Każda platforma ma swoje natywne, czyli wymyślone przez producenta formaty plików graficznych, dźwiękowych, video itd. zaprojektowanych specjalnie z myślą o tej konsoli. Np. natywnym formatem pliku graficznego na PSX jest *.tim, na PS2 *.tm2, na DC *.pvr, na Xbox *xpr itd. itd. itd.
No więc, TIM2 ma nagłówek zaczynający się dokładnie od tych czterech znaków, więc o ile nie jest skompresowany lub zaszyfrowany to bez problemu go znajdziesz za pomocą hex edytora (np. SNES-Edit).
Developerzy nie zawsze używają tych formatów, czasami jeśli np. gra jest multi-platformowa (pisana z myślą o wydaniu jej na kilka konsol) wolą użyć swoich własnych, albo innych popularnych jak np. *.tga, które łatwo zaadaptować na każdej z docelowych konsol. Jeśli jednak dana gra to exclusive (czyli pisana z myślą o wydaniu tej gry tylko na daną platformę), a na dodatek jest to stara gra to masz spore szanse, że developer użył właśnie natywnych formatów. Oczywiście TIM2 są nieco zakręcone, ale te "zwykłe" łatwo znaleźć i łatwo edytować.
PS: edycja grafiki 8/16/24/32 bitowej w tile edytorach (vide Tile Molester) to szczyt masochizmu.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF
|