Cytat:
Napisany przez nimal
...
Mazda 3 MPS, nowosc na naszym rynku, to FWD  na tylnej osce ma szpere dla poprawy trakcji
|
Sprawdź jeszcze raz

LSD Limited Slip Differential wchodzi między skrzynię a koła napędowe, czyli w tym przypadku przednie, aby przenieść dużą moc z minimalną stratą. Działa to w ten sposób, że przenosi moment z koła które traci przyczepność, na koło które je jeszcze trzyma, przez co nad autem można jeszcze panować w zakręcie w sytuacji w której auto bez tego systemu już wyjeżdża na wprost. Są dwa rodzaje, mechaniczna i wiskotyczna. Mechaniczna jest oczywiście lepsza bo przenosi moment zamiast tylko zmniejszać obroty jednego z kół, ale za to sporo droższa. Na kołach które nie są napędzane montowanie tego to była by tylko dodatkowa masa do wożenia

. W autach z napędem na przód i mocą powyżej 200 km jest to bezwzględnie konieczne, przynajmniej dla mnie, choć sporą różnicę czuć już przy 150. Oczywiście uprościłem, jak kogoś to interesuje to sobie znajdzie googlem.
edit.
Jest jeszcze najtańsza implementacja: idiotyczna, realizowana przez czujniki abs'u i hamowanie kół które zaczynają się ślizgać przy przyspieszaniu, chyba w golfie jakimś nowym coś takiego jest.