Podgląd pojedynczego posta
Stary 10.04.2012, 22:41   #4644
andy
logged out
CDRinfo VIP
 
Avatar użytkownika andy
 
Data rejestracji: 12.07.2003
Lokalizacja: /home
Posty: 12,518
andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>andy jest wzorem do naśladowania <650 - 999 pkt>
Cytat:
Napisany przez sobrus
Grafika 1024X768 będzie wyglądać tak samo na iPadzie2 jak i na iPadzie3.
Jeżeli na ipadzie w wersji 3 nie rozciągniesz go na cały ekran to tak, na iPadzie3 nawet będize wyglądało lepiej bo tam nie widać pojedynczych pikseli z pewnej odległości.

Jednak jeżeli interpolujesz -- powiększysz zdjęcie/grafikę na cały ekran to będzie widoczny efekt interpolacji. Co prawda nie będzie to tragiczne, ale gołym okiem zobaczysz, że jakość obrazu już nie jest taka jak bez interpolacji. przy interpolowaniu tworzysz nowe piksele z niczego (różne algorytmy robią to w różny sposób) jednak uproszczając tworzysz nowe piksele.

Cytat:
Przecież dopiero co ktoś twierdził że z 50cm i tak nie będzie widać różnicy miedzy starym ekranem a retiną.
Tego nie twierdziłem. Napisałem, że gdyby był ekran o rozmiarze 1920x1080 (~220PPI) to nie zobaczysz pojedynczych pikseli. U siebie mam 256PPI i choćby nie wiem jak bardzo zbliżył wzrok to nie zobaczę pojedynczych pikseli na ekranie. Przy 220PPi z odległości 20-30cm (table zazwyczaj się trzyma dalej) nie zobaczysz ich również.
Więc moim zdaniem Apple nie musiało "wtykać" aż takiego ekranu, lepiej wszystkim by wyszło coś ala FullHD(ze względu, że iPad nie ma 16:9 to będzie to trochę inna rozdzielczość).

Cytat:
Będzie wyglądało podobnie jak na produktach konkurencji bez skalowania (~130ppi) to chyba nie problem?
Ciągle nie rozumiesz o co mi chodzi. Poruszyłem tę kwestię ponieważ chciałem pokazać fragmentacje. Otóż tworząc aplikację i chcąc aby się wyświetlała poprawnie to musisz zrobić grafiki dla nowego iPada, w przeciwnym wypadku iPad będzie je skalował w górę - sztuczne powiększenie - utrata jakości.

Ludzie narzekają na androida, że muszą tworzyć kilka wersji grafik (tworzą jedną dla fullHD i skalują w dół-to jest bez utraty jakości), no i niestety muszą dorobić dla tych niestandardowych jak np. u mnie qHD-960x540 itp.

Fragmentacja występuje na obu platformach. Nie wspomnę już o mocniejszym układzie graficznym iPada3 względem poprzedniej generacji. Jeżeli chcesz wykorzystać pełny potencjał tych układów to gra będzie klatkowała na poprzedniej generacji, albo będzie pozbawiona efektów - fragmentacja?

Cytat:
Nie każde powiększenie wpływa na jakość obrazu . Obraz powiększony 2x możesz bez problemu zmniejszyć 0.5x i jakość po tych operacjach pozostanie ta sama .
Z jednym się zgodzę, powiększenie proporcjonalne obrazu nie zmieni ci jego proporcji jednak samo powiększenie wpłynie na jego jakość.
Jeżeli weźmiesz zdjęcie 200x200 i powiększysz je do rozmiaru 400x400 to będzie widać. Fakt w przypadku niektórych algorytmów ta różnica będzie mniejsza jednak za każdym razem masz stratę na jakości.

Cytat:
Spadnie tylko rozdzielczość, ale nic z bitmapy nie tracisz i nie wprowadzasz zniekształceń wynikających z tego że pixel jest niepodzielny.
Nigdy nie chodziło mi o zniekształcenia w wyniki powiększenia innego niż 2. Cały czas staram Ci się pokazać, że jeżeli weźmiesz grę z iPada2 i wyświetlisz ją na iPadzie3 w taki sam sposób (full screen) to będzie widoczne powiększenie wszystkich grafik i tekstur.

Cytat:
Dlatego proponuje rozgraniczyć pojęcia spadku rozdzielczości od zniekształceń. iPad3 może sobie pozwolić na to pierwsze, bo ma 260ppi.
Nigdy nie pisałem o zniekształceniu zdjęcia tylko o efekcie powiększenia. Jeżeli powiększasz obiekt w górę to jest spadek na jakości, gdyby było inaczej to ze zdjęcia 1MPx mógłbyś uzyskać 2MPx bez utraty na jego jakości, a tak niestety nie ma. Fakt są nowe metody na powiększenie z maksymalnie małą stratą jednak dalej jest to widoczne.

Tak więc aby gra na ipadzie trzy miała jakość taką jak powinna mieć grafiki powinny być tworzone dla rozdzielczości iPada3. Jeżeli np. krokodyl w Cut The Rope w iPadzie2 miał 200x200px, to na iPadzie3 musi mieć dwa razy tyle aby jego wielkość-proporcje były takie same jak na iPadzie poprzedniej generacji. Inaczej albo wyświetlasz grę 2x mniejszą (jakość obrazu jest zachowana, ba nawet prezentuje się lepiej bo nie widzisz pojedynczych pikseli ekranu), albo zamiast bawić się w tworzenie grafik w wyższej rozdzielczości po prostu je zwiększasz dwukrotnie.

######################

Jeżeli chodzi o konieczność posiadania laptopa, tabletu, smartphona to każdy ma inne preferencje. Ludzie są różni dlatego jeden używa iOS, inny Androida a jeszcze inny WP7. Dla mnie np. tablet może być przydatny bardziej niż Netbook, a znowu dla innej osoby bardziej przydatny jest laptop, dla jeszcze innej to tylko jakaś potężna desktopowa bestia - wszystko zależy od własnych preferencji.

Oczywiście wiele osób kieruje się obecną modą, lansem i kupuje to co inni. Później nie wykorzystuje nawet 10% ze swojej maszynki.

U siebie mam obecnie 4 ROMa - teraz OrDroid z Sense 4. Ale są osoby co używają jeszcze innych - mają inne potrzeby/preferencje/priorytety. Kropka.

Tablet świetnie spisze się jako narzędzie do konsumpcji multimediów: www/filmy (ale nie takie pełne na co dzień), filmiki na yt, poczta, RSS itp.
Jeżeli dla siebie miałbym go kupić to pod te konkretne zastosowania. Pewnie doszło by tam więcej rzeczy: jak choćby sterowanie routerem po UCI.
__________________
XMPP: andrzej(at)czerniak.info.pl
andy jest offline   Odpowiedz cytując ten post