![]() |
Problem z chipem
Jak w temacie, model konsoli 39004 z prawdopodobnie Ripper 2 Gold (brak logo).
Po pierwsze: ten wynalazek ma jakieś menu? Po drugie: obsługuje to multidisc games? Po trzecie: można go zmusić do współpracy z OPL bądź HDL bez wyłączania go (3x reset)? Po czwarte: to normalne że gry z PS1 są poprzesuwane w górę (2x reset)? |
Czy multi disc działają nie wiem. Raczej tak ponieważ mając grę, która kontynuuje odczyt z płyty (głownie gry streamujące dane non stop) po wysunięciu i zasunięciu tacki, napęd ponownie ją pozytywnie weryfikuje.
OPL 0.7 i 0.8 działają na pewno. Bo odpalałem Okami i ICO do testów polskiej lokalizacji. ;] Menu nie ma. Gier z PSX nie odpalałem z płyt, a w każdym razie nie przypominam sobie. |
OPL/HDL i cokolwiek innego odpalisz bez problemu przez DEV1 (który notabene na tym chipie się trochę "dziwnie" instaluje - w nazwie pliku występuje "/" i większość menadżerów głupieje) ale o ile pamiętam to na kosnole.cdrinfo.pl Berion opisał jak to zrobić przy pomocy jakiegoś DEV1 Installera. Co do obrazu w grach z PSX-a to być może odpalasz gry NTSC na konsoli PAL-owskiej (ewentualnie gry PAL na konsoli NTSC). Niestety mimo, że to jeden z lepszych chipów jeśli chodzi o kompatybilność i trwałość (mój działa do dziś - ponad 10 lat) to właśnie brakuje mu kilku przydatnych opcji jak DEV2/PSX screen fix etc. Ekran możesz przesunąć aplikując odpowiedni patch na grę lub przepuszczając ją przez odpowiedni program przed jej nagraniem.
|
Dzięki za odpowiedzi, ale tak, jak włączyłem MGS'a z 2giego CD to chciał 1 CD, ale wywaliło informację że nieodpowiedni dysk został wsunięty, a OPL i HDL wieszają mi się na czarnym ekranie (zresztą jak każdy inny program) i jak mam użyć DEV1 bo z tego co wyczytałem do tego chipa trzeba wrzucić BOOT.ELF do root MC0 i trzymać trójkąt podczas startu, a po tym nie chce się włączyć. Kolejna problematyczna konsola w mojej kolekcji XD.
|
Elf od DEV1 musi nazywać się "boot\BOOT.ELF" (tak, tak jakby byl folderze - cały myk polega na tym, że to jest nazwa pliku).
Instalacja DEV1 dla Rippera 2: http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/PS2dev1/strona1.php |
Cytat:
|
Szczuru Ci też źle napisał, to nie jest "BOOT.ELF" ani "\BOOT.ELF", ani nawet "BOOT\BOOT.ELF" tylko "\BOOT\BOOT.ELF". Punkty montowania na PS2 określamy przez "<urządzenie>:/", a więc prawe slashe określają zagnieżdżenie - i w takim razie ścieżka bezwzględna do programu pod DEV1 dla tej rodziny modchipów będzie: "mc0:/\BOOT\BOOT.ELF" (czyli bez żadnych folderów, dwa slashe w nazwie, a jeśli program używa zewnętrznych zasobów to trzymamy się tego schematu, czyli np. LAUNCHELF.CNF powinien nazywać się "\BOOT\LAUNCHELF.CNF").
Dziwne i nie mam pojęcia czemu to tak zrobili, ale tak to właśnie działa. Nie potrzeba specjalnych instalatorów, wystarczy uruchomić z płyty uLE i wrzucić do root plik o takiej dziwnej nazwie. |
Wiem, ale dzięki - wykorzystałem PS2 Save Converter i nazwę dałem \BOOT\BOOT.ELF jako nazwę pliku i działa, a z tymi grami z PS1 jest jakiś sposób, bo to trochu męczące ograć pierwszą CD i problem bo nie zabootuje drugiej, a z hdd to nie granie, niby patche a działają poprawnie tylko z napędu, chociaż tyle że mam pare slimek z modbo760 XD.
|
W sumie też tak można. Robiłem tak wcześniej w swojej "płycie zbiorczej" ELF-Packu. :D
A co do gier z PSX, myślałem że pytasz o multi disc gier na PS2 (było kilka ;]). Większość gier dla PSX wydanych na kilku płytach, pozwala zapisać grę przy ukończeniu pierwszej i wczytać save na drugiej. |
Heh, ale akurat MGS i Oddworld nie zapisuje przed zmianą CD. Jeszcze się konkretnie dowiem co to za chip, bo konsola kupiona w serwisie.
|
Taka sugestia a moze warto przerobic te gry na wersje do psp tam jest opcja multi dyskow i sprobowac w ten sposob moze pujdzie na ps3 ;)
|
Cytat:
|
No nic do ps2 nie ma ,ale ma do gier wielodyskowych z psx ;)
|
No ok, popróbuję ale ten swój egzemplarz PS3 wolę męczyć tylko do gier PS3, z resztą czytaj podpis XD.
|
To już łatwiej na PC bo i tak trzeba potem wydłubać save z obrazu karty.
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 12:44. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.