Nie to silnik całkowicie konstrukcji Rovera (Rover K-Series). Dokładnie ten sam co w najmocniejszym Polonezie GTI. Tylko że w Poldku montowano wersję 1.4 (103KM).
Niestety uszczelki siadają często, ale problem jest można powiedziec opanowany.
Jest nowy typ uszczelki (wielowarstwowa metalowa) którą instaluje sie z nową magistralą olejową (tzn powinno się, ale z oszczędności mało kto tak robi). Wprowadzony głównie na potrzeby Land Rovera ale pasuje do wszystkiego od 1.1 do 1.8. Są też uszczelki starego typu, (silikonowe) ale wzmacniane metalem w newralgicznych miejscach.
I z tymi już wielkich problemów nie ma. Jest tylko jeden warunek - głowica musi być w dość dobrym stanie, bo jak jest zajeżdżona (np była przegrzana, albo źle planowana) to juz jej nic nie pomoże.
No i jeszcze jeden warunek - wymiana musi być przeprowadzona przez kogoś kto sie zna na czymś więcej niż VW Golf. Spartolenie roboty to dość częsta sprawa niestety.
Ostatnio zmieniany przez sobrus : 15.12.2009 o godz. 22:08
|