![]() |
PS3xport od Kakaroto
http://kakaroto.homelinux.net/2014/1...port-released/
Program pozwala na odczyt plików, które generuje Narzędzie Systemowej Kopii Zapasowej w PS3. A więc można tam wgrać dowolne dane*, a co za tym idzie dowolne dane na OFW. Niestety drugi zasób wymaga znania IDPS, którego na OFW nie da się odczytać**... więc gier i ich licencji nie da się póki co tak przenieść. *przewidziane przez SBU, więc nie takie znowuż dowolne ;p *teoretycznie można by spróbować bruteforce na PFD save'a Cytat:
|
Ilość załączników: 2
Działa: :)
http://forum.cdrinfo.pl/attachments/...o-ps3xport.png Wyjaśniło się, a w zasadzie potwierdziło się że Sony pakuje do bakapu CAŁĄ zawartość wszystkich partycji. To jest tak głupie i bezsensowne, że nie wiem nawet jak to skomentować... Wymagany "keys.conf" (może być kodowanie windowsowe): https://github.com/kakaroto/ps3xport...79a4612c6cdb0e Wymagany też IDPS (hex, nazwa pliku dowolna). |
Mamy już także narzędzie do wydobywania IDPS z konsol z OFW bez dodatkowego osprzętu ;)
|
Cytat:
O a tego nie slyszalem a jak sie zwie ? |
IDPStealer v0.1 od Flatza, ale będzie działać pewnie krótko. I szczerze powiedziawszy to ja bym bał się tego używać, wystarczy tylko odrobinę złej woli aby Twój IDPS poszedł w świat na giełdę.
Avast mówi, że to zło. ;) |
cos sie dzieje :)
|
W zasadzie to nic się nie dzieje. Narzędzie super, ale przekiszone w szufladzie dwa lata. ;p
|
Dzięki temu da radę dograć mody do GTA V? Skyrima? Mortal Kombat?
|
Tak, pod warunkiem, że:
1. Masz IDPS tej konsoli z OFW. Jak nie masz to sczytuj dopóki działa, ten klucz bierze także udział w podpisywaniu save'ów i trofeów. 2. Owe mody nie są plikami wykonywalnymi (ponieważ nie da się ich poprawnie podpisać). Czyli pod warunkiem, że nie są to kontenery EBOOT, SELF i SPRX, a jedynie zewnętrzne zasoby gry. IDPS potrzebny dlatego, że "dev_hdd0/game/" jest w drugim, chronionym archiwum. Nie wiem czy można te archiwa dowolnie tworzyć (jeśli można to game wrzuciłoby się do pierwszego i IDPS nie byłby potrzebny). Po za tym trzeba pamiętać o tym, że przy przywracaniu takiej systemowej kopii, cała zawartość dysku twardego jest kasowana i zastępowana tą z kopii. |
Z ciekawości, klucz(?) potrzebny do podpisania tych plików jest niemożliwy do zdobycia jak na ten czas czy to kwestia krótkiego czasu aż pojawi się coś do podpisywania na scenie?
|
Klucze używane do podpisywania archiwów utworzonych przez Narzędzie Systemowej Kopii są statyczne, czyli takie które jak dotąd posiada każda wersja firmware każdej konsoli PS3. Klucze te Sony może zmienić w każdej chwili w nowszej wersji firmware. Technicznie jest to jak najbardziej wykonalne - ale biznesowo już raczej mało prawdopodobnie ponieważ dochodziłoby do sytuacji w której Kowalski zrobił sobie kopię, zdechła konsola, kupił nową z nowszym fw gdzie klucze już zostały zmienione i zapewne nieźle by się wkurzył nie mogąc tej kopii przywrócić.
Osobną kwestią jest IDPS, czyli jeden z wielu unikalnych dla każdej konsoli z osobna kluczy. Sony zmienić go nie może, ale jedyny jak na razie sposób na jego odczytanie na OFW (na CFW nie ma z tym problemów) jest podsłuchanie komunikacji konsoli z SEN. Wspomniany wcześniej program IDPStealer przestanie niedługo działać ponieważ Sony zmieni klucze i być może certyfikaty używane do połączenia z SEN. Pamiętaj też, że Sony banuje konsole po tym kluczu. Jest pożądany na giełdach itp. przez osoby które już bana dostały. Więc należy zachować ostrożność używając tego typu programów. Chodzi o to, że oprócz odczytu może także wysłać Ci go w świat i dostaniesz za jakiś czas bana jeśli ktoś go użyje na swojej konsoli np. do łączenia się z SEN na CFW. Dlatego polecam odpalić ten program na maszynie wirtualnej, a na routerze na ten czas zablokować wszystkie połączenia z internetem poza domeną playstation.net. Wówczas po sczytaniu klucza, kopiujesz go sobie do hosta, a maszynę wyrzucasz do śmietnika (eliminuje to ryzyko trojana, który mógłby wysłać IDPS jak już "odblokujesz internet"). |
IDPS wyciągniety twoją radą :spoko:
Ma 16 znaków więc chyba się zgadza :D |
Jeśli jest podobny do tego to tak:
http://www.psdevwiki.com/ps3/IDPS Ostateczny test to i tak test na backupie, ale jeśli masz coś co strukturą przypomina powyższe to możesz być niemal w 100% pewien, że jest poprawny. Od teraz czuj się właścicielem systemowych kopii i save'ów (bo nie byłeś). :D - - - Osoby które przekonwertowały konsole na DEX lub z powrotem z DEX na CEX, a kopię wykonywały na CEX, muszą zmienić w IDPS TargetID z debugowego na zgodny z pierwotnym regionem. - - - Są jeszcze dwa narzędzia oparte o ps3xport: - http://playstationhax.it/forums/topi...pack-by-flatz/ - http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=80487 |
Ostatnio poczytałem na forach i na taką ciekawostke na trafiłem - idzie dograć odpowiedni EDAT(do demka) do niechronionego archiwum i działa :wow:
|
Głowy za to nie dam, ale nie sądzę. Przyjmijmy jednak że się mylę i *.edat dają się poprawnie wygenerować przez aktualnie posiadaną wiedzę na temat formatu i klucze. To i tak jest to niebezpieczne bo licencje te nie pokryją się z kupionymi. Gdyby Sony zaczęło to sprawdzać, posypałyby się banany. ;) Na OFW nie da się potem usunąć tych danych bez usuwania konta użytkownika lub formatowania dysku twardego (na konsolach z NAND, exdata są chyba we flashu, a nie HDD).
|
Wszystkie czasy w strefie CET. Aktualna godzina: 12:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.