Podgląd pojedynczego posta
Stary 19.05.2009, 08:46   #2242
loki7777
Guru
 
Avatar użytkownika loki7777
 
Data rejestracji: 05.11.2004
Lokalizacja: Sligo;)
Posty: 6,303
loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>loki7777 po prostu jest dobry(a) <350 - 449 pkt>
Spojrz na mojego poprzedniego posta jest edytowany z linkiem lub ponizej.

Polska
Na każdym etapie rejestracji sprowadzonego pojazdu wymagane jest badanie techniczne, więc sugerujemy najpierw udać się do najbliższej uprawnionej Stacji Kontroli Pojazdów i przeprowadzić wymaganą diagnostykę. Po poprawnym przejściu badań otrzymujemy "zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu".
Koszty:
Pierwsze badanie techniczne na terytorium Polski - 169 zł
Następnie udajemy się do Urzędu Celnego. W urzędzie celnym nie wymagają tłumaczeń - składa się tam ksero briefu, wymeldowania, przeglądu technicznego, 2 wypełnione formularze oraz dowód wpłaty wyliczonej przez Urząd Celny akcyzy. Trzeba mieć ze sobą wszystkie dokumenty w oryginale do wglądu. W Urzędzie Celnym otrzymujemy potwierdzenie przyjęcia akcyzy.
Koszty:
Akcyza - jeśli samochód ma pojemność do 2000 cm3 - 3,1% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);
Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 18,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia);
Opłata skarbowa za akcyzę - 17 zł
Z potwierdzeniem przyjęcia akcyzy udajemy się do Urzędu Skarbowego. Tu będzie potrzebny wypełniony wniosek o zwolnienie z podatku VAT (formularz VAT-24). W US trzeba przedstawić kserokopie dokumentów, razem z ich tłumaczeniami, koniecznie opatrzonymi pieczęcią tłumacza przysięgłego. Otrzymujemy zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT (formularz VAT-25).
Koszty:
Tłumaczenie dokumentów - ok. 200 zł
Koszty wydania zaświadczenia - 160 zł
Ostatnim etapem jest wizyta w Wydziale Komunikacji. Składamy tam wszystkie zebrane dokumenty, oraz wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu. Zdajemy tam oryginalny Brief, tablice i zaświadczenie o wymeldowaniu. Otrzymujemy tymczasowy dowód rejestracyjny, tablice i naklejkę na szybę.
Koszty:
Pozwolenie czasowe - 12 zł
Tablice rejestracyjne - 80 zł
Komplet nalepek legalizacyjnych na tablice - 11 zł
Nalepka kontrolna na szybę pojazdu - 17 zł
Karta pojazdu - 75 zł
Opłaty ewidencyjne - 5 zł
Opłata ekologiczna - 500 zł - wpłacamy ją na konto NFOŚiGW w BGK III Oddział Warszawa Nr 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014, a do WK przynosimy tylko dowód wpłaty.
Cieszymy się nowo sprowadzonym autem
loki7777 jest offline   Odpowiedz cytując ten post