Witam !
Nie wiem czy czytaliscie.
Ale na wszelki wypadek zapodam
Czekano, czekano i wreszcie się doczekano. Wczoraj wieczorem firma Futuremark oficjalnie zaprezentowała najnowszą odsłonę swojego sztandarowego benchmarka - 3D Mark 2003.
Cały benchmark składa się z czterech głównych testów (Game Test 1, 2, 3, 4), z których wyliczany jest końcowy wynik.
Pierwsze demko nosi nazwę Wings of Fury. Pokazana jest bitwa powietrzna - natarcie na lecące bombowce. Demko to opiera się o DirectX'a 7, więc może chodzić na wszystkich kartach. Obecne jest bardzo proste tło, wymagany niewielki fillrate. Wśród tych bardziej zaawansowanych funkcji należy wymienić cube map, czy funkcja MODULATE2X. Całe demo wymaga 23MB pamięci karty.
Drugie demko - Battle of Proxycon, czyli statek kosmiczny który jest atakowany przez nieprzyjaciół. Wykorzytywane są tutaj funkcje DX8, mappowaniem obiektów, dynamiczne cienie, wymagany Pixel Shader w wersji 1.4. Całość wymaga 87MB pamięci.
Trzecie demko - Troll's Lair. Samotna poszukiwaczka wraz z mieczem o potężnej sile - dwa trolle nie mają szans... Już podczas pierwszego zbliżenia na twarz możemy zauważyć efektowne włosy (Anisotropic Lighting) oraz twarz (i urodę bohaterki). Wymagany jest Pixel i Vertex shader przynajmniej w wersji v1.1. Jeżeli mamy kartę z Pixel Shaderem w wersji v1.1, to w szczytowym momencie widzimy nawet i 560 000 polygonów - jeżeli v1.4, to liczba ta automatycznie redukuje się do 280 000. Wymagana pamięć to 85MB.
Demko czwarte - Mother Nature. Jest to kontynuacja dema Nature z poprzedniej części. W ruch idzie DirectX9 i Vertex & Pixel shader v2.0. Niestety tylko szczęśliwcy z kartami NVIDIA GeForce FX oraz ATI Radeon 9500/9700 (PRO) będą mogli oglądnąć tą scenę. Jakość jest świetna. Zajmowana pamięć - 115MB i 780 000 polygonów na każdą klatkę.
Dalej - podobnie jak w poprzedniej wersji mamy testy, które nie są zaliczane do oceny końcowej:
* CPU test
* Feature tests:
- Fill Rate
- Single-Texturing
- Multi-Texturing
- Vertex Shader (DX8)
- Pixel Shader 2.0 (wymagana karta z DX9)
- Ragtroll
* Sound Test
A teraz nieco mniej optymistyczne informacje. Wersja niezarejestrowana nie pozwala zmieniać rozdzielczości. Nie mamy też możliwości wglądu w pełne informacje na temat wyników - jest jednak możlwość korzystania z OnlineResultBrowsera - ale nie wersji pełnej.
Bardzo fajnie prezentuje się demko - w przeciwieństwie do poprzednich wersji, demo z 3DMark03 to po prostu poszczególne testy wraz z dźwiękiem (w wersji niezarejestrowanej możemy uruchamiać demo tylko w rozdzielczości 800x600).
Wyniki? Podobnie jak poprzednia wersja na początku, tak i ta jest bardzo wymagająca. Przypomnę tylko, że w momencie pojawienia się 3DMarka 2001 uzyskiwaliśmy wyniki w granicach 5000 - teraz najwyższe wyniki przekraczają barierę 20 000. Tak jest też w 3DMarku03. Oto przykładowa konfiguracja i uzyskany wynik:
AthlonXP 2000+ podkręcony do 1.8 GHz
Gainward GeForce4 Ti/700 (320/732)
wynik: 1943 pkt
Oto inne konfiguracje i uzyskane rezultaty:
AMD AthlonXP 1700+
ATI Radeon 9700Pro
wynik: 4423 pkt
AMD AthlonXP 2700+
ATI Radeon 9700Pro
wynik: 4577 pkt
AMD AthlonXP 2700+
ATI Radeon 9500Pro
wynik: 3486 pkt
(Maverick)
(nVision)
Źródło
http://komputery.wp.pl/aktualnosci.html?wid=307400
Pozdrawiam