@Andrzej- zrozumienie prostej prawdy, ze
wszyscy producenci i sprzedawcy manipulują nabywcami, jest aż takie trudne

Nie po to firmy wydaja grube miliony, na badania i testy psychologiczne i zachowania, aby później tego nie wykorzystywać!
Apple robi to w taki właśnie sposób, jak widać skuteczny i nowatorski, ze aż wywołuje tak silny oddźwięk.
To tak, jakby mieć pretensje do deszczu, ze pada. A to jest po prostu taka natura. Ludzie na to reagują, wywołuje to tak silne emocje, wiec działa. A o to przecież chodzi, czyż nie?
Powiedz mi, czy gdyby nie działania Apple, ich reklama, obecność w mediach, kontrowersje (które i tak w większości są sterowane przez specjalistów od marketingu) to czy spojrzał byś w stronę iPoda?
Zakład, ze nie

A tak, sukces murowany.
Zachowajmy wiec, resztki zdrowego rozsądku i minimum krytycyzmu, wobec
zjawisk medialnych jakimi niewątpliwie są produkty, nie tylko, Apple.