Forum CDRinfo.pl

Forum CDRinfo.pl (https://forum.cdrinfo.pl/)
-   Inne (https://forum.cdrinfo.pl/f36/)
-   -   Dlaczego nieprzerobione PS2 czyta płytę SwapMagic? (https://forum.cdrinfo.pl/f36/dlaczego-nieprzerobione-ps2-czyta-plyte-swapmagic-93246/)

szczuru 25.02.2014 00:14

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1276730)
Zastanowiłeś się przez chwilę nad sensem takiego przedsięwzięcia? :) Nie obraź się, pytam poważnie. Zobacz:

Pamięci ROM, jak sama nazwa wskazuje, nie da się modyfikować, więc albo trzeba zdumpować, potem to s-hack-ować, wgrać na jakiś np. EEPROM i zrobić nakładkę na oryginalną kość z fw lub opracować modchip, który będzie w pamięci patchować to i owo aby dawało pożądany efekt. I tutaj jest ten bezsens - po co hackować fw napędu, który umożliwiłby jedynie uruchamianie kopii gier, jak tyle samo środków trzeba włożyć w hackowanie fw konsoli, które daje niepomiernie większe możliwości? Dlatego opracowano modchipy na płytę główną, a nie sam napęd (np. na GameCube masz odmienną sytuację, są na oba i z niewiadomych przyczyn chipsy na ODD wyparły te na MOBO).

Koszta ;) I nie, nie żartuję - Xeno w wersji DIY na moje oko kosztuje jakieś ~15zł dodatkowo w tym konkretnym przypadku stopień skomplikowania instalacji chipa - Xeno lutujesz w 30 sekund, zero kabli, zero czegokolwiek.

Berion 25.02.2014 00:06

Zastanowiłeś się przez chwilę nad sensem takiego przedsięwzięcia? :) Nie obraź się, pytam poważnie. Zobacz:

Pamięci ROM, jak sama nazwa wskazuje, nie da się modyfikować, więc albo trzeba zdumpować, potem to s-hack-ować, wgrać na jakiś np. EEPROM i zrobić nakładkę na oryginalną kość z fw lub opracować modchip, który będzie w pamięci patchować to i owo aby dawało pożądany efekt. I tutaj jest ten bezsens - po co hackować fw napędu, który umożliwiłby jedynie uruchamianie kopii gier, jak tyle samo środków trzeba włożyć w hackowanie fw konsoli, które daje niepomiernie większe możliwości? Dlatego opracowano modchipy na płytę główną, a nie sam napęd (np. na GameCube masz odmienną sytuację, są na oba i z niewiadomych przyczyn chipsy na ODD wyparły te na MOBO).

HaPe 24.02.2014 19:01

Jeszcze pytanko. A czy nie istniały jakieś napędy, w których można było tak zmodyfikować ROM, aby nagrane przez nie płyty wykrywane były jako CD-ROM?

misiozol 23.02.2014 21:32

Cytat:

Napisany przez Berion (Post 1276554)

@misiozol
Nie pij w niedzielę. :P


Juz nie bede , ale cos mnie dopadlo i nie moglem sie powstrzymac od glupawki :P

HaPe 23.02.2014 20:27

Dzięki, z tłoczeniem to dzwoniłem do znajomego. Wyjaśnił mi od strony technicznej dokładniej etap po etapie robienia takiej produkcji, jeszcze w momencie jak robił przy czymś takim.

Berion 23.02.2014 20:16

Był.

Tak ale nie w Europie przecież tylko w Chinach (kiedyś też u ruskich). Średnio legalne.

Niemożliwe bo jest tłoczona, a nie nagrywana. ;)

HaPe 23.02.2014 20:13

Ale popyt na to był (jest) tak duży, że twórcom opłacało się zamawiać tzw. mastering w firmach tłoczących płyty?
Domniemam, że wytłoczenia takiej płyty w domu jest niemożliwe.

Berion 23.02.2014 20:05

Tak, to druga różnica. Z "nagrywanych w domu" goła PS2 odczyta jedynie CDDA (Audio CD) i DVD-Video. Ewentualnie CDX/UMCDR ale tylko tracki audio (w zamyśle służyć miało do homebrew, ale projekt upadł ze względu na wewnętrzne kłótnie i odpalanie programów przez sieć i z memorki - zasadza działania podobna co w tzw. ESR Disc).

Nie tyczy się to tylko Swap Magic, w taki sam sposób tłoczone były HD Loader, Code Breaker, Xploder i Action Replay. Swego czasu były też tłoczone pirackie gry, ale te nie miały sklonowanych ATIP, więc po za nośnikiem nie różniły się niczym od zwykłej domowej kopii.

HaPe 23.02.2014 20:00

Ok, czyli różnica to, że SwapMagic jest na płycie typu CD-ROM (Read Only Memory), przez co konsola nie odczyta płyt CD-R (czyli Recordable)?

Berion 23.02.2014 19:57

To że wyszły jako jedne z pierwszych na PS2. ;) Można przeszczepić z dowolnej gry, nie ma to znaczenia.

Ponieważ na CD-R/RW i DVD-/+R/RW nie nagrasz wszystkich wymaganych danych. Załóżmy na chwilę że byłoby to możliwe - napęd konsoli i tak odrzuciłby te płyty, ponieważ nie są tłoczone, a tylko takie może rozpoznać jako gry na PSX i PS2.

Możesz w domu skopiować dowolną grę - i w tym także Swap Magic, ale ze względu na powyższe nie ma to sensu.

HaPe 23.02.2014 19:46

A co te dwie gry takiego w sobie miały? Skopiowanie tych sektorów na zwykłe płyty z grami nie spowodowałoby obejścia zabezpieczeń?
Dlaczego niemożliwe jest wypalenie swapmagica w domu, który zadziała na nieprzerabianej konsoli?

Berion 23.02.2014 19:09

Ponieważ Swap Magic ma sklonowane początkowe sektory i ATIP z gier Crazy Taxi albo Time Splitters 2 i dlatego, że jest wytłoczona na CD-ROM i DVD-ROM.

@misiozol
Nie pij w niedzielę. :P

misiozol 23.02.2014 18:41

On nie obszedl , $ony ja wypuscilo przez swoja glupote :D

HaPe 23.02.2014 18:29

Dlaczego nieprzerobione PS2 czyta płytę SwapMagic?
 
Witam,
to mój pierwszy post. Ostatnio natknąłem się na taką myśl, w jaki sposób producent SwapMagic obszedł zabezpieczenia PS2, że taka płyta jest czytana bez użycia modchipa?


Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:48.

Powered by vBulletin® Version 3.9.0 LTS
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.