę jeszcze raz to samo: zależy czy downsample'owane lub wycięte są muzyka/filmiki - jeśli są to "różnica w gameplay'u" jest chyba oczywista? ;)
Pisałem wyraźnie w pierwszym poście, że chodzi mi o kopie płyt z oryginałów. Więc chyba logiczne, że nic nie jest wycięte?

Berion 01.06.2011 11:29

Jeśli PC i ze swoich oryg. płyt to różnicy żadnej nie zauważysz (zakładając, że kopia "1:1", słyszałem o grach które po zaaplikowaniu "cukierka" specjalnie się bugują).

arcade 01.06.2011 23:39

Cytat:

Napisany przez ManiakPs2 (Post 1164139)
Ale ja mam na myśli kopie odpalane z HDD gier komputerowych oraz gry na nowych konsolach (przerobionych) i płytach bez rys z najwyższej półki.

Czy w takich przypadkach mogą być jakieś różnice w gameplay'u?

Ja kupuje oryginały ale przeważnie gram na ich kopiach w celu oszczędzania oryginału.

:>

Zdecyduj się o co ci biega bo orginały na PC odpalasz jak widzę z kopi na HDD,czyli w wirtualnym napędzie bodajże.

A nowe konsole tzn. np. co - bo raczej nie robisz kopi Blu-Ray i nie wypalasz tylko tez odpalasz z HDD w BDemu.

A więc w obydwóch przypadkach są one juz obecnie pod tym względem trochę zwichrowane i już ktoś się o to samo pytał ,"czemu frezuje itp".


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.