Cytat:
Napisany przez Jarson
Mnie w ogóle zastanawia, jak można zaprojektować samochód bezpieczny dla pieszego... Chyba tylko zmniejszając grubość blachy do takiej, jaką stosuje się w puszkach do napoi, to się nieco bardziej wgniecie i zamortyzuje cześć uderzenia
Oczywiście, że kształt maski ma znaczenie, bo od niego zależy jak rozłożą się siły uderzenia oraz co z pieszym po uderzeniu będzie się działo. Ale absolutnie nie widzę, żeby to był priorytet producentów - gdyby tak było wszystkie nowe auta miałyby bardzo charakterystyczne maski, dość podobne do siebie, a pickupy SUVy itp. zniknęłyby z oferty producentów albo miały maski dłuższe o pół metra, żeby ich kąt nachylenia minimalizował skutki uderzenia. Ciekawym, jak chroni pieszego maska takiego vw amaroka (premiera auta w 2009 roku), którego maska niewiele różni się od fordów z lat 80-tych...
|
Kształt maski to jedno (pewnie rodzaj użytych materiałów również, ale to już może być w sprzeczości z bezpieczeństwem kierowcy), natomiast przede wszystkim chodzi o zewnętrzne poduszki powietrzne. Nawet nie jestem pewien, czy jakiś model już tego nie ma, w każdym razie na pewno prowadzone są testy.