![]() |
Trzy pytania dotyczące pirackich gier...
Witam, od wielu lat gram na konsolach Psx, Ps2 oraz Gamecube. Postanowiłem zadać pytanie, które chyba nikt jeszcze nie zadał na tym forum.
W moim życiu często grałem na płytach pirackich ściągniętych z internetu lub skopiowanych od innego pirata. Zdarzało mi sie też kopowanie z orginalnych płyt. Do czego zmierzam. 1. Czy zauważyliście jakieś róźnice w graniu na pirackich płytach a oryginałach? 2. Czy gry ściągnięte z internetu często miewają błędy czy raczej przeważnie są bez błędów? 3. Gdybyście mieli pieniądze to wolelibyście kupić sobie oryginał czy ściągnąć 100 gierek z neta? Osobiście zdarzyło mi się nie raz, że gra ściągnięta miała błędy lub w cale się nie uruchomiała. Nigdy mi się nie przytrafiło, żeby gra skopiowana z oryginały miała jakieś błędy. Pozdrawiam Bardzo bym prosił o sensowne odpowiedzi. |
Cytat:
Nigdy kopie gier z konsol nie są 1:1 - tak się nie da dlatego, że płyta ROM zawiera różne informacje, których nie da się skopiować i/lub nagrać na -R/RW/RE. Zwykle są to informacje związane z zabezpieczeniami (rozpoznawaniem przez konsolę czy płyta jest oryg. czy nie). Nie zawsze jest też możliwe wykonanie kopii 1:1 danych. Kilka przykładów: DC używa płyt GD-ROM. Nie ma na rynku płyt GD-R (G), są tylko GD-R (A) a i też tylko dla deweloperów na zamówienie (a raczej były bo to już zamierzchłe czasy). Na CD nie zmieści się 1GB (nie miałem do czynienia nigdy z Plextorowym Giga-Rec ale szczerze wątpię aby DC zdolny był to odczytać). A więc trzeba gry ripować, z np. filmików lub muzyki. Do tego dochodzi kwestia sposobu uruchamiania gier, kiedyś przez Utopię, później wymyślono jak zrobić z nich tzw. autobooty - a więc znów dodatkowe dane, stare poprzesuwane i powycinane. Przykład drugi: Xbox. Kopie pozbawiane były partycji z DVD-Video (nie było potrzeby jej zostawiać, tylko utrudniało ponowne kopiowanie bo ogłupiało napęd). Przykład trzeci: PS2. Dla programu ESR modyfikuje się tablicę UDF. Przykład czwarty: PSX. Patchowanie funkcji sprawdzających dane subkanałowe/libcrypt I/II/III/IV. Cytat:
Pytanie 3 jest bezsensowne. :P - - - Cytat:
Edukujmy, nie cenzurujmy. ;) Przeniosłem pozostałe posty do Śmietnika. |
Berion, a czy zdarzyło - jest możliwe, aby "pirackie" gry na konsole miały zaszyty "złośliwy" soft?
Co do PC odpowiedź jest oczywista, a jak wiesz, o konsolach nie mam pojęcia, stąd pytanie, z ciekawości. |
Berion bardzo dziękuję za szczegółowe odpowiedzi.Czyli grając na kopi mogę zauważyć czasami zwolnienie FPS? Pogorszone textury i gorszy dźwięk? Czy raczej różnice dla zwykłego gracza są niezauważalne?
Jak wy to widzicie? Bo mi się wydaje że przy graniu na kopiach animacja czasami chrupie. Pozdrawiam |
Cytat:
Pomijając tych kilka przypadków, można powiedzieć że nie było. Ale na pewno będą. Obecnie konsole przechowują numery kart płatniczych (przy okazji: Sony mimo że się wypiera, wg. mnie musiało zapisywać CCV2 - w konsoli tego nie mam, a przy zapamiętaniu ustawień więcej się nie pyta o te dane), loginy i hasła do serwisów, szczegóły transakcji etc. To tylko kwestia czasu kiedy komuś przyjdzie do głowy napisanie jakiegoś syfu. Na przykładzie PS3: wystarczy napisać jakąś popularną aplikację (Backup Manager? Taki przykład - obecnie byłoby ciężko bo konkurencja jest mocna). Ludzie bezwiednie instalują ją sobie na konsoli, a ta np. wysyła w siną dal xRegistry.sys. Kilkaset kilo to niczym pierdnięcie przy obecnych łączach. I już mamy sporą bazę darmowych gier (handel kontami), odbanowywanie konsol itd. Scenariusz jak najbardziej realny. Dlatego nie jest mądrze na otwartym systemie podpinać je beztrosko do sieci, używając homebrew o zamkniętym kodzie źródłowym. To samo można zrobić na poziomie CFW (ile osób wgrało CFW z podmienionymi certyfikatami i ustawiło zewnętrzne DNS na prywatne serwery? No właśnie...). Cytat:
Gorszy dźwięk/jakośc filmików lub ich całkowity brak to kwestia tego czy ktoś coś downsamplował/wycinał czy nie. |
Cytat:
Czy w takich przypadkach mogą być jakieś różnice w gameplay'u? Ja kupuje oryginały ale przeważnie gram na ich kopiach w celu oszczędzania oryginału. |
Z dysku twardego (pomijając natywną obsługę obrazów z HDD w Xbox 360 i gier z PlayStation Store na PS3) może być różnie bo po drodze jest loader. Nie wszystkie gry są kompatybilne i różne niuanse mają takie rozwiązania (na Xbox'ie chyba 100% działa poprawnie).
O płytach już napisałem wyżej. I trzeci raz napiszę jeszcze raz to samo: zależy czy downsample'owane lub wycięte są muzyka/filmiki - jeśli są to "różnica w gameplay'u" jest chyba oczywista? ;) |
Cytat:
Cytat:
|
Jeśli PC i ze swoich oryg. płyt to różnicy żadnej nie zauważysz (zakładając, że kopia "1:1", słyszałem o grach które po zaaplikowaniu "cukierka" specjalnie się bugują).
|
Cytat:
Zdecyduj się o co ci biega bo orginały na PC odpalasz jak widzę z kopi na HDD,czyli w wirtualnym napędzie bodajże. A nowe konsole tzn. np. co - bo raczej nie robisz kopi Blu-Ray i nie wypalasz tylko tez odpalasz z HDD w BDemu. A więc w obydwóch przypadkach są one juz obecnie pod tym względem trochę zwichrowane i już ktoś się o to samo pytał ,"czemu frezuje itp". |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 21:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.