![]() |
Tłumaczenie gry - edycja pliku wykonywalnego
Tłumaczę pewną DOSową grę.
Część tekstów jest w plaintexcie w oddzielnych plikach, ale część znajduje się bezpośrednio w pliku .exe Jak się do tego zabrać? Edytory hexów odpadają ponieważ nie mógłbym przekroczyć nigdy oryginalnej ilości znaków. Próbowałem deasemblera IDA Pro: wyeksportowałem zdeasemblowany kod do pliku i próbowałem go skompilować, ale wszystkie znane mi asemblery (MASM, TASM, NASM, FASM) wywalały błędy. Wyczytałem w końcu: Cytat:
Jakieś pomysły jakich narzędzi użyć? Może jakiś inny deasembler (choćby płatny ;) )? Pe Explorer odpada bo nie obsługuje plików DOSa :/ |
Nie da się maszynowego z automatu przepisać na ASM. IDA służy do analizy binarek.
Można w hexie jeśli jesteś tak oblatany w maszynowym i umiesz sobie poprawić exporty itd. To czego szukasz to programy "typu" ResHack. |
Problem w tym że ResHack jest tylko dla aplikacji Win32, podobnie dwa inne programy tego typu, które testowałem.
|
Najprostsze pytanie - próbowałeś skontaktować się z autorem i poprosić o kod źródłowy?
|
To było pierwsze o czym pomyślałem, próbowałem znaleźć dane kontaktowe ale firma zbankrutowała 10 lat temu.
|
Sorry za double posta ale nie mogłem już wyedytować.
Z kodu już z pewnością nici - znalazłem w końcu emaila jednego z twórców, odpowiedź na moje pytanie o kod: Cytat:
|
Dlatego napisałem "typu" (nie wiem jak się nazywa grupa programów do edycji zasobów w plikach wykonywalnych, pewnie ma jakąś nazwę ;d).
Miałem kiedyś fajną stronkę crackerską z różnymi narzędziami do różnych OSów, zapytaj Desdena. On się kiedyś interesował "w tym kierunku", czasem się loguje jeszcze na forum. ;] |
Mam pytanie wciąż związane z tym tłumaczeniem ale już inne - czy byłby ktoś z forum stworzyć aplikację która by "pakowała" kilka plików do jednego wg specyfikacji? (oczywiście tutaj i teraz podaję tylko ogóły jak to wygląda)
Kod:
2 - Header Ogółem chodzi o to że pliki z grafiką (.PCX) są przetrzymywane razem po kilka-naście-dziesiąt sztuk w plikach ("archiwach") GLX. Grafiki te muszę koniecznie wyedytować by ukończyć tłumaczenie a w aktualnym sytuacji jest to baardzo uciążliwe: O ile z wyodrębnieniem grafik z tego pliku nie ma problemu bo znalazłem program który to potrafi to zrobić to już podłożyć zmodyfikowanych plików nie potrafi: muszę zadbać o to by zmodyfikowany plik był idealnie tego samego rozmiaru co oryginał lub edytować ręcznie wpisy (dobrze nazwałem?) offsetów każdego z plików graficznych, nawet po modyfikacji tylko jednego pliku (szczególnie jeśli znajduje się on na początku). Oczywiście Header, Comment i Unknown dla każdego pliku GLX są takie same. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby jakiś programista chciał pomóc :) PS. Tutaj wgląd na kod heksadecymalny (powycinany z moich notatek więc może być nieczytelny): http://img217.imageshack.us/img217/5356/unled1fi.gif u góry początek jednego pliku glx z opisami, u dołu fragment porównania dwóch plików glx (na zielono różnice) |
W przypadku PCX to raczej nie problem z rozmiarem bo 4 i 8bit w danej rozdzielczości zawsze będą mieć ten sam (jak z 16 nie wiem, 24 nie widziałem i nie wiem nawet czy obsługują taki clut :P). Jeśli tylko chcesz podmieniać pliki to ja bym tego w ogóle nie rozpakowywał tylko użył bintools i napisał do niego batcha.
|
Właśnie w tym problem że po edycji w GIMPie zmienił się rozmiar.
Początkowo myślałem że to coś z paletą się stało ale po dodaniu kilku pikseli w miejscu jednokolorowego tła rozmiar pliku powiększył się. "ja bym tego w ogóle nie rozpakowywał tylko użył bintools i napisał do niego batcha." Żebym ja tylko biedny laik umiał to zrobić... |
Ilość załączników: 1
Jeśli są to normalne 4 lub 8bit PCX to rozmiar po edycji nie ulegnie zmianie. Tyczy się to zresztą jakiegokolwiek formatu graficznego w 4/8bit, który nie kompresuje jakiś części pliku i ma stały nagłówek zawierający wszystkie podstawowe informacje o obrazku.
Składnia: Kod:
binsert.exe <offset> <plik wkładany> <plik do którego się wkłada> |
Więc wygląda na to nie są normalne pliki pcx 4/8bit
Ale wielkie dzięki za pomoc - na pewno się przyda, najwyżej pobawię się w wyrównywanie rozmiaru do oryginalnego, src nie trzeba :) |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 16:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.