Dyskusja: PS2 fat32
Podgląd pojedynczego posta
Stary 19.01.2010, 12:22   #3
Berion
Hibernant
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika Berion
 
Data rejestracji: 24.06.2004
Posty: 17,115
Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>Berion jest wybitnie uzdolniony i zna sie rzeczowo na sprawach <1500 - 1999 pkt>
Cytat:
Napisany przez Wojtek1990 Podgląd Wiadomości
Wiec rozumiem ze istnieje jakis sposob na odpalanie takich gier - podzielone na jakies czesci i jakis program je scala ?
O jakich częściach mówisz?

Dla np. HDL każda gra podzielona jest na partycje po 128MB, na których nie ma żadnego systemu plików. HDL wgrywa tylko swój plik konfiguracyjny/index na jakąś tam partycję na PFS (co by wiedzieć, które sektory to która partycja i które partycje to części danej gry).

Dla np. USBA każda gra jest podzielona na woluminy po 1GB na partycji/partycjach z systemem plików FAT32. Plik konfiguracyjny/index gier też (co by wiedzieć które części to która gra).

- - -

Tutaj też ciekawa rzecz: w przypadku HDL fragmentacja plików odbywa się na poziomie partycji, a nie sektorów. Nie mogłem kiedyś tego zrozumieć - jak to możliwe, żeby nie używać żadnego systemu plików, a do tego jak to możliwe, że dane są wgrywane ciurkiem po 128MB. W przypadku USBA sektorów, ale jeśli używamy OPNPS2LD to lepiej zdefragmentować dane z grami.

Generalnie rzecz biorąc w obu przypadkach fragmentacja danych to nieciekawe zjawisko i lepiej aby sektory na których leżą gry były "obok siebie", a nie porozrzucane po całym nośniku (ważna tutaj jest prędkość dostępu do danych, szczególnie ważna na USB1.1 który i tak jest znacznie wolniejszy niż x4 DVD - stąd rwanie FMV, czasem muzyki, długie loadingi itd.).

- - -

I tak, można to potem połączyć. WinHIIP od razu skleja części w jeden plik jeśli wybierzemy opcję kopiowania gry w drugą stronę (czyli z PS2 HDD na PC HDD). Części dla USBA można połączyć samemu bo można to zroić na poziomie plików a nie sektorów na danym urządzeniu, np. A.F.7 Merge (w Windowsie i Linuxie są już jakieś do tego narzędzia pod cmd/terminal, ale ja przywykłem do powyższego).

Cytat:
PFS to skrot od czego ?
Bo ja wiem? PlayStation File System? Strzelam.
__________________
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o:
| PSX | PS2 | PS3 | Xbox |

FF000000000003010101010003010000000003010000030000 00000003010000000003010100000003010101010003010000 00000300010101010300000000000301010000000300000001 01030101010100030101000000030000000000030100000000 03000001010103000000000003010100000003000000000103 01000000000301010000000301010000000300000000000301 01010100030000000000030101000000030000000001030003 01000000000301000000030100000000030000000101030100 00000003010000030100000000030100010003010100000003 00000000000300000000000300010301000000000301000003 00000001010301010100000301010000000300000000000301 00000000030000000101030000000001030101000000030101 000000030101000000FF

Ostatnio zmieniany przez Berion : 19.01.2010 o godz. 12:35
Berion jest offline   Odpowiedz cytując ten post