Tłumaczę pewną DOSową grę.
Część tekstów jest w plaintexcie w oddzielnych plikach, ale część znajduje się bezpośrednio w pliku .exe
Jak się do tego zabrać?
Edytory hexów odpadają ponieważ nie mógłbym przekroczyć nigdy oryginalnej ilości znaków.
Próbowałem deasemblera IDA Pro: wyeksportowałem zdeasemblowany kod do pliku i próbowałem go skompilować, ale wszystkie znane mi asemblery (MASM, TASM, NASM, FASM) wywalały błędy. Wyczytałem w końcu:
Cytat:
First IDA uses something of a hybrid asm syntax, based on the Intel syntax. I often use some simple scripts to dump functions in a nasm compatible syntax. If you are going to save the entire database as a .asm file using File/Produce, then you will probably need to do a lot of editing depending on what assembler you intend to use.
|
więc i IDA odpada :/
Jakieś pomysły jakich narzędzi użyć? Może jakiś inny deasembler (choćby płatny

)? Pe Explorer odpada bo nie obsługuje plików DOSa :/