![]() |
Cytat:
|
Zastanowiłeś się przez chwilę nad sensem takiego przedsięwzięcia? :) Nie obraź się, pytam poważnie. Zobacz:
Pamięci ROM, jak sama nazwa wskazuje, nie da się modyfikować, więc albo trzeba zdumpować, potem to s-hack-ować, wgrać na jakiś np. EEPROM i zrobić nakładkę na oryginalną kość z fw lub opracować modchip, który będzie w pamięci patchować to i owo aby dawało pożądany efekt. I tutaj jest ten bezsens - po co hackować fw napędu, który umożliwiłby jedynie uruchamianie kopii gier, jak tyle samo środków trzeba włożyć w hackowanie fw konsoli, które daje niepomiernie większe możliwości? Dlatego opracowano modchipy na płytę główną, a nie sam napęd (np. na GameCube masz odmienną sytuację, są na oba i z niewiadomych przyczyn chipsy na ODD wyparły te na MOBO). |
Jeszcze pytanko. A czy nie istniały jakieś napędy, w których można było tak zmodyfikować ROM, aby nagrane przez nie płyty wykrywane były jako CD-ROM?
|
Cytat:
Juz nie bede , ale cos mnie dopadlo i nie moglem sie powstrzymac od glupawki :P |
Dzięki, z tłoczeniem to dzwoniłem do znajomego. Wyjaśnił mi od strony technicznej dokładniej etap po etapie robienia takiej produkcji, jeszcze w momencie jak robił przy czymś takim.
|
Był.
Tak ale nie w Europie przecież tylko w Chinach (kiedyś też u ruskich). Średnio legalne. Niemożliwe bo jest tłoczona, a nie nagrywana. ;) |
Ale popyt na to był (jest) tak duży, że twórcom opłacało się zamawiać tzw. mastering w firmach tłoczących płyty?
Domniemam, że wytłoczenia takiej płyty w domu jest niemożliwe. |
Tak, to druga różnica. Z "nagrywanych w domu" goła PS2 odczyta jedynie CDDA (Audio CD) i DVD-Video. Ewentualnie CDX/UMCDR ale tylko tracki audio (w zamyśle służyć miało do homebrew, ale projekt upadł ze względu na wewnętrzne kłótnie i odpalanie programów przez sieć i z memorki - zasadza działania podobna co w tzw. ESR Disc).
Nie tyczy się to tylko Swap Magic, w taki sam sposób tłoczone były HD Loader, Code Breaker, Xploder i Action Replay. Swego czasu były też tłoczone pirackie gry, ale te nie miały sklonowanych ATIP, więc po za nośnikiem nie różniły się niczym od zwykłej domowej kopii. |
Ok, czyli różnica to, że SwapMagic jest na płycie typu CD-ROM (Read Only Memory), przez co konsola nie odczyta płyt CD-R (czyli Recordable)?
|
To że wyszły jako jedne z pierwszych na PS2. ;) Można przeszczepić z dowolnej gry, nie ma to znaczenia.
Ponieważ na CD-R/RW i DVD-/+R/RW nie nagrasz wszystkich wymaganych danych. Załóżmy na chwilę że byłoby to możliwe - napęd konsoli i tak odrzuciłby te płyty, ponieważ nie są tłoczone, a tylko takie może rozpoznać jako gry na PSX i PS2. Możesz w domu skopiować dowolną grę - i w tym także Swap Magic, ale ze względu na powyższe nie ma to sensu. |
A co te dwie gry takiego w sobie miały? Skopiowanie tych sektorów na zwykłe płyty z grami nie spowodowałoby obejścia zabezpieczeń?
Dlaczego niemożliwe jest wypalenie swapmagica w domu, który zadziała na nieprzerabianej konsoli? |
Ponieważ Swap Magic ma sklonowane początkowe sektory i ATIP z gier Crazy Taxi albo Time Splitters 2 i dlatego, że jest wytłoczona na CD-ROM i DVD-ROM.
@misiozol Nie pij w niedzielę. :P |
On nie obszedl , $ony ja wypuscilo przez swoja glupote :D
|
Dlaczego nieprzerobione PS2 czyta płytę SwapMagic?
Witam,
to mój pierwszy post. Ostatnio natknąłem się na taką myśl, w jaki sposób producent SwapMagic obszedł zabezpieczenia PS2, że taka płyta jest czytana bez użycia modchipa? |
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 15:48. |
Powered by vBulletin® Version 3.9.0 LTS
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.