Podgląd pojedynczego posta
Stary 07.07.2009, 23:05   #9225
nimal
Author
Zlotowicz
 
Avatar użytkownika nimal
 
Data rejestracji: 29.03.2003
Lokalizacja: The World
Posty: 16,809
nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>nimal ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Cytat:
Napisany przez grzeniu Podgląd Wiadomości
Może twoja megane paliła 5,2 ale to na pewno nie była średnia wartość spalania podana przez producenta. Ogólnie francuzy są znane z oszczędności.
Poza tym stare gaźnikowa auta łatwiej było ustawić oszczędnie, w nowych na wtrysku już tego nie zrobisz.

Z innych przyczyn, np choćby katalizator (którego kiedyś nie było) jest dodatkowym hamulcem na wydechu, co też jakoś przekłada się na większe spalanie.

Wydaje się, że w obecnej technologii silnika spalinowego doszło się do jakiejś granicy wydajności, którą wyraźnie da się przekroczyć już tylko rewolucyjnymi zmianami. Co prawda w dieslach widać ostatnio jakiś postęp, ale raczej w osiągach a nie zmniejszeniu spalania, przy okazji spadła ich przysłowiowa trwałość (ale może o to też chodzi). O benzynowcach jakby zapomniano...
spalanie - producent podawal troche wiecej - tu wiadomo - styl jazdy - ale przeciez jezdze mniej wiecej tak samo
katalizator - miala
mysle, ze wtryski sa glowna przyczyna - teraz wszedzie 16v i marketing, ze 1.0 wystarrczy... bo ma 80km... jak 1.6 sprzed 10 lat... kto jezdzil ten wie - kto nie to moze uwierzy, kupi, i bedzie myslal czemu nie jest jak na obrazku...
jak masz zmienne fazy, to ok, ale jak nie masz... to masz kosiarke
16v i male silniki wymyslili chyba tylko, zeby coskolwiek sprzedac - wyzej trzeba krecic, silnik pali jak smok jak krecisz, a jak nie to zapomnij o przyspieszeniu

i wlasnie o to chodzi - jest nowe, ma byc lepsze (jest na papierze) a konczy sie tym, ze jest bardziej kaprysne i wiecej pali
nimal jest offline   Odpowiedz cytując ten post