Cytat:
Napisany przez Wojtek1990
Wiec rozumiem ze istnieje jakis sposob na odpalanie takich gier - podzielone na jakies czesci i jakis program je scala  ?
|
O jakich częściach mówisz?
Dla np. HDL każda gra podzielona jest na partycje po 128MB, na których nie ma żadnego systemu plików. HDL wgrywa tylko swój plik konfiguracyjny/index na jakąś tam partycję na PFS (co by wiedzieć, które sektory to która partycja i które partycje to części danej gry).
Dla np. USBA każda gra jest podzielona na woluminy po 1GB na partycji/partycjach z systemem plików FAT32. Plik konfiguracyjny/index gier też (co by wiedzieć które części to która gra).
- - -
Tutaj też ciekawa rzecz: w przypadku HDL fragmentacja plików odbywa się na poziomie partycji, a nie sektorów. Nie mogłem kiedyś tego zrozumieć - jak to możliwe, żeby nie używać żadnego systemu plików, a do tego jak to możliwe, że dane są wgrywane ciurkiem po 128MB. W przypadku USBA sektorów, ale jeśli używamy OPNPS2LD to lepiej zdefragmentować dane z grami.
Generalnie rzecz biorąc w obu przypadkach fragmentacja danych to nieciekawe zjawisko i lepiej aby sektory na których leżą gry były "obok siebie", a nie porozrzucane po całym nośniku (ważna tutaj jest prędkość dostępu do danych, szczególnie ważna na USB1.1 który i tak jest znacznie wolniejszy niż x4 DVD - stąd rwanie FMV, czasem muzyki, długie loadingi itd.).
- - -
I tak, można to potem połączyć. WinHIIP od razu skleja części w jeden plik jeśli wybierzemy opcję kopiowania gry w drugą stronę (czyli z PS2 HDD na PC HDD). Części dla USBA można połączyć samemu bo można to zroić na poziomie plików a nie sektorów na danym urządzeniu, np. A.F.7 Merge (w Windowsie i Linuxie są już jakieś do tego narzędzia pod cmd/terminal, ale ja przywykłem do powyższego).
Bo ja wiem? PlayStation File System? Strzelam.