NIK zjechał władze Wrocławia za stan dróg w mieście
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,3...w_miescie.html
Sprzed miesiąca już, ale moim zdaniem warte uwagi. Z dwóch powodów - po pierwsze po tym, jak o tej wiadomości usłyszałem, chciałem znaleźć szczegóły, ale okazało się, że.. wsiąkła. Przejrzałem wiele serwisów informacyjnych i nigdzie jej nie było. Nie od dzisiaj chodzą różne plotki o różnych środkach wpływu Dudtkiewicza na media, ale w tej sytuacji byłem skłonny w to uwierzyć.
Druga sprawa to reakcja na ten raport. Różne osoby trąbią o rzeczach w nich opisanych od lat. Je najczęściej można po prostu lekceważyć, ale teraz opisała to duża instytucja. Co na to władze? Stwierdziły, że tak naprawdę to guzik warte, bo opiera się na danych historycznych. Oczywiście to, że po wieloma względami nic się w tym czasie nie zmieniło (a i badanie obejmowało także poprzedni rok) nie ma znaczenia.
Zresztą.. szkoda słów. Poniżej kilka cytatów i polecam lekturę całości:
Cytat:
Paweł Biedziak, rzecznik Najwyższej Izby Kontroli: - Sprawdziliśmy, jak w latach 2004-2009 miasta radziły sobie z remontami i budową nowych dróg. Jak usprawniały transport miejski i co robiły, by rozładować korki.
Wrocław wypadł bardzo kiepsko. Miasto jest tak zakorkowane, że średnia prędkość aut w szczycie wynosi zaledwie 19 km na godzinę. To wynik złego stanu wrocławskich ulic - zauważają inspektorzy - ponad połowa z nich wymaga remontu.
|
Cytat:
Inspektorzy NIK wykryli, że nie tylko samochodem trudno jest poruszać się po Wrocławiu, ale również tramwajami i autobusami. Przyczyny tego stanu, zawyrokowali inspektorzy, tkwią w złym zarządzaniu infrastrukturą transportową, bo nie ma koordynacji i właściwego przepływu informacji w działaniach wydziału transportu, inżynierii miejskiej i Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
|
Cytat:
NIK skrytykował władze miasta za to, że od dziesięciu lat nie zaktualizowały uchwały o polityce transportowej, nawet wtedy, gdy UEFA przyznała Wrocławiowi organizację mistrzostw Euro 2012. Miasto zadeklarowało wprawdzie, że zadba o rozwój kolei, by odciążyć ruch drogowy w aglomeracji, ale - jak ustaliła NIK - nic z tego w praktyce nie wyszło.
|
Cytat:
NIK wypomina miastu też, że, pomimo wielokrotnych zapowiedzi, nie wprowadziło inteligentnego systemu sterowania ruchem. Nie wydzielało też torowisk tramwajowych na przebudowanych ulicach. Jako negatywny przykład inspektorzy pokazali ul. Krakowską. Za szczególnie niepokojące uznali, że z wydzielania torowisk rezygnuje się tam, gdzie kursować mają Tramwaje Plus. We Wrocławiu źle jest też monitorowana płynność ruchu drogowego:na dziesięciu skrzyżowaniach spośród 16 przeanalizowanych można było lepiej ustawić sygnalizację świetlną.
|
Cytat:
Paweł Czuma, szef biura prasowego w magistracie, bagatelizuje wnioski z raportu: - Nie ma w nim niczego odkrywczego, ma charakter historyczny, bo kontrola obejmowała okres do 2009 roku.
|
Fakt.. odkrywczego w nim rzeczywiście nic nie ma. O tragicznej pracy osób odpowiedzialnych za organizację ruchu i remontów we Wrocławiu wszyscy wiedzą już od dawna...
Cytat:
Jak fatalnie jeździ się po Wrocławiu, wiemy wszyscy. I użytkownicy samochodów, i pasażerowie komunikacji miejskiej. Że sygnalizacja świetlna jest źle skonfigurowana, odczuwamy codziennie na własnej skórze. Nie mamy gdzie parkować, wleczemy się w korkach, drażnią nas głupawo ustawione znaki. Raport NIK maluje jak najczarniejszy obraz komunikacyjnego Wrocławia. Miasto broni się, że to nie merytoryczna diagnoza, a dokument historyczny.
|