Ciapek nie pisałem że chodzi o VW, nie wiem która firma tak robi.
Co do DSG to jest faktycznie bardzo szybka i nie wątpie że jeździ się nią bardzo przyjemnie - ale ma jedna wadę.
Potrafi zmieniać obroty silnika w ułamku sekundy.
Jaki wpływ ma coś takiego na silnik, koło dwumasowe itd? Obawiam się że marny.
A jeżeli DSG padnie, czy da się ją obecnie w ogóle naprawić (i za ile)?
Koło dwumasowe czy sprzęgło do nowych aut to często kilka tys złotych... gdzie więc oszczędności obiecywane przez producentów "ekonomicznych i dynamicznych" samochodów?
Albo chwalenie się emisją CO2 jeżeli silnik pije olej i kopci jak lokomotywa?...
Zostawiam na bok kwestie tego czy kogoś stać czy nie, rozpatruje sam fakt, że nowe auta są znacznie droższe - a nie są lepsze (pomijając że są bezpieczniejsze i lepiej wyposażone - bo to fakt niezaprzeczalny).
Częściowo winę ponosi UE, która nakłada absurdalne normy i ograniczenia.
Ostatnio zmieniany przez sobrus : 29.12.2011 o godz. 11:21
|