Cytat:
Napisany przez pali
Berion, a czy zdarzyło - jest możliwe, aby "pirackie" gry na konsole miały zaszyty "złośliwy" soft?
|
Możliwe jest. Nigdy dotąd w pirackich grach nie zdażyło się aby ktoś zaszczepił coś na lewo (disassemblerka "egzków" tak egzotycznych platform wymaga sporej wiedzy i czasu - gra nie warta świeczki, więc nikt się tym nie bawi). Było kilka przypadków kiedy homebrew brickowało konsolę. Pierwszy raz na NDSa, nie pamiętam, ale chyba chodziło o jakiś soft związany z flashlinkerami, zaraz po nim na PSP, rzekomy downgrader, później cisza aż do czasu PS3 i fałszywego emulatora PSP (na szczęście można wgrać fw w trybie Recovery).
Pomijając tych kilka przypadków, można powiedzieć że nie było. Ale na pewno będą. Obecnie konsole przechowują numery kart płatniczych (przy okazji: Sony mimo że się wypiera, wg. mnie musiało zapisywać CCV2 - w konsoli tego nie mam, a przy zapamiętaniu ustawień więcej się nie pyta o te dane), loginy i hasła do serwisów, szczegóły transakcji etc. To tylko kwestia czasu kiedy komuś przyjdzie do głowy napisanie jakiegoś syfu.
Na przykładzie PS3: wystarczy napisać jakąś popularną aplikację (Backup Manager? Taki przykład - obecnie byłoby ciężko bo konkurencja jest mocna). Ludzie bezwiednie instalują ją sobie na konsoli, a ta np. wysyła w siną dal xRegistry.sys. Kilkaset kilo to niczym pierdnięcie przy obecnych łączach. I już mamy sporą bazę darmowych gier (handel kontami), odbanowywanie konsol itd. Scenariusz jak najbardziej realny. Dlatego nie jest mądrze na otwartym systemie podpinać je beztrosko do sieci, używając homebrew o zamkniętym kodzie źródłowym. To samo można zrobić na poziomie CFW (ile osób wgrało CFW z podmienionymi certyfikatami i ustawiło zewnętrzne DNS na prywatne serwery? No właśnie...).
Cytat:
Napisany przez ManiakPs2
Berion bardzo dziękuję za szczegółowe odpowiedzi.Czyli grając na kopi mogę zauważyć czasami zwolnienie FPS? Pogorszone textury i gorszy dźwięk?
|
Freezy i/lub zwolnienia animacji na kopiach to kwestia jakości nośnika, ilości błędów, jakości lasera w konsoli (różne konsole mają różne lasery, jest mnóstwo modeli i do tego dochodzi jeszcze kwestia zużywania się ich), zabrudzeń na soczewkach (wewnątrz też), smaru na prowadnicach itd. To samo tyczy się oryginalnych nośników, tyle że tam błędów jest znacznie mniej i dane nie ulegają degradacji wraz z upływem czasu (nie w tym tempie).
Gorszy dźwięk/jakośc filmików lub ich całkowity brak to kwestia tego czy ktoś coś downsamplował/wycinał czy nie.