Modchipy służą jednemu: znoszą blokadę regionalną (PSXCD, PS2CDVD, DVD-Video), umożliwiają uruchomienie programów homebrew i kopii zapasowych, do których mamy prawo (ale bez modchipa lub exploitu możemy sobie takową w buty wsadzić...).
Modchipy do PS2 modyfikują bios w RAM konsoli (konkretnie to szereg modułów, które są tam wrzucane). Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie w aspekcie prawnym ich legalności bądź nie. Pewnie żadne. ;]
---
Jeśli np. z jakiś powodów zapuka do Ciebie policja z nakazem przeszukania mieszkania; znajdą tzw. "przerobione konsole" - i -pirackie kopie, a nie kopie zapasowe to wtedy imo coś z tego paragrafu może wyjść.
Przynajmniej ja to tak widzę. Jak widzi to prawo i prawnicy to nie wiem.
W takiej np. Anglii albo Australii modchipy są zabronione (montaż, użytek itd.) i jest to ponoć dość jasno prawnie określone. Prędzej czy później (a może już?) i nas to spotka. Głupota, ale cóż poradzić...
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |
FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF
|