Podgląd pojedynczego posta
Stary 24.11.2010, 20:17   #695
andy
logged out
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andy
 
Data rejestracji: 12.07.2003
Lokalizacja: /home
Posty: 12,518
andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Cytat:
Napisany przez iM@X
To moze nie powinno sie ich uzywac, skoro tylko rozleniwiaja programistow, ktorzy nie potrafia nic stworzyc od podstaw, a i oprozniaja nasze portfele apetytem na sprzetowe cyferki...?
Programowanie nie polega na wymyślaniu koła na nowo, programowanie polega na użyciu istniejących bibliotek do stworzenia aplikacji. Są osoby które tworzą biblioteki, są osoby które je używają w swoich programach. Nie ma to nic wspólnego z lenistwem - gdybyś choć trochę programował na poważnie to byś to wiedział.
Jeśli ktoś tworzy np. program do komunikacji do logiczne jest, że nie będzie wymyślał protokołu a skorzysta z istniejącego rozwiązania, później poszuka czy są biblioteki pod jego język i jeśli są to z nich skorzysta.

Tak więc M@X zanim coś napiszesz to zorientuj się chociaż trochę w temacie.


Cytat:
Napisany przez sorbus
Andy chyba nie do końca mnie zrozumiałeś. To był emulator sprzętowy. Kawałek pieca włożony w Amigę. Miał swój własny procesor x86 i działał niezależnie od Amigi.
Jego działanie nie miało najmniejszego wpływu na prędkość działania aplikacji amigowych i vice versa.
PC był wtedy tak prymitywnym urządzeniem że można było go umieścić na karcie rozszerzeń.
Ale to było kiedyś, wtedy PC dopiero raczkował.

Cytat:
Racja, system Amigi był napisany w BCPL i C, ale bez przesady to było 7Mhz. Żeby odpalić Workbencha w najprostszej postaci potrzeba było 2kb na dyskietce i jakieś 60kB RAMu. I mielismy pulpit, ikoni i multitasking.
Ale to było kiedyś, inaczej tworzyło się soft. Oprogramowanie z tamtego okresu nie potrafi tego co dzisiaj. Wtedy pisało się podobnie jak teraz pisze się soft na konsole. Mamy tyle a tyle pamięci, taką wydajność obliczeniową i koniec. Dzisiaj pamięć, moc obliczeniową można regulować więc nie trzeba sztywnie ustalać granic.

Cytat:
Spójrz na urządzenia mobilne - same ARM. x86 było przestarzałe 20 lat temu, ale sie trzyma bo nic nie było w stanie tego wyprzeć.
I tak i nie. ARM jest na mobilkach dlatego bo ma niskie zużycie energii oraz takie urządzenia nie potrzebują super jednostki. Ilość instrukcji na takich urządzeniach nie musi być duża, tutaj liczy się stosunek wydajność/zużycie energii.
__________________
XMPP: andrzej(at)czerniak.info.pl

Ostatnio zmieniany przez andy : 24.11.2010 o godz. 20:33
andy jest offline   Odpowiedz cytując ten post