![]() |
Photoshop CS5 i "odblur"
|
Magia matematyki :)
|
cs6 prędzej.
|
Dla mnie jakikolwiek program to magia matematyki. :P
|
Kiedyś takie efekty to tylko w CSI... :)
|
Analiza ruchu obrazu i kompensacja. :)
W PSie była przy ostrzeniu już szczątkowa opcja usuwania 'motion blur', wskazywało się kierunek ruchu aparatu czy tematu zdjęcia i coś tam się działo. Nie było/jest to super rewelacyjne. I tak jak napisał Reetou, na pewno nie ma tego w CS5. :mruga: |
Teoretycznie to nie ma prawa działać, jeżeli obrazek nie zawiera już informacji (a w przypadku blura zostają jedynie niskie częstotliwości - wysokie są tracone) to nie da się ich tak odzyskać. Nie da się i już.
Można je zgadywać (albo po prostu, albo używając jakichś podobnych danych). Nie wiem na jakiej zasadzie to działa i czy to nie fake, ale to by była olbrzymia rewolucja, nie tylko w dziedzinie obróbki obrazu ale także np. kompresji danych. Równie dobrze możnaby bowiem obrazek QVGA przeskalować do HD i dostać wszystkie szczegóły. Więc po co zapisywać HD? No ciekawe ciekawe |
A zastosowanie np. filtra górnoprzepustowego nie pokaże niektórych szczegółów? Potem analiza i gotowe... :mruga:
http://prodesigntools.com/photoshop-...ew-photos.html |
Filtr górnoprzepustowy po blurze nie pokaże nic, bo wysokich częstotliwości tam po prostu nie ma. Natomiast to co jest na tych zdjęciach to motion blur, a nie blur.
To jest kilka/kilkanaście pełnych obrazów nałożonych na jeden. Wszystkie częstotliwości są, ale zamazane przez wymieszanie. Z takiego czegoś to owszem, da się coś odzyskać, jeżeli znamy dokładną drogę przesuniecia. Problem w tym, że ruch aparatu nie jest jednostajny. W niektórych momentach otwarcia migawki jest stabilniej, przez co rozmycie jest niejednorodne. Czysty przypadek jak komuś ręka poszła. Jeżeli to działa tak jak widze to respekt dla nich :D Niedługo to będzie trzeci czy czwarty stopień stabilizacji w aparatach :D Myśle, że to nie powinno być takie strasznie trudne do skopiowania. Krok 1) Określenie przesunięcia i prędkości w różnych momentach przesuniecia (tu może pomagać użytkownik). Krok 2) Dodawanie/odejmowanie od siebie przesunietych wersji obrazu z wzmocnieniem zależnym od prędkości i odległości od aktualnej pozycji na przesunieciu. Krok 3) Postprocessing, poprawianie krawędzi, unsharp mask itd. W Unsharp Mask odejmuje się rozmytą wersje obrazu, w tym wypadku odejmuje się przesunietą. Coś w tym stylu w duuuużym uproszczeniu. Na poparcie mojej teorii mam halo po lewej stronie hełmu żołnierza. Wyraźnie była tam dodawana luminacja z przesuniętego obrazu (albo odejmowana bo hełm jest ciemny, cholera wie trzebaby sie pozastaniawiać). Kopii obrazu trzeba użyć pewnie dużo, ale nie muszą fizycznie być w pamięci, to tylko obraz oryginalny z przesuniętymi współrzędnymi pikseli. |
Przecież od początku ta opcja ma traktować rozmycie od poruszenia aparatu, nie od nieostrości zw. z np. błędem autofokusa lub użytkownika.
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 18:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.