Dyskusja: Electro.pl
Podgląd pojedynczego posta
Stary 15.03.2010, 05:58   #28
andrzejj9
the one
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andrzejj9
 
Data rejestracji: 08.12.2002
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 17,900
andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>andrzejj9 jest świetnie znany wszystkim <550 - 649 pkt>
Cytat:
Napisany przez pali Podgląd Wiadomości
Jeśli to pierwsze, to skorzystałeś z niewłaściwej ustawy, odsyłając towar. Należało skorzystać z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. i podnieść niezgodność towaru z umową, żądając wydania nowego sprzętu oraz pokrycia kosztów przesyłek na podstawie art. 8 ust. 2 tejże ustawy. Dodatkowo można wtedy zgłosić oszustwo z art. 286 &1 Kk, gdzie kwotą oszustwa byłaby różnica pomiędzy wartością sprzętu nowego i używanego.
Niekoniecznie wybrał złe rozwiązanie. Owszem, reklamacja na podstawie niezgodności z umową pozwoliłaby mu zaoszczędzić na kosztach przesyłki, ale jednocześnie nie pozwalała (przynajmniej nie w pierwszej kolejności) na zwrot towaru i pieniędzy. Najpierw doprowadzenie do zgodności z umową, czyli usunięcie włosów, lub wymiana na towar nowy, co w praktyce nic nie rozwiązywało (bo nie włosy były problemem).

Jeśli chciał golarkę zwrócić, to tylko wykorzystanie 10 dni przy zakupie na odległość.
__________________


neverending path to perfection..
andrzejj9 jest offline   Odpowiedz cytując ten post