Podgląd pojedynczego posta
Stary 16.06.2011, 23:12   #1
SMBA
Wyjadacz ;)
 
Avatar użytkownika SMBA
 
Data rejestracji: 06.07.2009
Posty: 365
SMBA zaczyna zdobywać reputację <1 - 49 pkt>
Tłumaczenie gry - edycja pliku wykonywalnego

Tłumaczę pewną DOSową grę.
Część tekstów jest w plaintexcie w oddzielnych plikach, ale część znajduje się bezpośrednio w pliku .exe
Jak się do tego zabrać?
Edytory hexów odpadają ponieważ nie mógłbym przekroczyć nigdy oryginalnej ilości znaków.
Próbowałem deasemblera IDA Pro: wyeksportowałem zdeasemblowany kod do pliku i próbowałem go skompilować, ale wszystkie znane mi asemblery (MASM, TASM, NASM, FASM) wywalały błędy. Wyczytałem w końcu:
Cytat:
First IDA uses something of a hybrid asm syntax, based on the Intel syntax. I often use some simple scripts to dump functions in a nasm compatible syntax. If you are going to save the entire database as a .asm file using File/Produce, then you will probably need to do a lot of editing depending on what assembler you intend to use.
więc i IDA odpada :/

Jakieś pomysły jakich narzędzi użyć? Może jakiś inny deasembler (choćby płatny )? Pe Explorer odpada bo nie obsługuje plików DOSa :/
SMBA jest offline   Odpowiedz cytując ten post

  #ads
CDRinfo.pl
Reklamowiec
 
 
 
Data rejestracji: 29.12.2008
Lokalizacja: Sieć globalna
Wiek: 31
Posty: 1227
 

CDRinfo.pl is online