Cytat:
Napisany przez Berion
Nie są! Nie porównuj caualowych popierdułek z półki indie games do wielomilionowych poważnych produkcji. Jeśli tego nie widzisz/nie rozumiesz, porównaj choćby Uncharted z Angry Birds.
|
Wzięcie dwóch przypadkowych tytułów niczego nie udowodni. Zawsze znajdzie się gra prymitywna i bardzo rozbudowana. Na obydwu 'konsolach'.
Cytat:
Może Tobie się kojarzą z prostymi gierkami, mnie z takimi samymi jak na stacjonarkach.
|
Tu się akurat częściowo zgodzę, bo największą wadą PSP było dla mnie to, że nie było w co na tym grać

Bo zamiast prostych i grywalnych tytułów, które zawsze kojarzyły mi się z przenośnymi konsolami (i nie tylko mi patrząc na sprzedaż GamaBoy'a) próbowano tu konwertować pełnowartościowe tytułu z komputerów/konsol stacjonarnych. A to nie to sterowanie, nie ten poziom grafiki, nie ta wygoda grania.
Ale.. właśnie takie podejście w głównej mierze przesądziło o sukcesie Nintendo (proste gierki) i swego rodzaju porażce Sony (gry za bardzo rozbudowane i skomplikowane).
Cytat:
Podaj przykład tych rozbudowanych tytułów.
|
Nie rzucę teraz z pamięci, bo generalnie temat mało mnie interesuje (smartfona nie mam, a nawet jak mieć będę to nie po to, żeby na nim grać - a już na pewno nie w tytuły wymagające większego zaangażowania). Ale czytałem już opisy wielu takich tytułów, a i jest sporo zapowiedzi kolejnych.
A tak mi się teraz przypomniało - Dead Space na Iphone'a. Oceniana rewelacyjnie, dość rozbudowana produkcja. Cena? Poniżej 5$, w promocji za mniej niż 2.
Cytat:
Mówisz o casualach, którzy nie mają o grach zielonego pojęcia. To spora baza, możliwe że obecnie nawet decydująca o rentowności danego systemu itd. Ja mówię o normalnych graczach.
|
Problem w tym, że tak jak graczy możesz sobie dzielić jak chcesz, pieniądze wszystkich są "zielone"
Cytat:
Ponadto nie da się wygodnie grać na telefonach. Kształt nie układający się w dłonie, nie ma profilowanych przycisków o wielostopniowej sile nacisku, odpowiednio dużego wyświetlacza o odpowiednich parametrach (kolory, czasy reakcji). To po prostu telefon, a nie urządzenie projektowane do gier.
|
Na dobrą sprawę na konsolach przenośnych też nie - przynajmniej nie w cokolwiek poza prostymi gierkami. PSPV ma powiedzmy pewne szanse to zmienić, ale nie wiązałbym z tym dużych nadziei.
Cytat:
Absurdy Patchera. To takie samo stwierdzenie jakby tablety miały zastąpić stacjonarne komputery. Absurd w czystej formie.
|
Tak jak w stwierdzeniu wyżej nie widzę możliwości, bo to zupełnie inne urząddzenia. Tak w przypadku konsol szansę widzę na to duże. Jak będzie oczywiście zobaczymy, ale jeśli chesz wiedzieć, czy ten proces już ma miejsce, sprawdź sprzedaż poprzedniej konsolki Nintendo w pierwszych tygodniach i porównaj z obecną. Graczy jest coraz więcej, sprzedaż powinna być więc znacznie większa. Obawiam się, że jest dokładnie odwrotnie. Ten proces już trwa.