Było na temat hazardu, także w sieci. Tu dwa ciekawe artykuły:
Na hazardowej prohibicji państwo straci miliardy
http://manager.money.pl/news/artykul...1619.html?p=mt
Legalizacja e-hazardu dałaby fiskusowi 350 mln zł
http://www.money.pl/gospodarka/rapor...0793.html?p=mt
I potwierdza się to, co kojarzyłem, na temat nielegalności hazardu internetowego w Polsce:
Cytat:
Na biznesie e-hazardowym polski budżet nie korzysta, bo tego typu działalność jest u nas nielegalna. Nie oznacza to jednak, że polscy gracze nie uprawiają hazardu w internecie. Korzystają jednak z usług firm zarejestrowanych za granicą, które płacą podatki właśnie tam, a nie w Polsce.
|
Cytat:
Bo choć w naszym kraju prowadzenie biznesu e-hazardowego jest nielegalne, to w sieci regularnie zakłada się ponad pół miliona Polaków. Obstawiają zakłady, grają w pokera czy ruletkę. Jak to możliwe? Korzystają z polskojęzycznych platform zarejestrowanych za granicą.
|
I coś jeszcze:
Zmiany na kolei. Zobacz, co się stanie z Twoim pociągiem
http://www.money.pl/gospodarka/wiado...1526.html?p=mt
Dobrze, że chwilowo nie jeżdżę regularnie, bo podejrzewam, że tak, jak było źle i bardzo źle, to zrobi się w najbliższym czasie tragicznie..
Zresztą przy takich zapewnieniach:
Cytat:
Jednak rzecznik PKP Intercity uspokaja. - Zmiany, które wchodzą w listopadzie pokazują kierunek, w którym firma chce podążać. Na razie będą obowiązywały dotychczasowe taryfy. Wraz z nowym rozkładem ujawnimy dalsze propozycje, ale zapewniam, że nie będzie żadnych podwyżek - zaznacza Paweł Ney.
|
I zaraz potem:
Cytat:
za bilet w pociągu, który będzie funkcjonował jako Intercity, zapłacimy za miejscówkę o 10 zł więcej niż gdy był expresem.
|
Rzeczywiście.. 10 złotych to "żadna podwyżka"...
Cytat:
Młodzież ucząca się, która obecnie jeździ expresami z 37-procentową ulgą, może obawiać się, że ją straci, kiedy ich pociąg awansuje na Intercity.
W biurze prasowym spółki poinformowano nas, że PKP Intercity wprowadziły 26-procentową ulgę w cenie biletu Intercity i Eurocity dla młodzieży do 26 roku życia, bez względu czy uczy się czy nie.
|
Obniżenie zniżki z 37 na 26% to też przecież żadna podwyżka...
Cytat:
- Firma musi dbać o wyniki, jeśli chce jak najlepiej wypaść przed inwestorami giełdowymi - dodaje specjalista branży kolejowej.
|
Tu nie mam zastrzeżeń...
Cytat:
- W zamian pasażer otrzymuje wyższy komfort podróży.
|
Już to widzę. Pewnie będzie tak, jak w blogu, do którego ktoś ostatnio dawał link - gdzie klasa druga na pierwszą zmieniona została nalepką na drzwiach.. Tutaj stary pośpieszny gruchot stanie się nagle Intercity (które swoją drogą też nie są jakieś supernowoczesne..) poprzez zmianę nazwy i już automatycznie polepszy się komfort. Chyba psychiczny, ale to też raczej tylko dyrektorów firmy, po pasażerów na pewno nie....