Podgląd pojedynczego posta
Stary 11.03.2012, 20:45   #4394
andy
logged out
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andy
 
Data rejestracji: 12.07.2003
Lokalizacja: /home
Posty: 12,518
andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Wiele osób narzeka na to że przy projektowaniu Androida trzeba zwracać uwagę na wersję (poziom API), rozmiar wyświetlaczy, procesor, pamięć itd..
Dzisiaj na rynku liczą się tak na prawdę trzy wersje: 2.2.x, 2.3.x oraz 4.0.x. Aby aplikacja działała płynnie na praktycznie każdym urządzeniu to trzeba projektować pod uśredniony model sprzętowy. Gdy chcemy mieć obsługę wszystkich rozdzielczości to umieszczamy grafiki pod małe rozdzielczości, średnie i te najwyższe.

W przypadku Apple wcale nie jest tak kolorowo. Obecnie na rynku są popularne 3 modele - pomijam 3G.

Sytuacja wygląda tak:
iP4S:
Chipset Apple A5
CPU Dual-core 1 GHz Cortex-A9
GPU PowerVR SGX543MP2
Size 640 x 960 pixels

iP4:
Chipset Apple A4
CPU 1 GHz Cortex-A8 600 MHz Cortex-A8
GPU PowerVR SGX535
Size 640 x 960 pixels

iP3GS:
OS iPhone OS 3, upgradable to iOS 5.1
CPU 600 MHz Cortex-A8
GPU PowerVR SGX535
Size 320 x 480 pixels

Aby napisać aplikację która będzie dobrze wyglądać na trzech telefonach trzeba:
a) uśrednić wymagania sprzętowe;
b) stworzyć dwie wersje graficzne - pod iP3GS oraz 4/4S
c) dodatkowo musimy pamiętać, że iOS5 nie jest taki sam dla każdego urządzenia, starsze są pozbawione niektórych funkcji.

Gdybyśmy chcieli np. napisać grę która będzie chciała wyciągnąć wszystko co się da z iP4S to tym samym gra nie będzie chodziła i wyglądała super na poprzednich modelach - no chyba, że opracujemy wersje uboższe, jednak to dodatkowa praca.


Rozdrobnienie w przypadku Apple istnieje tak samo jak w przypadku Androida, czy byśmy tego chcieli czy nie.


#####################
Pobili tym samym Play!
Cytat:
W jaki sposób przyspieszyć sieć z 3G do 4G? Wystarczy posiadać iPhone***8217;a 4S w amerykańskiej sieci AT&T i zrobić aktualizację oprogramowania do najnowszej wersji systemu, iOS 5.1. Tak przynajmniej twierdzi Apple.

Najnowsza wersja iOS oprócz łatek do zauważonych błędów, przynosi również aktualizację możliwości sieci jeśli chodzi o transmisję danych. Zamiast wolnego i przestarzałego 3G, na ekranie wyświetlane jest już znacznie szybsze, przynajmniej na papierze, i ładniej wyglądające 4G.

Osiągnięto to dzięki aktualizacji systemu do najnowszej wersji, która zawierała m.in. aktualizację wskaźnika sieci w AT&T. Jaki jest tego efekt w rzeczywistości? Jak nietrudno się domyśleć - nie ma żadnego. Ale za to jak ładnie wygląda.
http://www.telepolis.pl/news.php?id=24459
__________________
XMPP: andrzej(at)czerniak.info.pl

Ostatnio zmieniany przez andy : 11.03.2012 o godz. 20:52
andy jest offline   Odpowiedz cytując ten post