Podgląd pojedynczego posta
Stary 11.07.2011, 06:13   #13030
ed hunter
Obyś nadepnął na LEGO!
Zlotowicz
 
Data rejestracji: 30.11.2004
Posty: 38,993
ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>ed hunter ma doskonałą reputację, jest przykładem osoby znającej się na rzeczy <2000 i więcej pkt>
Wykonawca musi rozpruć trasę S8

Cytat:
Będą poprawki na trasie S8 między Konotopą i Powązkowską. Mamy wyniki 37 odwiertów na tej najdroższej drodze w Polsce.
Wszystkie stwierdzone wady będą usuwane na koszt wykonawcy ***8211; mówi rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Urszula Nelken. ***8211; Naprawy będą wiązały się z utrudnieniami dla kierowców. Analizujemy wyniki badań.
Odwierty prawdy
W ramach gwarancji GDDKiA egzekwuje poprawki od wykonawcy najdroższej drogi w Polsce ***8211; konsorcjum Budimeksu, Strabagu, Mostostalu Warszawa i Warbudu. 10,4 km łącznika autostradowego Konotopa ***8211; Powązkowska kosztowało 2 mld 270 mln zł, czyli 218 mln zł za kilometr.(!!!)
Jak ujawniliśmy, tuż po otwarciu na trasie pojawiły się spękania asfaltu, nierówności i wybrzuszenia. Odwierty wykonano w kwietniu na obu jezdniach wzdłuż całego odcinka, żeby pobrać próbki nawierzchni. Pracownicy laboratorium GDDKiA zbadali trzy warstwy jezdni ***8211; ścieralną, wiążącą i podbudowę zasadniczą ***8211; pod kątem m.in. zawartości asfaltu, wskaźnika zagęszczenia i grubości warstw.
***8211; W przypadku dużej części próbek te parametry nie są zgodne ze specyfikacjami technicznymi. To fuszerka wykonawcy ***8211; usłyszeliśmy w GDDKiA.
Np. górna warstwa ścieralna okazała się zbyt cienka na odcinku ponad kilometra. To oznacza, że wykonawca zaoszczędził, ale koleiny pojawią się wcześniej, niż powinny.
Pracownicy laboratorium stwierdzili też zaniżone ilości asfaltu w masach bitumicznych. W warstwie ścieralnej w przypadku ośmiu próbek wykryto zaniżony wskaźnik zagęszczenia, a w przypadku sześciu ***8211; zbyt dużą zawartość tzw. wolnych przestrzeni.
Ja rozumiem, że najdroższa (pewnie na świecie), ja rozumiem, że wszyscy muszą z czegoś żyć, ja rozumiem, że u nas taka postkolonialna tradycja, ja wszystko rozumiem, ale czy nie można trochę mniej ukraść i zbudować coś w miarę porządnie?
ed hunter jest offline   Odpowiedz cytując ten post